کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتی مسئولان احوال دیشموک را در نمی‌یابند؛

در جلسه شورای اداری دیشموک با حضور مدیرکل ثبت احوال گذشت (+تصاویر)

23 خرداد 1398 ساعت 17:54

بینا عضو شورای شهر دیشموک به محرومیت بیش از حد دیشموک اشاره و اذعان کرد: آیا دیشموک با چند هزار نفر جمعیت سزاوار یک نیروی نیست که مشکلات مردم را پیگیری کند.


تقوی مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد، الهی نسب معاون توسعه و هاشمی زاده معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال در شورای اداری دیشموک حضور یافتند.
سید محمدعلی تقوی در این جلسه که روز پنجشنبه 23 خرداد ماه 98 در محل بخشداری دیشموک برگزار شد، به ثبت اسناد هویتی تمام افراد در سامانه ثبت احوال اشاره کرد و گفت: به ندرت کسانی یافت می‌شود که صاحب شناسنامه نباشند.
وی با اشاره به آمار ۸۳ درصدی ثبت نام کنندگان کارت ملی هوشمند اظهار داشت: کار صدور کارت ملی هوشمند از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و از ۵۳۶ هزار نفر واجد شرایط در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۵۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده‌اند.
تقوی با اشاره به تعویض شناسنامه‌ها به شکل مکانیزه و رشد ۷۰ درصدی مکانیزه بودن، گفت: قریب به ۸۵ هزار شناسنامه تا سال ۹۲ مکانیزه شده که با هدفگذاری انجام شده، از سال ۹۲ تاکنون ۵۵۰ هزار شناسنامه مکانیزه شده است که در این امر در رتبه‌های اول کشور قرار داریم.
وی افزود: با توجه به شتاب در صدور اسناد ۱۳۰ دستگاه اداری به سامانه ثبت احوال دسترسی دارند که برای استعلام و خدمت رسانی نیازی به دریافت مدارک کاغذی مانند کپی اسناد سجلی از مراجعین نیست.
تقوی با بیان اینکه دقیق‌ترین آمار را آمار موجود در ثبت احوال دانست گفت: لینک سامانه اسناد به سامانه ثبت احوال متصل است و هر گونه ثبت ازدواج و طلاق به محض ثبت در سامانه اسناد در سامانه ثبت احوال نیز ثبت خواهد شد.
مدیر کل ثبت احوال  کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤال بخشدار دیشموک در مورد استقرار نیروی تمام وقت در ثبت احوال دیشموک گفت: در مورد مستقل بودن ثبت احوال دیشموک تصمیم داریم تا سه ماه آینده نیروی انسانی کاملاً مستقلی در این بخش داشته باشیم که مردم این بخش با هیچ مشکلی در زمینه اسناد هویتی مواجه نشوند.
سلمان بینا عضو شورای شهر دیشموک اظهار کرد: دیشموک از لحاظ حوزه جعرافیایی بیش ۹۴ هزار هکتار و به لحاظ جمعیت بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد که نسبت به بخشها و حتی شهرستانهای همجوار چندین برابر هست ولی به لحاظ ادارات خدمت رسانی و ادارات مورد نیاز مورد کم لطفی قرار دارد.
وی افزود: ثبت احوال که از اسم آن مشخص هست باید ثبت احوال و مشخصات مردم را ثبت کنند ولی ساختمانی که فاقد نیرو هست چطوری احوال مردم را ثبت کند!
وی به بعضی از ادارات که نیرو دارند و ساختمان ندارند اشاره کرد و گفت: ثبت احوال دیشموک ساختمان دارد ولی نیرو ندارد که جا دارد متولیان هر چه زودتر توبیری بیاندیشند..
 بینا به محرومیت بیش از حد دیشموک اشاره و اذعان کرد: آیا دیشموک با چند هزار نفر جمعیت سزاوار یک نیروی نیست که مشکلات مردم را پیگیری کند.
وی بیان کرد: مردم برای گرفتن شناسنامه و حتی دیگر مشکلات خودت در بحث ثبت احوال باید به قلعه ریسی بروند که مردم را متحمل خطرات و هزینه‌های زیادی می‌کند.
بینا متذکر شد: مسوولان بویژه مدیرکل ثبت احوال دیشموک را دریابد.


کد مطلب: 410311

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/410311/2/جلسه-شورای-اداری-دیشموک-حضور-مدیرکل-ثبت-احوال-گذشت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1