تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۴۱۰۳۰۷
در نشست بررسی پروژه‌های طرح بازآفرینی شهری گچساران چه گذشت؛

معاون وزیر: با پروژه‌ها قیم مآبانه رفتار نکنید /به دنبال ایجاد رانت نیستیم / عباسی: ساکنین بافت فرسوده گچساران زجر می‌کشند + پاسخ تاجگردون (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛نشستی با موضوع طرح بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر، نماینده شهرستان گچساران، فیلی معاون استاندار و مسئولانی از شهرستان‌های گچساران و باشت امروز (پنجشنبه 23 خرداد ماه 98) در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گچساران برگزار گردید.
غلامرضا تاجگردون در این نشست ضمن تشکر از معاون وزیر بخاطر حضور در شهرستان گچساران گفت: بازسازی خیابان بلادیان جزو طرح‌های «شرکت بازآفرینی شهری» بود، این اعتقاد وجود دارد که چنین طرح‌هایی در فرهنگ و ساختار شهری تاثیرگذار است. مشارکت مردم تا قبل از افزایش قیمت‌ها، گرانی و تورم بالا بود و کار تلفیق شده‌ای با همکاری بنیادمسکن، راه و شهرسازی انجام  گرفت.
تاجگردون با اشاره به اینکه 22 درصد جمعیت در بافت فرسوده شهری در مناطق کیامرثی، بلادیان، محله لبنان، رادک قرار دارد گفت: بیشتر آسیب‌های اجتماعی در این قسمت‌ها اتفاق می افتد.
طرح احداث پارکینگ فرمانداری، اراضی تملکی جهت احداث رینگ بیست متری، احداث پارک محله لبنان و سادات، احداث پل ارتباطی محله سادات به رادک، احداث دیوار حائل و پیاده راه محله لبنان، سامان دهی و کف سازی ورودی محله لبنان، بازگشایی معبر 8 متری خیابان بشارت به مسجد بیت العباس، بازگشایی معبر 8 متری خیابان امینی به بشارت جزو پروژه‌های پیشنهادی جدید بازآفرینی شهری در این جلسه بود که تاجگردون ضمن اشاره به برخی از این پروژه‌ها به اهمیت انجام این ساخت و سازها اشاره کرده و گفت: با انجام چنین پروژه‌هایی و نوسازی و بازسازی آنها، مردم رغبت پیدا می‌کنند برای نو کردن خانه‌هایشان اقدام کنند.
نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت اظهار داشت: پیشنهاد من این هست که معابر لبنان، بلادیان، رادک باز شود و تا محله را نو نکنیم و مردم را به زندگی واقعی‌شان برنگردانیم حسن خیابان بلادیان فقط در حد «قدم زدن در این خیابان» می‌ماند و چیزی که الان در اولویت است این است که محله‌ها را به راه‌های خروجی شهر وصل کنیم.
پس از این سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر و تشکر از نماینده برای پیگیری طرح‌ها گفت: چنین فعالیت‌هایی بسیار پیچیده، چندبعدی است و فعالیت‌هایی که در آن با مردم سروکار داریم بسیار سخت  دشوار است.
پژمان بیان داشت: هدف اصلی ما در بافت فرسوده، خانه‌های مسکونی است، اگر این منازل هنوز خطرآفرین باشد نتوانسته‌ایم به اهدافمان برسیم.
پژمان با اشاره به اینکه تسهیلاتی که نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت برای این شهر آورده کم نظیر است گفت: مهم این است که این منابع و امکانات را با اولویت‌ها به مناطقی تخصیص دهیم که جزو ضروریات است.
معاون وزیر ابراز داشت: رینگ پلی که احداث شده در محله سادات، هر چه سریعتر باید تکمیل شود، انتهای مسیر هم نیاز به پل دارد.
پژمان ضمن بیان اینکه اساس کار ما باید ارتقای سطح زندگی، افزایش رفاه و ثروتمند شدن مردم باشد اظهار داشت: اقدامات اصلاحی شبکه معابر، روبناها، مبلمان، پارک‌ها در این جهت است که منزلت شهری مناطق را ارتقا دهیم. باید کاری صورت گیرد که مردم این احساس را داشته باشند که ارزش واحد مسکونی‌شان از یک عددی به اندازه چند واحد افزایش پیدا کرده است. ما مشتاقیم این اقدامات به بهبود ثروت و مستقلات مردم کمک کند.
معاون وزیر با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم گفت: اولویت‌ها باید درنظر گرفته شود و در اولویت دادن به پروژه‌ها قیم مـآبانه رفتار نکنیم، از مردم سؤال کنیم که اگر طرحی اجرا می‌شود دور و برشان تفاوت را احساس می‌کنند و احساس بهتری در تأمین رفاهشان دارند؟
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ابراز داشت: روی خیابان‌ها و معبرها اگر کار می‌کنیم خودرودارها را خوشحال می‌کنیم، باید ببینیم چند درصد مردم خودرو ندارند!
پژمان در ادامه گفت: کار قشنگی در خیابان بلادیان انجام گرفته، اما باید نظرسنجی از مردم صورت گیرد، آیا مردم این تغییر را جذب کرده‌اند؟ وضعیت رفاه و درآمد مردم بهتر شده است؟ وقتی کار ارزشمندی صورت می‌گیرد، اگر آسیبی دارد رفع گردد!
وی اظهار داشت: برای دوگنبدان 8/2 میلیارد تومان اعتبار پروژه در نظر گرفته شده است، و غیر از این هم تلاش بر این است منابع دیگری را در اختیار قرار دهیم.
پژمان با اشاره به اینکه نباید فاصله میان تصمیم گیری و اجرای پروژه‌ها زیاد شود گفت: تصویب شود یک هیئت اجرایی شامل معاون عمرانی، شهردار و مدیرکل تشکیل دهند، تا بوروکراسی‌های اداری کمتر شود و این هیئت اجرایی زیر نظر مجموعه ما فعالیت داشته باشند، چون با سازوکارهای موجود نمی‌توان کارهای سنگین را انجام داد.
پژمان بیان داشت: ما به دنبال اینکه برای کسی رانت ایجاد کنیم نیستیم، مدیرکل هرچه سریعتر اقدام کنند، هیئت اجرایی هر تصمیمی گرفت، عملی می‌شود.
پژمان با تاکید بر آینه هر طرحی باید با مشاوره و مطالعه انجام کیرد گفت: هیچ کاری نباید بدون مطالعه انجام گیرد، مردم را در جریان این فعالیت‌ها قرار دهید، پشتوانه ما نظر مردم است.
در ادامه عباسی عضو شورای شهر معاون وزیر را خطاب قرار داده و به راکد ماندن طرح بافت فرسوده منازل مسکونی اشاره کرده و گفت: مردم در این طرح دارند زجر می‌کشند، تا الان کلی پول داده‌اند ولی به دلیل تورم و گرانی مصالح در وضعیت بدی بسر می‌برند و نارضایتی مردم بسیار بالا است، که معاون وزیر در پاسخ گفت: این مسئله را با هیئت اجرایی در میان بگذارند.
تاجگردون در انتها مجدداً صحبت کرد و گفت: ما در طرح‌ها به عنوان مثال اولویت را به آب و فاضلاب دادیم، چون تا زمانی که لوله‌های آب در جلوی دید بود نمی‌شد کف سازی معابر را صورت دهیم و مسئله مدنظر ما این است که تا زمانی که مردم بافت تمیز شهری را نبینند به دنبال تسهیلات نمی‌روند.
تاجگردون در مورد هیئت اجرایی از معاون وزیر در مورد حضور فرماندار در هیئت اجرایی سوالی پرسید. پژمان در پاسخ اشاره داشت: اگر یکی از سه نفر هیئت اجرایی حضور نداشته باشند فرماندار جایگزین شود، و افراد دیگری مثلاً از شرکت نفت یا بنیادمسکن نیز می‌توانید به این افراد اضافه کنید.
در انتها تاجگردون گفت: قرار بر این هست به دلیل تورم و گرانی وام 40 میلیونی را به 50 میلیون افزایش دهیم، و تمام طرح‌های نیمه تمام به بهره برداری نرسیده شامل این مصوبه جدید خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1