تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۱۰۳۰۴
سرنوشت خیری که با زجر و زحمت «بینایی» شد

کلنگ آموزشگاه 12 کلاسه یاسوج با همت خانواده خیر مدرسه‌ساز «بینایی» بر زمین زده شد (+ تصاویر )

۳
کبنا ؛«همه او را می‌شناسند، درب خانه‌اش بر روی همه مردم، فرق نمی‌کرد، ندار و دار باز بود، او روزی خود و خانواده‌اش را در همین می‌دانست که سفره‌اش جلوی همه مردم پهن باشد، و همواره این توصیه را به همسر و فرزندانش می‌کرد که اگر می‌خواهید خداوند متعال به شماها عنایتی داشته باشد، درب خانه بر روی همه باز باشد.» این صحبت‌ها را «معصومه روحانیان» همسر مکرمه «حاج ناصر بینایی» بیان می‌کند که در آئین کلنگ زنی آموزشگاه 12 کلاسه شهر یاسوج که به یاد مرحوم «حاج ناصر بینایی» بنا می‌شود، شرکت کرده بود.
عصر روز چهارشنبه (22 خردادماه 98) با حضور خیرین مدرسه ساز کشور، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ آموزشگاه 12 کلاسه خیری شهر یاسوج به زمین زده شد.
این آموزشگاه 12 کلاسه در قلب یاسوج قرار است که به همت خانواده خیر مدرسه ساز زنده یاد «حاج ناصر بینایی» احداث و تقدیم نظام آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد گردد.
در آئین کلنگ زنی این آموزشگاه خانواده «بینایی» حضور داشتند و «معصومه روحانیان» همسر مرحوم «حاج ناصر بینایی» نیز حضور داشت و چند کلامی با او هم صحبت شدیم، وی گفت: مرحوم «بینایی» با تلاش، کوشش و زحمت زیاد زندگی خود و خانواده‌اش را اداره کرد.
«روحانیان» می‌گوید: همواره مرحوم «بینایی» به من و فرزندانش توصیه می‌کرد که باید درب منزلشان بر روی مردم باز باشد تا خداوند نظر لطفش را از ما نگیرد. و روزی نبود که درب خانه ما بر روی کسی بسته باشد و همه مردم؛ کوچک و بزرگ، زن و مرد، دارا و ندار در خانه ما آمد و رفت می‌کرد و این از ویژگی‌های اخلاقی مرحوم بینایی بود.
وی به علاقه مرحوم بینایی و خود به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد و گفت: مرحوم بینایی به مردم یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد عشق می‌ورزید، الان هم خدا را شاکریم که به ما [خانواده آن مرحوم] توفیق داد تا در ساخت یک باب مدرسه 12 کلاسه در کنار فرزندان این استان باشیم.
به گزارش کبنا، «حاج ناصر بینایی» همچنین در سال 90 در زمینی به مساحت 1200 مترمربع مدرسه سه کلاسه در شهرستان گچساران بنا کرد که با بهره برداری از آن مدرسه بیش از 60 دانش آموز ابتدایی در روستای سربیشه گچساران از نعمت فضای آموزشی استاندارد بهره مند شدند.
آموزشگاه 12 کلاسه شهر یاسوج دومین مدرسه‌ای است که خانواده «بینایی» آن را در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1