تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۴۱۰۲۸۸
عصر امروز با حضور مسئولان و خیرین برگزار شد

21 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در کهگیلویه و بویراحمد (+ تصاویر )

۲
۰
کبنا ؛بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، معاونین استانداری و جمع زیادی از مدیران دستگاه‌های دولتی و خیرین و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این جشنواره غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ و غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت،  معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه‌های دولتی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در این همایش به اهمیت و جایگاه مدرسه سازی پرداخت و گفت: خیرین انسان‌های ارزشمند و بزرگی هستند که هر کسی نمی‌تواند در کسوت خیری قرار بگیرد.
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره به وضعیت فضای آموزشی استان پرداخت و اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها، در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۸ هزار و ۳۳۷ نفر دانش‌آموز در کل استان ما مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد دانش آموز، 78 / 51 درصد از آنها پسر هستند و حدود 22 / 48 درصد از این دانش‌آموزان دختران‌اند که این آمار بیانگر پوشش تحصیلی خوب در استان ما است.
وی گفت: 941 دانش آموز در مدارس استثنایی کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند که این مدارس مشکلات خاص خودشان را دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی از کلاس‌های درس ما دیگر قابل استفاده نیستند و از خیرین انتظار و توقع بیشتری داریم که این استان را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
هادی زارع‌پور در ادامه اظهار کرد: پنج سال گذشته ۱۳۴ فضای آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در سطح استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ۱۲9 مدرسه استیجاری در سطح استان وجود دارد افزود: در حال حاضر پنج هزار و ۲۶۰ کلاس درس در استان نیز فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ مدرسه پیش ساخته در سطح استان نیاز است، گفت: ظرف پنج سال گذشته ۱۶۵ مدرسه پیش ساخته در روستاها و مناطق عشایری تحویل آموزش و پرورش این استان شده است.
این مسؤول کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه دومین استان به لحاظ سرانه آموزشی در کشور است همچنان ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس غیراستاندارد دارد که نیازمند مقاوم سازی هستند که برای مقاوم سازی هر کلاس درس حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان این‌که در حال حاضر ۶۴ مدرسه در قالب ۲۹۴ کلاس درس با مشارکت خیرین در سطح استان در دست ساخت است خاطرنشان کرد:  این تعداد فضای آموزشی خیرساز و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی در قالب ۳۰۰ کلاس درس ساخته شده است.
محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره و با اشاره به اهمیت و جایگاه خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: در حاشیه‌ها شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود فضای آموزشی به شدت احساس می‌شود. حتی وضعیت بهداشتی در حاشیه شهرهای ما بسیار آزار دهنده است که امیدوارم خیرین بیشتر این را مورد ارزیابی قرار دهند.
وی در ادامه خطاب به مدیران گفت: باید برخوردمان با مدارس خیرساز متفاوت باشد و مدیران باید موانع را از سر راه مدارس خیرساز بردارند. حتی شهرداران باید این مسئله را مورد توجه داشته باشند و نباید به بهانه عوارض و ... مانع تراشی کنیم.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نباید خیرین را با برخوردها و رفتارهایمان بی انگیزه و دل سرد کنیم و باید موانع را از سر راه خیرین برداریم تا استان ما مسیر پیشرفت توسعه را بیش از گذشته سپری کند.
تعهد 14 میلیاردی خیرین در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد
در ابتدای این جشنواره پیروز کرمی مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت در گذشت رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 57 طرح مدرسه‌سازی با 279 کلاس درس و زیربنای بیش از 28 هزار متر مربع توسط خیرین در حال ساخت داریم.
وی عنوان کرد: تاکنون 1500 کلاس توسط خیرین در استان ساخته و تحویل داده شده است.علاوه بر ساخت مدارس به تجهیز آنها نیازمند هستیم که انتظار می‌رود خیرین مدرسه ساز در این زمینه همکاری کنند.
این مسوول با اشاره به اینکه رویکرد جشنواره توجه به افزایش ایمنی مدارس است، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم نوسازی مدارس کشور ساخت و گسترش مدارس سبز است و از خیرین انتظار می‌رود که برای ساخت اینگونه مدارس در سطح استان همکاری کنند.
در پایان این جشنواره افزون بر 14 میلیارد تومان همراه با دو هزار و 700 متر مربع زمین برای ساخت مدرسه تعهد خیرین بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ظاهرا آقای تاجگردون فقط جسمش توی جلسه هست.
فیضی
Iran, Islamic Republic of
از خیرین نیاز به کمک دارم نون شب نداریم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1