تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۱۰۲۵۷
کبنا بررسی کرد

سقوط ماشین به داخل کانال!/ بخت بسته «200 متر کانال محلاتی رزمندگان» نزد شهردار / آیا تاجگردون درباره شهردار درست می‌گوید!

۵
۰
کبنا ؛بنا بر گزارش مردمی به سایت کبنا نیوز یک دستگاه خودروی پراید به داخل کانال آب منطقه رزمندگان (خیابان 31 پاسداران) سقوط کرد.
بنا بر این گزارش، این خودرو پشت درب منزل پارک بوده و به دلیل غیراستاندارد بودن کانال و نداشتن حفاظ به داخل کانال محلاتی-رزمندگان سقوط کرده است که با جرثقیل و با کمک اهالی محل از کانال بیرون کشیده شد.
بخشی از کانال «محلاتی رزمندگان» (حدود 200 متر) که به دلیل نداشتن دیواره و کف، استاندارد و امنیت لازم را ندارد، و به دلیل فاصله بسیار کم با درب منازل مسکونی بخصوص در زمان سیلاب خطرآفرین است.
اهالی محله اظهار داشته‌اند که هر بار به دلیل باران ها و سیلاب، لبه‌های کانال که خاک سستی دارد می‌ریزد و کمتر می‌شود و در حال حاضر در برخی قسمت‌ها فقط یک تا دو متر فقط با منازل مسکونی فاصله پیدا کرده است.
یکی از اهالی محل در گفتگو با کبنا گفت: مسیر رفت و آمدمان خیلی باریک است و ما چند خانواده بچه‌های کوچک داریم و حتی یکبار یک کودک در کانال افتاده است.
به گفته اهالی محله هر چند پیش از این، این چند سال اخیر، پیگیر تعمیر کانال بوده‌اند و شهرداری قول وارد کردن این کانال به مناقصه و تعمیر کانال را داده، اما انگار 200 متر باقی مانده کانال، با وجود پیگیری‌های اهالی محل، سیاه بخت است و شهرداری قصد ندارد برای این کانال کاری انجام دهد.
اهالی محله به آلودگی‌هایی که این کانال ایجاد کرده اشاره کرده و ابراز داشته‌اند: نی زار و بوته‌های کانال بعد از چند ماه بلند شده است و محل تجمع حشرات موذی است.
همچنین مردم محله رزمندگان از بوی بد کانال در فصل گرما شکایت کرده و گفته‌اند: لاشه مرده سگ و گربه در داخل کانال افتاده است و بوی بدی ایجاد کرده، ولی شهرداری به این مسئله هم رسیدگی نکرده است. 
پیش از این مسعود ظفری شهردار شهرستان گچساران در نشست شورای پدافند غیرعامل در 23 اردیبهشت ماه، نسبت به وضعیت کانال‌های هدایت آب در زمان بحران ابراز نگرانی کرده و گفت: شهرستان گچساران 37 کانال آب از 2 تا 12 متر دارد و 21 کانال در وضعیت بحرانی قرار دارد.
ظفری بیان داشت: از کمیته بحران استان هیچ نتیجه‌ای برای تأمین اعتبار حاصل نکردیم، بیشترین اعتباری که شهرداری در دست دارد 15 میلیاردتومان است که با این اعتبار در بهسازی 4 کانال را در دستور کار قرار داده‌ایم.
با این حال نسبت به عدم اجرای پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری انتقاداتی وارد شده و نارضایتی‌های زیادی وجود دارد، بطوریکه در آخرین نشست بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران و باشت در تاریخ 9 خردادماه، تاجگردون با انتقاد به مجموعه شهرداری اعتبار پروژه‌های عمرانی شهرداری را 30 میلیارد تومان عنوان کرده و نسبت به عدم فعالیت شهردار و شورای شهر انتقاد کرده است.
تاجگردون همچنین گفته است: اعضای شورا برای «پروژه‌های عمرانی» موافقت نمی‌کنند، آقای شهردار! اگر واقعاً شورای شهر در انجام پروژه‌ها همکاری نمی‌کند از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها بهره ببرید و خودتان با همکاری دیگر دستگاه‌ها اقدام کنید.
تاجگردون گفت: برخی‌ها منافع شخصی‌شان با پروژه‌ها عجین شده است و این خودش جای اشکال است، اما این حرکت که کاری صورت نگیردو تلاشی نشود اصلاً درست نیست، و تنها انتظار هم این باشد که پولی بیاید، صحیح نیست.
وی افزود: این همه تلاش برای جذب اعتبار، اما این عوامل انگیزه می‌خواهد که بنده با این وضعیت انگیزه ندارم یعنی منظورم این است که احساس تعامل ایجاد نمی‌شود و وقتی که شهردار محترم دستور می‌دهند که از این 30 میلیارد تومان، 40 درصد برای حقوق  پرسنل برود، نمی‌خواهم بگویم که خیانت است اما واقعاً اجحاف شدید در حق مردم است.
نماینده گچساران و باشت در ادامه اظهار کرد: در سال 94 پولی را با هزار زحمت بگیری و درعین حال فحش هم بخوری که چند پروژه را انجام بدهی، و بعد در سال 98 حدود 40 درصد هزینه حقوق پرسنل شود؛ چرا که شما نتوانستید در این خصوص برنامه ریزی کنید و حقوق پرسنل را از منابع دیگر پرداخت کنید.
شایان ذکر است نزدیک به 3 ماه آینده با شروع بارندگی، وضعیت کانال‌های هدایت آب به وضع بحرانی می‌رسند، و رسیدگی هر چه سریعتر به این کانال‌ها و کانال محلاتی رزمندگان به دلیل نزدیکی بسیار زیاد به منازل مسکونی محله ضروری می‌نماید و نیازمند توجه جدی مجموعه شهرداری و شورای شهر است.
با اینحال باید دید شهردار آن شهرداری است که برخی‌ها از سختکوشی او سخن می گویند یا کسی است که تاجگردون او را بخاطر عدم توجه و رسیدگی به شهر بارها به باد انتقاد گرفته است؟ آیا 200 متر باقی مانده از کانال محلاتی پاسداران پروژه‌ای عظیم است که شهرداری اقدامی نمی‌کند و اهالی محل هر بار باید شاهد اتفاقی باشند  امنیتشان در خطر باشد!
----------------------------
سیده زهرا حسینی‌فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
دکتر تاجگردون راست میگه اون از آسفالتهای خراب رزمندگان و 108و مهمتر پل بین کوی شهید محلاتی و علامه که بعد دعوای زرگری اعضای شورا و شهردار بعد از چندده میلیون هزینه ولش کردند
Romania
این که مقصرش رانندست
Iran, Islamic Republic of
بیشتر کوچه های شهر شیب زیادی دارند اگه کسی ماشینش رو ایمن پارک نکنه هم مقصر شهرداره؟
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون چند تا از طرح های اجرایی خودش را به صورت روسن به مردم اطلاع بده در ضمن ان سهمیه قیری که از وزارت نفت گرفته چرا به سهرداری تحویل نمی دهد
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
سقوط شاخص بورس پکن هم با شهرداره......جناب تاجگردون فقط میخواد ایشون رو نابود کنه...جناب تاجگردون چرا از مالیات ساختمان سینما که چندین میلیارد بود حرفی نمیزنی؟؟؟؟؟؟جناب تاجگردون چرا از مسدود کردن پول هایی که اجازه نمیدین به شهرداری بیاد ، حرف نمی زنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.....دیگه حنات برای ما رنگی نداره
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1