تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۴۱۰۱۶۷
در نشست تیم اقتصادی و کارآفرینی کشور با مسئولان گچساران چه گذشت؟

تشکر معنادار فرماندار گچساران از ادارات/ پیام‌های که بین تاجگرون و صیدالی رد و بدل می شد/ سرمایه گذار معروف کشور از مرگ حتمی نجات پیدا کرد (+ حواشی و تصاویر)

۴
کبنا ؛نشست تدوین نقشه راه توسعه اشتغال و کسب و کار شهرستان‌های گچساران و باشت با حضور نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت، فرمانداران گچساران و باشت،  مدیران کل  استان و شهرستان، پیمانکاران و کارخانه داران گچساران و جمعی از متخصصین و صاحب نظران برجسته کشوری در حوزه کارآفرینی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست رضا برزگر، نماینده شرکت مهپا با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر یکی از موضوعات مهم پدافند غیرعامل است که در دولت‌های مختلف به این موضوع پرداخته شده است، اظهار کرد: برق یکی از مهمترین زیرساخت‌های حوزه‌های دیگر به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ برخورداری منابع مختلف انرژی یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، افزود: کشور ایران علاوه بر وجود منابع گسترده سوخت‌های فسیلی و تجدیدناپذیر نظیر نفت و گاز دارای قابلیت فراوان انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله باد، خورشید، زیست توده و زمین گرمایی است.
برزگر ادامه داد: در سال‌های اخیر خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به‌صورت ۲۰ ساله و با قیمت‌های مصوب، موجب جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این حوزه شده است، در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور ساخت 26 هزار مگاوات نیروگاه جدید برنامه ریزی شده است که 16 هزار مگاوات آن با تبدیل نیروگاه‌های گازی موجود به سیکل ترکیبی، سه هزار مگاوات آن با ساخت نیروگاه‌های تولید پراکنده، و پنج هزار مگاوات دیگر آن با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیربادی (خورشیدی) تأمین می‌شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت مپها با بیان اینکه موضوع تولید گاز گلخانه‌ای از زمان ریاست جمهوری مرحوم آیت الله رفسنجایی این طرح در دولت به تصویب رسید، اظهار کرد: این طرح به منظور استفاده کمتر از انرژی‌های فسیلی تجدیدناپذیر و تولید انرژی گلخانه‌ای به تصویب رسید.
وی اظهار کرد: وزارت نیرو با تسهیل قوانین و شیوه‌های سرمایه گذاری در بخش خصوصی، خرید تضمیمی برق تولیدی انرژی‌های خورشیدی توسط شرکت توانیر در قالب قرارداد ۲۰ ساله از جمله گام‌های مهمی برای افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیردر کشور برداشته شده است.
وی به واگذاری پنل‌های خورشیدی برای ایجاد اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: واگذاری پنل‌های خورشیدی به مددجویان علاوه برای تولید انرژی پاک موجب توانمندسازی و درآمدزایی خانوارهای زیرپوشش این نهاد می‌شود.
برزگر ادامه داد: بر اساس این طرح هر پنل خورشیدی ظرفیت تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد که در مجموع ۹ هزار کیلو وات ساعت برق به صورت سالانه تولید می‌شود، این پنل‌ها به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد واگذار می‌شود و وزارت نیرو نیز به مدت 20 سال برق تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 2 شرکت آلمانی در خوزستان در حال ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی هستند، گفت: 280 هکتار زمین با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومان برای راه‌اندازی نیرگاه خورشیدی در بهبهان راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح ایجاد استفاده از انرژی پاک در این شهرستان اجرا می‌شود، اظهار کرد: طرح مزرعه خورشیدی اراضی گچساران به زودی عملیاتی می‌شود که با اجرایی شدن این طرح موجب اشتغالزایی 3500 نفر به طور مستقیم می‌شود.
برزگر با بیان اینکه این طرح با مشارکت شرکت فونسیک آلمان برای تولید برق احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح در مراحل اولیه نیاز به 70 مگا وات انرژی برق است.
در ادامه این نشست نیز داود عبدالهی نماینده شرکت گیتی پسند اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای تولیدکننده و پرورش‌دهنده عسل است و علی‌رغم ظرفیت‌های فراوانی که برای توسعه زنبورداری در کشور وجود دارد، اما به دلیل وجود برخی مشکلات نتوانسته به جایگاه مطلوب در صادرات دست یابد.
وی با بیان اینکه شرکت گیتی پسند با بیش از 34 کارخانه و دارای 12 هزار نیرو در حال فعالیت است، گفت: با حمایت مجموعه شرکت گیتی پسند هفته گذشته تفاهم‌نامه پایانه صادراتی عسل در شهرستان خوی منعقد شد.
عبدالهی با بیان اینکه شهرستان خوی دارای 200 کندوی عسل است، گفت: هم‌اکنون بیش از 17 هزار کندوی عسل در گچساران در مناطق مختلف از جمله بابا کلان، بن پیر، امام زاده جعفر و تلخاب شیرین مناطق عمده پرورش زنبور در این شهرستان است.
 این سرمایه‌گذار بخش خصوصی با اشاره به اینکه پایانه صادراتی عسل به خارج از کشور در شهرستان گچساران راه‌اندازی می‌شود، گفت: در مرحله اولیه تعداد 20 هزار کندوی عسل در جهت راه‌اندازی پایانه صادراتی عسل در این شهرستان شکل خواهد گرفت و تا 3 سال آینده این تعداد کندو به 150 هزار کندوی عسل خواهد رسید.
عبدالهی با بیان اینکه 17 سال است که در حوزه کشاورزی در شهرستان‌های مختلف در حال فعالیت هستیم، افزود: بیش از 60 پروژه بزرگ در سطح کشور در زمینه کشت و برداشت محصولات کشاورزی انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین مزرعه کشت گیاهان دارویی به صورت ارگانیک در کشور توسط شرکت گیتی پسند اجرا شده است، گفت: در حال حاضر اسانس گل محمدی به قیت 120 میلیون تومان به کشورهایی اروپایی به فروش می‌رسد.
عبدالهی با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در حوزه کشاورزی در مناطق مختلف کشور با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است، گفت: افزایش تولیدات ماهی از جمله ماهی کپور از 3 تن به 60 تن در شهرستان دزفول از دیگر اقدامات این شرکت به شمار می‌رود.
عبداللهی بابیان اینکه شهرستان گچساران ظرفیت تولید عسل و صادرات آن به خارج از کشور را دارد، گفت: عسل تولید شده در این شهرستان دارای خواص دارویی است، شهرستان گچساران به دلیل دارا بودن گونه‌های درختی مختلف مانند کنار، مکان‌های خوبی جهت پرورش زنبور عسل در این شهرستان به شمار می‌رود.
درادامه این نشت نیز غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت: تشکر آقای خوانپایه فرماندار گچساران در آخر جلسه از آقای صیدالی و نوروزی حاوی دو نکته است و اینکه هر دو عزیز پول دارند یکی مدیرعامل نفت و گاز است و دیگری هم رئیس برنامه و بودجه استان و این یعنی اینکه پول ارزش است.
وی افزود: در این نشست چند گروه حضور دارند و دوستانی که به این شهرستان آمده‌اند اولاً برای تفریح نیامده اند آنهم در این هوای گرم، مدیران محترم هم درست در وسط تعطیلات هم آمده‌اند پس با این هدف آمده‌اند تا کاری انجام بشود.
تاجگردون تصریح کرد: دوم اینکه گروهی نیز آمده‌اند که یک گروه از دانشگاه تهران هستندو از بهترین مرکز مطالعات کارآفرینی ایران که هم از نظر تجربه و هم نظر علمی بالا هستند، پس وقتی در مسئله کارآفرینی و بیکاری مشکل داریم پس این مسئله نشان می‌دهد که حتماً ضعف داریم و بایدهم بپذیریم.
وی تصریح کرد: چند جلسه در خدمت این عزیزان بوده‌ایم و بحث‌هایی داشته‌ایم که این جامعه بیکار با محدودیت منابع، نیاز به ایده‌های جدیدی دارد و درکنار این مجموعه نیز یک گروه کارآفرین هم که در جاهای دیگر هم کار کردند و می‌توانند سرمایه بیاورند و هم می‌توانند سرمایه جمع کنند در جمع ما هم حضور دارند.
نماینده گچساران و باشت افزود: پس باید ظرفیت‌ها را به خوبی نشان دهیم و یک گروه هم باید برایمان نسخه بدهند حالا نسخه ما مهم است که مدیران ما چه طوری این مسائل را برای دوستان تشریح کنند که مشکلات حوزه شهرستان چگونه است، به هر حال ظرفیت‌های ساختاری در این شهرستان وجود دارد.
وی گفت: وقتی بدنبال تخصیص آب سد چمشیر بودیم حدود 60 میلیون متر مکعب برای اراضی کشاورزی و حدود 60 میلیون متر مکعب هم برای صنعت تخصیص داده شد که معاون وزیر نیرو در این خصوص به بنده گفت"که تبریز با این همه صنایع  کل تخصیص آبی که دارد 70 میلیون متر مکعب است".
تاجگردون تصریح کرد: الان با این وضعیت به طور مثال سنگ آهن گل گهر و یا واحده های پیرامونی‌اش از خلیج فارس هزار کیلومتر خط لوله می‌کشند و متر مکعبی 15 هزار تومان آب را انتقال می‌دهند، اما در این شهرستان برای صنعت و سرمایه گذار مبلغ بسیار ناچیزی است.
وی افزود: در کشور و در بخش کشاورزی بازدهی مقیاس منفی دارد و درحوزه انتخابیه بنده بازدهی مقیاس در کشاورزی منفی نیست، به طور مثال در این حوزه در هر هکتار حدود 4 تن برداشت داریم یعنی بازدهی مقایس برای سرمایه گذاری مثبت است.
تاجگردون اظهارکرد: الان مشکل اصلی در این شهرستان همان مشکل بیکاری است، بیکاری در شهرستان و استان دو وجه دارد یک وجه اصلی اینکه در مناطق نفتخیز که خیلی مؤثر است همان فرهنگ کار است، چند روز پیش یک جوان جویای کار معترض خیلی با تندی با بنده صحبت کرد که بنده همان جوانی هستم که 4 سال پیش گفتی که بیلت را بردار و برو در زمین کشاورزی‌ات کار کن و آب آوردم روی زمینت و برو کار کن.
نماینده گچساران و باشت افزود: گفتم همین الان هم همین حرف را می‌زنم، اما این جوان دنبال حراست شرکت نفت برای نگهبانی بود، یعنی جوان اگر فوق لیسانس و دکترا هم داشته باشد می‌خواهد برود نگهبانی شرکت نفت؟، اینکه 7 هزار هکتار زمین را از دیم به کشاورزی تبدیل کنیم حدود 3 هزارشغل ایجاد خواهد شد اما باید فرهنگش هم شکل بگیرد.
وی گفت: واقعاً چه طور از این دستگاهای اجرایی کار بکشیم که جوانان را به این سمت ببریم به طور مثال تولید نفت گچساران 600 هزار بشکه دروز است و حدود 7 هزار و 400 نیرو در شرکت نفت هم کار می‌کنند، اگر این آمار تولید نفت هم کاهش پیدا کنند باز همین نیروها خواهند بود، به هر حال ظرفیت اشتغال همین است.
تاجگردون تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه باید زحمت بکشند و اطلاعات و منابع را در اختیار عزیزان سرمایه گذار قرار دهند، ظرفیت‌های خوبی در گچساران وجود دارد و افرادی باید این عوامل را اجرا، نظارت و پایش کندو اولاً سازمان برنامه وبودجه در دادن اطلاعات دقیق به آنهایی که می‌خواهند در این زمینه کار کنند، خساست به خرج ندهد.
وی افزود: با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود و چند وقت پیش در جلسه‌ای در خدمت شما عزیزان بودیم، الان همین عربستان سرمایه گذاری عظیمی کرده است که اگر نفت هم نباشد مثلاً بتواندبرق دنیا را تأمین کند، امروز هم هر چه قدر در کشور کار بشود، بازهم کار وجود دارد.
تاجگردون گفت: خواهشی هم دارم که مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد این اهداف همکاری کنند، بحث تأمین منابع مالی در این خصوص هم بسیار مهم است، در شهرستان‌های گچساران و باشت ظرفیت‌های لازم وجود دارد که باید بهره کافی را برد.
وی افزود: اما جلسات بعدی در این خصوص، امیدوارم که جلساتی باشد برای فرهنگ سازی با جوانان، فنی حرفه‌ای، اداره کار و برنامه و بودجه همه پای کار بیایند و آن نسخه‌های اشتغالی که می‌توان عملی کرد برای جوانان تشریح کنند و این سرعت عمل بالاتری را می‌طلبد.
تاجگردون گفت: به هرحال بازدهی باید بیشتر از این موارد افزایش پیدا کند از منابع و سرمایه‌ای که در اختیار داریم و راه هم بسته نیست برای هر سرمایه گذاری، هر سرمایه گذاری هم که اینجا بیاید همه مدیران هم پای کار هستند و تلاش خواهیم کرد که سرمایه پاک را  قدربدانیم و خدمتی برای جوانان عزیزمان انجام دهیم.
درادامه این نشست 4 ساعته "تدوین نقشه راه توسعه اشتغال و کسب و کار"در شهرستان‌های گچساران و باشت نیز تفاهم نامه چند منظوره‌ای فیمابین برخی ادارات کل و فرمانداران به منظور تخصیص اراضی مورد نیاز جهت سرمایه گذاری چندین شرکت معتبر از جمله مپها، گیتی پسند، بهین کود "در سطح این دو شهرستان منعقد شد.
براساس این تفاهم نامه که بین شرکت‌های معتبر ملی، اداره کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محیط زیست، صندوق کارآفرینی امید، فنی و حرفه‌ای، اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی، شرکت توزیع نیروی برق، منابع امورآب و سایر دستگاه‌های اجرایی بسته شد در زمینه کشت گیاهان دارویی، انرژی‌های پاک، ایجاد مزرعه خورشیدی، تولید انواع کودهای آلی و ارگانیک، تولید عسل‌های ارگانیک صادراتی سرمایه گذاری خواهد شد.
 
  اما حواشی این نشست می‌پردازیم
جلسه با تأخیر 40 دقیقه‌ای آغلز شد.
پوشش یکی از اعضای تیم کارآفرینی کشور (با کراوات) که مقیم کشور انگلستان بود جلب توجه می‌کرد
جلسه با  قرائت آیات وحی و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
اولین سخنران جلسه فرماندار گچساران بود که به ظرفیت‌ها وپتانسیل  و منابع شهرستان گچساران اشاره کرد.
در ادامه  سید مسعود حسینی فرماندار باشت  در خصوص پتانسیل و استعدادهای بالقوه و...شهرستان باشت، حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه بودجه استان کهگیلویه  بویراحمد در خصوص بودجه و  تخصیص اعتبارات  و  وحید احترامی از دفتر مطالعات اقتصادی  شهرستان‌های گچساران و باشت  در خصوص  ظرفیت‌ها و چشم انداز و....... شهرستان  گچساران و باشت ومدیران استانی: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، برق، آب منطقه‌ای، میرات فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای در خصوص معرفی ظرفیت‌ها و ارائه طرح‌ها و .... شهرستان گچساران در حوزه کاری خود پرداختند.
در ادامه یکی از اعضای تیم کارآفرینی برجسته کشور  به صحبت‌های یکی از مدیران استانی که عنوان کرد: گچساران بدون نفت و گاز هیچ چیزی ندارد واکنش نشان داد و گفت: من تعجب می‌کنم از گفته بلکه باید گفت گچساران بدون نفت و گاز همه چیز دارد.
این سرمایه گذار عنوان کرد: ما تمام ایران  و حتی بیشتر کشورهای جهان را دور زده و بازدید کرده‌ایم و  وجود منابع عظیم آب (سد کوثر، سد چم شیر) دشت‌های وسیع و بی نظیر و حاصل خیز، آب و هوای مناسب، طبیعت بکر، جاذبه‌های گردشگری و ....... نباید گفت گچساران چیزی ندارد بلکه  باید گفت: گچساران ثروتمندترین کشور ایران و جهان است.
حسینی در ادامه افزود: تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت یکی از نمایندگان تأثیر گذار و صاحب نام در مجلس شورای اسلامی است که وجود وی برای استان و شهرستان گچساران یک فرصت استثنایی است.
این سرمایه گذار از مسئولان گلایه کرد و عنوان کرد: چرا مدیران هیچ آماری و اطلاعاتی سرمایه‌های  خوب انسانی (جوانان، نخبگان، متخصصین، فارغ التحصیلان و.... ارائه  ندادند  و به نوعی از جوانان خوب شهرستان گچساران غافل شدند  که باید این شعر در وصف جوانان خواند «ای تیر غمت بر دل عشاق و نشانه،،، جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه»
در ادامه حاج نصرالله خادمی از پیمانکاران صاحب نام و خوش نام گچسارانی، هندیجانی مدیرعامل سختکوش کارخانه روغن گچساران، مردانی از شرکت فن آوری و اطلاعات و جعفری کارشناس گیاهان دارویی به ارائه دیدگاه و پیشنهادات خود پرداختند.
فرماندار گچساران که مدیریت جلسه را برعهده داشت در بخشی از جلسه از دکتر نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مهندس صیدالی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تشکر کرد که تاجگردون به شوخی گفت: خوان پایه از ادارات که  پول دارند تقدیر و تشکر می‌کند پس ببینید همه چیز پول است.
در حین جلسه تاجگردون و صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران پیام‌های با هم  ردو بدل می‌کردند.
گفتنی است: بعد از جلسه مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گیتی پسند دچار حمله قلبی شد که فوراً به اورژانس بیمارستان شهید رحایی گچساران منتقل شد که با تلاش فراوان تیم پزشکی بیمارستان شهید رجایی وی احیاء قلبی و ریوی شد و از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود
با حال بود
کرو جون خوتون نماینده ایمانه ندییت
اخی حتما رته فاتحه
دنا
Iran, Islamic Republic of
برنامه های دکتر تاجگردون برای توسعه و ابادانی و پیشرفت گچساران و باشت بی نظیر است اگر گچساران امروز را با ده سال پیش مقایسه کنید و در حوضه زیر ساخت ها و اشتغال و امور زیربنایی متوجه خواهید شد ک چه کارهای بزرگی صورت گرفته و تازه وقتی این پروژها به بار نشست حوزه گچساران در کشور کم نظیر خواهد بود .امید وارم در سطح ملی از توان و مدیریت ایشان استفاده گردد و مردم گچسارن و استان قدرشان را بدانند چون قدر بزرگان را تا هستند نمی دانیم
ج
Iran, Islamic Republic of
بازم موسم انتخابات شود وتاج با این ترفند ومانور و اوردن مسولین به شهر میخواد مردم برا اخد رای
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون و فرماندار گچساران
چرا تغییرات مدیران را به فراموشی سپرده اید
اول تغییرات مدیران ضعیف را انجام بدهید بعد دنبال رفع مشکلات شهرستان و استان.
اولیش اداره برق.
مگه صندلی ریاست ارثیه که ده سال یک نفر رییس باشه؟ یعنی لایق تر کسی نیست؟
خوب میدونید هست.
پس مردم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون و فرماندار گچساران
چرا تغییرات مدیران را به فراموشی سپرده اید
اول تغییرات مدیران ضعیف را انجام بدهید بعد دنبال رفع مشکلات شهرستان و استان.
اولیش اداره برق.
مگه صندلی ریاست ارثیه که ده سال یک نفر رییس باشه؟ یعنی لایق تر کسی نیست؟
خوب میدونید هست.
پس مردم رو گول نزنید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون و فرماندار گچساران
چرا تغییرات مدیران را به فراموشی سپرده اید
اول تغییرات مدیران ضعیف را انجام بدهید بعد دنبال رفع مشکلات شهرستان و استان.
اولیش اداره برق.
مگه صندلی ریاست ارثیه که ده سال یک نفر رییس باشه؟ یعنی لایق تر کسی نیست؟
خوب میدونید هست.
پس مردم رو گول نزنید
صادق الکلام
Iran, Islamic Republic of
بوی انتخابات آمد و جلسات شروع شد .در این هشت سال .کدام پروزه مهم در باشت کلنگ زنی شد و به بهره برداری رسید .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کافیست توهین به اندیشه و فکر و فرهنگ مردم .که با این جلسات محددا انها. و رای بگیرید...بزار لاستیک سازی ......؟/؟؟؟ یزار پتروشیمی ...؟ ؟/؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1