تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۱۰۱۰۱
نگاهی به نشست خصوصی تاجگردون با قشقایی‌ها در تالار فرهنگیان؛

«کاکاگری» تاجگردون جواب می‌دهد یا قشقایی‌ها به ندای وحدت خورشیدی جواب می‌دهند (+ تصاویر)

۲۶
۱
کبنا ؛نشست خصوصی تاجگردون با قشقایی‌ها در تالار فرهنگیان شهر دوگنبدان برگزار شد، این متینگ انتخاباتی بر خلاف سایر همایش‌های انتخاباتی تاجگردون در یک فضای محدودتری بر پا شد. گفته می‌شود که در نشست انتخاباتی افراد به طور خصوصی دعوت شده بودند.
در سال‌های که تاجگردون تعیین کننده عرصه سیاست گچساران و باشت است، نوشتاری در باره بی‌مهری به نیروهای قشقایی در مراکز اینترنتی به نگارش در آمده است.
تاجگردون به حدی جلسات انتخاباتی با این طوایف و آن طوایف در سالن‌های دولتی گچساران برگزار کرد که مطالبات طایفه‌ای از او شدت بیشتری گرفت. او را می‌شود بنیان‌گذار همایش‌های طایفه‌ای نامید. این همایش‌ها نیز محلی برای چانه‌زنی انتصابات قلمداد می‌شود.
همیشه قشقایی‌ها در کارزار سیاست نقش مهمی را ایفا می‌کنند و از چشمان مردان سیاست هم دور نمانده‌اند و سیاسیون برای ریختن آراء آنان در سبد خود از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.
تاجگردون طرح کاکاگری با قشقایی‌ها را از سال 90 به راه انداخته است و او مثل خیلی از سیاستمردان ماراتن انتخابات تلاش می‌کند که قشقایی‌ها را در حمایت از خود نگه دارد و همایش امروز او هم به دنبال همان سیاست‌هایش است. او می‌خواهد که روابطش را با قشقایی‌ها سر و سامان دهد.
دعوت خصوصی از قشقایی‌ها برای حضور در تالار فرهنگیان جنبه‌های متفاوتی دارد، او با ارسال دعوت‌نامه‌های خصوصی قشقایی‌های هوادار را به این تالار آورد. شاید تاجگردون می‌دانست که اگر همایش قشقایی‌ها را به صورت عمومی با این ایل بزرگ برگزار کند، رقبایش و مردم صدای مخالفین احتمالی‌اش را که از این همایش قشقایی‌ها بر می‌خواست، خواهند شنید. شاید عدم استقبال مناسب قشقایی‌ها از تاجگردون او را مجبور کرد تا خیلی جمع و جور این همایش برگزار شود.
در وصف ارتباط خاکستری قشقایی‌ها با تاجگردون مطالب زیادی بیان شده و تاجگردن همیشه روابطش را با طوایف با برگزاری همچنین همایش‌های رونق داده، اگر چه شرایط به سمتی رفته که مطالبات طوایف برای نماینده دردسرهایی ایجاد کرده و به یک چالش جدی برای انتخابات آینده مبدل شده است.
به نظر می‌رسد تا آنجا نارضایتی از تاجگردون بالا رفته که امروز او خصوصی قشقایی‌ها را به تالار فرهنگیان آورده تا شاید دل قشقایی‌ها را به دست بیاورد و باز هم او اولین مهره را در صفحه شطرنج سیاست کشیده باشد.
تاجگردون در دو دوره نمایندگی‌اش در هیچ پست کلیدی از قشقایی‌ها استفاده نکرده و به نظر نمی‌آید که قشقایی‌ها اعتماد دو دوره قبل را از تاجگردون داشته باشند. «ترک بانان گچساران چندان از وضعیت موجود راضی نیستند و معتقدند به نسبت جمعیت و میزان تأثیرگذاری که در معادلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان گچساران و همچنین تأثیری که در انتخابات داشته‌اند، نتوانسته‌اند به نسبت سایر اقوام مهره‌های موثری را در جایگاههای حساس و ساختار اداری شهرستان بنشانند و در واقع نماینده را به بی توجهی به آنها متهم می‌کنند.»
این همایش شاید بی تأثیر نباشد و در این فرصت باقیمانده تاجگردون کاری انجام بدهد و بر تن یکی از قشقایی‌ها جامه مدیرکلی و یا امتیازی بپوشاند. و با این وجود ندای وحدت و روشنگرانه خورشیدی آزاد تا چه حد بتواند قشقایی را مستحکم کنار هم قرار بدهد، باید منتظر طلوع آینده باشیم.
تاجگردون به مطالبات و توقعات اصلی قشقایی‌ها در طول 7 سال اعتنایی نکرد و  قشقایی‌ها هم می‌دانند و اینکه آیا در این سال پایانی نمایندگی تاجگردون باز دست کاکاگری به تاجگردون بدهند یا نه، مسئله‌ای است که نتیجه آن از این همایش بیرون می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما

قشقایی
Iran, Islamic Republic of
ترکها دیگه واقعا .تاجگردون رو
هشدار
Iran, Islamic Republic of
جناب تاج ،لرها را داری از دست میدهی،....ککاگری ندارد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ترکهایی که تاجگردون حتی در طول این ۸ سال نذاشت بوی کباب را هم بو کنند چه رسد بخواد یاورشان باشد....
باوی
United States
درود بر افتخار ایل باوی از کشید تا دولیاری از عالیشاهی تا شیخ جلیل همه یکصدا دکتر تاجگردون حمایت می‌کنیم درود بر ایل بزرگ باوی
Iran, Islamic Republic of
امکانات دولتی !!!! شورای نگهبان کجاست؟
بویراحمدگرمسیری
Iran, Islamic Republic of
درودبرایل بویراحمدگرمسیر.کل دشتموری از برافتابی وباتولی واولادمیزاعلی تاسادات وبابکان ودیل ومارین ازآروتاچرام وازچهاربیشه تاخیرآبادوتمام بویراحمدیهای ساکن منطقه ببویی ازامامزاده جعفرتاسرابننیزوپشتکوه تاباشت وازخان احمدوچالموره تاپیچاب تاملی برفی وچهل چشمه همگی ناامیدوبریده وبه اردوگاه مرادشان دکتراردلان زینلزاده پیوسته اند.درودبرقشقایی که این جلسات بیحاصل رانمیخورندوداغ هشت سال فراموش شدگی دارند.درودبرقشقایی که درطول تاریخ همواره حامی بویراحمدبوده وهست.درودبر باویهای حامی اردوگاه زینلزاده از کیسفی وسادات تاکهنه قلعه.ازهمه همشهریان تشکرمیکنم بابت این لرزه انداختن بربدنه سرمایه داران بی دغدغه که کارشان همانافامیل بازی و قربان صدقه سرمایه داران رفتن است انداخته اند.مردم گچساران می دانندکه مجلس آینده خالی از طیف خواهدبودواین عوامل گرانی وبیکاری وبی عدالتی دوره شان سرآمده است.بیشترین ریزش را متعلق به قشقایی وبویراحمدی است درحالی که بسیاری از باوی هم ازاعتمادمجدد منصرف شده اند.
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا نوشتی .
کشکولی کوچک
Iran, Islamic Republic of
ایل قشقایی این جلسات رانمیخوردوهرکسی از اقواممان رامی بینم. بابت اینکه همه کارهارافقط برای تعدادی از اقوام باشتی اش انجام داده گله مندندوتنهاراه راگذرازایشان میدانندومی دانیم که ایشان بااینگونه دعوتهادوباره . برسرمان بگذارند و رای ماراجذب کنندودوباره روزازنو وروزی ازنو اما زهی خیال باطل
امیررضا دره شوری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون دودوره نماینده بودویک نفر از ترکهارابه جایی نرساند.امکان ندارد به او رای دهم
محسن فارسیمدان
Iran, Islamic Republic of
مادیگه فریب این جلسات نمیخوریم و ظرف هشت سال تاجگردون کاکاگری نشان نداد حالا که موقع انتخابات شده یادش افتاده که کاکاگری قشقایی برایش رای بالایی درپی دارد.ایشان فردباهوشی هستندوحتمامیدانندکه قشقاییهاسه بار گول نمیخورند
ولایتم آبچیرک
Iran, Islamic Republic of
چی سی لرل نکه ایسوایخو سی ترکل کنه.فقط وکار پیمونکارل خه و قوم وخویشلش.بخت بوام همیشه رای وش ایدام اما د تاعمردارم حتی اگر خوش تنها کاندیدبو رای سفید ایندازم و رای وش نیدم.هم مجال انتخابات وابی و کاکاکاکاشروع وابی
شهبازی آرخلو
Iran, Islamic Republic of
تو این چندسال چکار برامون کردی که ازاین به بعد کنی.خدا روزیتو جای دیگه بده مثلا پیش همون اشخاصی که براشون کارکردی.امیدبه ایل قشقایی نداشته باش که بدجورناامیدشون کردی آقای تاجگردون
Romania
خيلي بايد قشقايي ها.كه توي همايش شركت كنند درود بر خورشيدي
حیدری اوروجلو
Iran, Islamic Republic of
بازخداراشکرکه نزدیک انتخابات جناب دکتر یادشان افتادکه کاکایی به اسم قشقایی هم دارند ولی خدمتشان عرض کنم که این رسم کاکاگری نیست که فقط رای بگیری وبعد فقط برای نزدیکانت کارکنی.ناامیدمون کردی آقای تاجگردون
آرو
Iran, Islamic Republic of
فکرنکنم ترکها این قبیل کارهارابخورندچون هر ترکی که میبینم ازاین دودوره نمایندگی تاجگردون شاکی وناراحته .درست مثل بخش زیادی از لرهای بویراحمدی که کلا ازایشان ناامیدشدن و دنبال جایگزین مناسب برای انتخابات هستند
گشینی باشت
Iran, Islamic Republic of
ولله ماهم دل خوشی از کارهای تاجگردون نداریم.درسته که موقعیت خوبی تومجلس داره ولی هرچه طرح آورد. و همه جوانان و کسانی که نسبت خانوادگی باهاش نداشتن فراموش شدند.
پشه کان تاریخی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات موقع خوبیه که انتصابات فله ای و برداشتن مدیران لایق مثل پورالحسینی عکس العمل مناسبی به بی عدالتیهای فراوان سالهای نمایندگی تاجگردون داده شود.
سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
نگاه تاجگردون شباهت عجیبی فقط تا اسفندماه ادامه دارد.پارتیبازی و فامیل بازی هم حدی دارد.این که نشد هرکسی گفت داییزادتم یا خاله زادتم بهش پست بدی وبقیه فراموش کنی بعدازهمه انتظارداشته باشی بهت رای بدهند.دوره نمایندگان سرآمده است.نوبت خادمان وخدمتگزاران است
Iran, Islamic Republic of
آدم مغرور بالاخره روزی با کله به زمین می‌خورد و دنیا دورش دور می‌زند. حالا. دارد به همین مصیبت گرفتار می‌شود
فولادی
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع بایدعرض کنم جلسات بزرگان وریش سفیدان قشقایی بانظارت سردارخورشیدی وآقای فولادی و آقای زینلزادهشروع شده وقراربراین است یک نفرخروجی داشته باشد.آن وقت همه ازترک ولر وشهرستانی به نفرخروجی رای میدهیم.
نوید
Iran, Islamic Republic of
خورشیدی خیلی هنر داره. رو با خودش همفکر و هم رای کنه که چند ساله با هم قهرن و ارتباطی ندارن ،،،اتحاد طایفه رو پیشکش
بهروز
Iran, Islamic Republic of
سلام.....چرا همه ناراحتن
ایمان
Iran, Islamic Republic of
نیست دیگه کارش تمومه باید پاسخ کوتاهیاشو بده
احمد
Iran, Islamic Republic of
والله که اسم اعظم خداست من طرفدار ایشون بودم و بهش رای دادم اما چون تو ادارات فقط گچسارانیها را میبینه دیگه کور خونده و پیشمونم کاش رای منو پس بده
دولیاری
United States
منتظریم هر چه زودتر نشست ایل باوی با دکتر تاجگردون برگزار بشه تا دوستان امیدوار و رقبا دلسرد بشن
هدی
Iran, Islamic Republic of
من هم دورگذشته به دکترتاجگردون رای دادم ولی الان بعدچهارسال پشیمانم به خاطرخیلی مسایل ازجمله بی عدالتی وپارتی بازی وفامیل گرایی و خیلی مسایل دیگه.این دوره از دکترزینلزاده حمایت میکنم چون واقعاچهره شهر گچساران درزمان مدیریتش عوض شد واینکه همه ازشایستگی ایشان میگویندوامیدوارم هرکسی برنده شدبه درد گچساران بخوردو مشکلات مردمی وشهری راحل کند.باسپاس از کبنا و مردم خوب شهرم
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1