تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۱۰۰۱۹
کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با کبنا؛

گرانی در بازارا مسکن یاسوج/ مرجعی برای قیمت گذاری «رهن و اجاره» واحد مسکونی وجود ندارد / فرهنگ مان‌ را در معاملات درست کنیم/ هجوم سرمایه‌داران اصفهانی، اهوازی و شیرازی به واحدهای مسکونی یاسوج

۳
کبنا ؛تحقیقات میدانی از وضعیت بازار مسکن در مناطق مختلف شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از بروز نوعی بی سر و سامانی در رهن و اجاره واحدهای مسکونی خبر می‌دهد. میزان نوسانات نرخ مصالح و سایر هزینه‌های ساختمانی و از طرفی روند رشد قیمت‌ها در بازارهای مختلف و همچنین نوسانات ارز تأثیر خود را بر بازار مسکن (رهن و اجاره واحدهای مسکونی) گذاشته است، به طوریکه یک فرد با حقوق بسیار کم مجبور است یا در حاشیه‌ها سکونت کند و یا با قیمت‌های بسیار بالا در یک خانه نقلی بدون کمترین امکانات اجاره نشین شود.
متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهر یاسوج به دلیل عدم نظارت و در سایه سهل انگاری مسئولان امر، صاحب خانه‌ها واحدهای مسکونی را با هر قیمتی که میلشان باشد، به مستأجر واگذار می‌کند. اگر چه تحقیقات کبنا نیوز نشان می‌دهد که سرمایه داران استان‌های همجوار آپارتمان‌ها و منازل مسکونی یاسوج را خریداری می‌کنند و دیگر دست مستأجر نمی‌دهند، و ده ها دلیل دیگر دست به دست هم داده که بازار مسکن در این استان ملتهب شود و مردم فشارهای زیادی را متحمل شوند. به همین منظور گفت‌وگویی را با «مهراد» یکی از کارشناسان بازار مسکن انجام داده‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000410/nf00410019-2.jpg
قیمت ملک در یاسوج ارزان است
بخش اعظمی از گرانی تأثیر تغییرات ارز است، وقتی به عنوان یک کشور وارد کننده، آهن و مصالح گران می‌شود  آپارتمانی که پارسال متری 2 میلیون و پانصد فروخته می‌شد، الان 4 تومان فروخته می‌شود. این افزایش قیمت، نسبت به بقیه مراکز در کل کشور رشد زیادی نداشته است. وقتی آپارتمان در محله چیتگر تهران از متری 3 میلیون الان به 16 میلیون رسیده است، در یاسوج تغییر قیمت قابل توجه نبوده است. بنابراین گرانی در بازار مسکن یاسوج نسبت به تورمی که در جامعه ایران در حوزه مسکن اتفاق افتاده است تغییر زیادی نداشته است. در شیراز آپارتمانی که در فرهنگ شهر 4 تومن فروخته می‌شد، الان 12 تومان قیمت می‌خورد، چه تحلیلی برای این تغییر قیمت دارید؟ آیا این به نفع بنده است یا به ضرر بنده؟ مسلماً به نفع من است. من آپارتمانی را پارسال 500 تومان می فروختم الان همان را یک میلیارد می‌فروشم، پارسال اگر 5 میلیون کمیسیون می‌گرفتم الان 10 میلیون می‌گیرم، به هر حال این گرانی برای من نفع دارد. اما این گرانی که برای جامعه آزاردهنده است و برای من نفع دارد بخاطر این نیست که گران شده است، بخاطر این است که ما در یک منطقه محرومی هستیم و درآمد نداریم ولی در تمام ایران مصالح بالا کشیده است. وقتی در اصفهان مصالحی کیلویی 6 تومان فروخته می‌شود، در تهران و یاسوج و شیراز هم به همین قیمت خرید و فروش می‌شود، ولی آپارتمانی که در شیراز ساخته می‌شود متری 10 تا 15 فروخته می‌شود، در تهران متری 15 تا 20 فروخته می‌شود، در یاسوج با همان مصالح متری 4 تومن فروخته می‌شود، چون پولی جابجا نمی‌شود. بیشترین  و قوی‌ترین معامله‌ای که اینجا انجام داده‌ایم 5 میلیارد تومان است. در حالی که در تهران یا شیراز یک واحد آپارتمان 5 میلیارد فروخته می‌شود. وقتی فلان شخصیت معروف در فرمانیه و تجریش و سعادت آباد یک واحد آپارتمان را 60 میلیارد می‌خرد، مصالح همان مصالح است، پولی که پرداخت می‌شود در ازای زمین، مکان و برند آن مکان است. ولی ما در یاسوج می‌گوییم در منطقه باهنر که محله خوبی است، ملک متری 4 تومان است.
مهاجرت سرمایه گذاری در املاک یاسوج افزایش یافته است
اخیراً بازار مسکن در یاسوج وضعیت بهتری را شاهد است، سازنده‌ها از شیراز می‌آیند خرید می‌کنند. از اصفهان می‌آیند اینجا خرید می‌کنند، چون قیمت تمام شده پایین است. چون یاسوج در حال رشد است، و سازنده‌ها متوجه این مسئله شده‌اند سرمایه‌شان را می‌آورند اینجا ساخت و ساز می‌کنند، وقتی می‌بینند متری 4 تومان می‌فروشیم تقاضا بیشتر می‌شود. ما چندین نفر از اهواز، ماهشهر داشتیم. به دلیل خوش آب و هوا بودن، موقعیت جغرافیایی، فضای سبز و جنگلی که دارد، هجوم به اینجا بالا است. سیل اخیر در خوزستان نیز این مهاجرت سرمایه گذاری املاک به یاسوج را بیشتر کرده است.
اینجا مردم ما کم درآمد هستند، مردم برای پول رهن و اجاره خانه با مشکل مواجه هستند چکار باید کنیم صنعت مسکن متناسب با شرایط مردم بشود؟
یاسوج به نسبت بقیه شهرها شهر ارزان قیمتی است. ولی الان تازه موج گرانی دارد اینجا را می‌گیرد، در شیراز آپارتمان متری یک میلیون رهن می‌شود، در یاسوج هم داریم به همان سمت می‌رویم. از طرفی وقتی ما آنقدر واحد نداشته باشیم به اندازه افرادی که به یاسوج مهاجرت می‌کنند. به یک معنا وقتی تقاضا خیلی بیشتر از عرضه است، بنایراین برخی واحدها خریداری و اجاره داده می‌شود، ولی واحدهای خالی ما برای میزان تقاضا کفایت نمی‌کند. ما الان تقاضای اجاره و رهن زیاد داریم ولی خانه خالی نداریم، بنابراین اگر یک فرد یک واحد خالی برای رهن و اجاره بگذارد همان روز 10 نفر با او تماس می‌گیرند و وقتی می‌بیند تقاضا زیاد است، 10 میلیون روی رهن می‌گذارد. بی انصافی می‌کند. افزایش قیمت می‌دهد و اینطور می‌شود که قیمت‌ها بالا می‌رود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000410/nf00410019-1.jpg
مرجع نظارتی در بازار ملک وجود ندارد
مرجعی که این قیمت‌ها را مشخص کند و بر اساس کارشناسی باشد وجود ندارد. اگر در یزد قیمت یک آپارتمان 100 میلیون تومان است، هرجای یزد بروید قیمت همان است و تغییری نمی‌کند. فرهنگ سازی ایجاد شده است. ما در دروازه ورود به فرهنگ و تمدن هستیم و تازه می‌خواهیم در این عرصه حرکت کنیم. اگر دقت کرده باشید در فضای مجازی شاید دیده باشید نوشته باشند فروش ملک با امضای کارشناس دادگستری و ... ولی واقعیت این است که به اندازه کافی وقت نیست، چند تا کارشناس دادگستری باید باشد و بر معاملاتی که هر ثانیه تغییر دارد و هر روز تعداد زیادی معامله انجام می‌شود نظارت کند. فرض کنید فردی، سه ماه پیش ملک خریده 500 میلیون، الان می‌فروشد 1 میلیارد. حرف من این است که دست ما نیست، وقتی ثبات اقتصادی در کشور وجود ندارد و تورم افسار گسیخته است، وقتی کسی دارایی‌اش یک زمین 100 میلیونی است و می‌تواند دو ماه صبر کند 200 میلیون بفروشد، قطعاً صبر می‌کند تا قیمت بالا برود. از طرف دیگر افراد دیگری هم هستند که ضرر می‌کنند، پارسال یک سازنده 26 واحد را متری 1 میلیون و 600 فروخت، الان برای ساخت و ساز با مشکل مالی مواجه شده است، به دلیل اینکه یک مرتبه حباب تورم ترکید و قیمت افزایش یافت.
یک روز اگر می‌گفتیم باید مرجع قانونی برای نظارت بر بازار ایجاد کنیم، الان نمی‌توانیم این کار را کنیم، چون مرجع قانونی هم برای ما مشکل ایجاد می‌کند، چون آن ثبات وجود ندارد. مگر اینکه مثل بازار بورسی ک سامانه‌ای ایجاد شود، روزانه و ثانیه‌ای قیمت‌ها تغییر می‌کند و کارشناسی و نظارت داشته باشد. ولی در بازار مسکن عملاً نمی‌توانیم چنین کاری کنیم. چون عواملی در بازار مسکن تاثیرگذار است که خارج از عوامل محیطی است که من و شما متوجه انها هستیم.
معامله ملک تابع اصول و اخلاقیات است
در رابطه با بحث فرهنگ سازی، چه کسانی باید فرهنگ سازی کنند؟ مسئولین یا مردم یا کسانی که در بازار مسکن مشغول به فعالیت هستند؟ مثالی من می‌زنم، اگر یک واقعیت اقتصادی مثل «تورم» را در نظر بگیریم و تحلیل کنیم، متوجه می‌شویم که این تورم نتیجه اعمال و رفتارهای سال‌های گذشته یک کشور در سطح ملی است، تورمی که ما امرزوه داریم نتیجه «انتخاب‌های» سالهای پیش کشور است، ولی کنترل تورم سخت است و در دست ما نیست. یک جمله مشهوری گفته شده تحت اینکه «هر ملتی محصول انتخاب‌هایش است، نه استعدادهایش». چون یک فرد، شاید خیلی استعدادها داشته باشد ولی انتخابی انجام داده باشد که او را در مسیر درستی قرار ندهد. انتخاب من یاسوج ملک است، انتخاب من چند سال آینده من را رقم می زند، لذا ما در گذشته انتخاب‌هایی در سطح ملی داشتیم که الان تأثیر خود را در سیستم اقتصادی می‌گذارد و ما را وارد یک مجرای خاص می‌کند.
سخن گفتن راجع به فرهنگ سازی در زمینه قیمت املاک به همین راحتی نیست. در مورد ذاتیات و فرهنگی که در وجود افراد  ریشه دارد سخن گفتن سخت است. ولی من می‌توانم ادعا کنم «یاسوج ملک» زمانی که متولد شد یک ایده بود، ولی الان تأثیر خود را روی تمام املاکی‌هایی که در این منطقه باز شدند گذاشته است، مثلاً از دکوراسیون یک مرکز املاک گرفته تا مشتری مداری و مسائل دیگر را مورد توجه قرار داده‌اند.
 یکی از کارهای مفیدی که می‌توانیم انجام دهیم این است که فرهنگ برخورد عامه مردم را در معاملات درست کنیم، مثلاً این فرهنگ را نهادینه کنیم و همه باید به این تفکر برسند که معامله هم مثل خیلی از فعالیت‌های دیگر یک کار انسانی و پایبند به اخلاق مدنی و اجتماعی است، باید اخلاقیات در آن رعایت شود و اصولی دارد. بنابراین وقتی یاسوج ملک چنین اصولی را رعایت کند، افراد فرهیخته‌ای در این کار وارد شوند می‌توانند در تغییر فرهنگ‌های غلط تاثیرگذار باشند.
از طرفی من باید به گونه‌ای فعالیت کنم که امین مردم باشم، اگر کسی از بهبهان، دهدشت، سی سخت تماس گرفت خواست معامله‌ای برایش انجام دهم به من اعتماد داشته باشد.
با سرمایه گذارها ارتباطات خوبی ایجاد کرده‌ایم
زمانی که یاسوج ملک فعالیت خود را شروع کرد، چهار نفر بودیم، الان تعداد زیادی در این مجموعه مشغول هستند. سایت راه اندازی کرده‌ایم. سایت را به مرکز پارک فناوری یاسوج و بچه‌های بومی استان سفارش دادیم، قصد ما این بود که از ظرفیت استانی استفاده کنیم نه اینکه سایت را بدهیم شهر دیگری مثل تهران برایمان انجام دهند. سایت خوبی هست و بازدیدکننده زیادی دارد. تمام قسمت‌های شهر یاسوج را از شرف آباد، منطقه راهنمایی گرفته تا قسمت‌های دیگر بصورت تفکیک شده در سایت قرار داده‌ایم، اگر کسی بخواهد آگهی‌اش را در سایت پیدا کند، به راحتی به بخش مربوطه مراجعه می‌کند مثلاً به بخش املاک سالم آباد وارد می‌شود، به بخش اجاره مسکونی یا فروش مسکونی وارد می‌شود. همین سایت با همین جزئیات و تیپولوژی در سیستم اندروید نیز ایجاد شده است. مخاطبان می‌توانند در برنامه «بازار» با جستجوی کلیدواژه «یاسوج ملک» به راحتی به برنامه اندروید سایت دسترسی پیدا کنند و از خدمات و اطلاعات به روز درباره املاک یاسوج اطلاع پیدا کنند. یکی از خدمات رایگانی که در سایت قرار داده‌ایم این است که افراد می‌توانند بصورت رایگان در یاسوج ملک آگهی خود را قرار دهند و این فرصت ایجاد می‌شود که آگهی در سطح وسیعی از مخاطبان دیده شود.
در حال حاضر از آن مجموعه چهارنفری، با افرادی که بصورت حضوری و نیمه حضوری فعالیت می‌کنند حدود 12 نفر هستیم. بخش‌های مختلفی داریم و فعالیتها بر حسب تخصص تقسیم شده است. بخش اجاره، فروش، اجاره ملک تجاری، اجاره اپارتمان، فروش ویلا و بخش‌های دیگر. به محض اینکه آگهی دریافت می‌شود در دفتر کل ثبت می‌شود، توسط من تأیید نهایی می‌شود، پس از آن وارد سایت و نرم افزار می‌شود. فرایند منعقد شدن قراردادها با ظرافت و دقت بالایی صورت می‌گیرد.
کارگاه‌های آموزشی برای کارمندان برگزار کرده‌ایم، همواره اساتیدی از تهران و شیراز برای تدریس مباحث تخصصی و روز می‌آوریم و آموزش‌های لازم به کارمندان داده می‌شود، ماحصل این آموزش‌ها رفتار، گفتار، منش کارمندان است و اینکه یک کادر حرفه‌ای در یاسوج ملک مشغول به فعالیت هستند. چون ما به دنبال یک چشم انداز طولانی هستیم. هدف ما ایجاد حس امنیت در مشتریان است، برای اینکه فردی که به ما مراجعه می‌کند با حس امنیت و بدون نگرانی معامله خود را در «یاسوج ملک» انجام دهد. در حال حاضر «یاسوج ملک» معتمد بسیاری از سرشناسان است، و با سرمایه گذارها ارتباطات خوبی ایجاد کرده‌ایم. وقتی فردی کلید آپارتمان 10 واحده‌اش را به یاسوج ملک تحویل می‌دهد، یا پول هنگفتی به حساب واریز می‌کند برای آنکه خدمات ارائه دهیم، به هر حال چنین کاری یک آبرو و اعتباری برای ما است که در حفظ آن می‌کوشیم.
شعار تیم یاسوج ملک «تجربه شیرین مشورت» است/ معامله دو سر برد است
شعاری که یاسوج ملک برای خود قائل شده و چشم اندازی است که به آن دست یافته‌ایم و به مشتری‌های جدید نیز این خدمت را ارائه می‌دهیم «تجربه شیرین مشورت» است. کار جدیدی که انجام داده‌ایم، همیشه یک کارشناس حقوقی و یک وکیل در دفتر حضور دارد و پیش از امضا کردن طرفین، تمام بندهای قرارداد را مطالعه و نظارت می‌کند. یاسوج ملک مبدع این موضوع است، با وجود آنکه هزینه‌های اضافه برای مجموعه ایجاد کرده است، ولی حس آرامش و امنیت را به مراجعه کنندگان می‌دهد. به اضافه اینکه یک نفر در پشت صحنه فضای مجازی هست که وظیفه دریافت آگهی‌ها را دارد.  
متاسفانه وقتی وارد برخی از املاک می‌شوید، فرایند معامله خیلی سریع اتفاق می افتد، مشتری سریع امضا می‌کند و ممکن است کلاه برداری صورت بگیرد، ولی در اینجا فضای مشورتی ایجاد کرده‌ایم و معامله دوسر برد برای خریدار و فروشنده شده است و رضایت وجود دارد.
معتقد به کار تیمی هستیم
ایرانی‌ها مشهور هستند که کار تیمی نمی‌توانند انجام دهند، ولی به یاری خدا برای اولین بار در اینجا یک گروه و یک تیم ایجاد کرده‌ایم و با جذب کارشناسان خوب و متخصص و اهل گفت و گو و مشورت، یک تیم قوی اقتصادی املاکی را پرورش داده‌ایم، وقتی یک ملک برای خرید یا فروش به ما رجوع داده می‌شود، بیشتر از 10 نفر روی این ملک نظر دارند و مشورت صورت می‌گیرد، بنابراین در کمترین زمان ممکن خرید و فروش انجام می‌شود.
 سیستم ما پشتیبان همیشگی دارد، شهرهای همجوار را هم پوشش می‌دهیم و می‌توانند آگهی خود را در سایت قرار دهند. و احد حسابداری را به مرکز اضافه می‌کنیم، هر پولی وارد می‌شود سند مالی بخورد. چون الان ما یک شرکت هستیم و هزینه‌های مختلفی داریم. تا آخر تابستان سیستم فضای مجازی را برای کارمندان ایجاد می‌کنیم و احتمالاً قراردادها در سیستم نوشته می‌شود. اتوماسیون اداری درنظر گرفته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ت
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه املاک شده اند دلالان بازار
asad
Iran, Islamic Republic of
شغلی بهتر از صاحب خانه بودن سراغ دارید 4 یا 5 خانه میخرید نه تجربه میخواد که بخواد سختی بکشی و کاری یاد بگیری و نه میخواد دانشگاه بری خانه ملک شماست مال شماست یا هتل آپارتمانش میکنی روزی 500 هزرا تومن میگیری که ممکنه 10 روز در ماه خالی بمونه که در نهایت رقم بالایی میشه و اصلا مجوزی هم نمیخواد و یا اجاره میدی 100 میلیون با 5 میلیون هر ماه مستاجر بیچاره کار میکنه سختی میکشه میده به شما التماست هم میکنه تعظیم و تکریم هم بیچاره میکنه سالم تحویل دادی سالم تحویل میگیری هر چقدر دلت خواست اجاره میدی کسی هم کنترل نمیکنه قانونی هم نیست که جلوی تو رو بگیره مالیات هم اصلا نمیدی هر چقدر میگیری میزاری تو جیبت حالش رو میبری خرج داری دیگه وضعیت اقتصادی مردم هم خرابه وتو هم از این آشفته بازار بی قانون و بی حساب و کتاب هر چی میتونی پول در میاری نه سازمان بازرسی و نه قوه قضاییه و نه شهرداری و نه مجلس و نه دولت هم نمیتونند با این قانون های فعلی جلوی صاحب خونه ها رو با این اجاره بهای کلان بگیرین خوب شغل بدون دردسر و مفتی هست اگر مغازه داشته باشی باید مالیات بدی و جواز کسب داشته باشی و حرفه ای بلد باشی ، دائم بازرسی میشی و دارایی با مالیات بردرآمد میاد و مالیات ملک تجاری رو باید بدی ، شهرداری میاد گیر میده باید به 100 نفر جواب پس بدی اما خانه که داشته باشی سرمایه گزاری کردی امسال میخری 500 میلیون سال دیگه با برنامه ریزی دقیق دولت میفروشی سه 3 میلیارد از هر طرف که نگاه کنی برد با صاحب خونه هست و کسی جرات حرف زدن نداره اصلا دلت نمیخواد اجاره نمیدی دولت هم که قانونی هنوز برای خانه ها و منازل مسکونی خالی تصویب نکردن که بخواهد مالیات بدی پس راحت باش هر چی میتونی ظلم کن و در بیار و خرج کن قانون جنگل هست بنگاهها هم آتیش بیار معرکه شدن برای سود خودشون برات گرونتر اجاره میدن و گرونتر میفروشن چون اساسا سود بنگاه تو این کاره دولت هم به فکر خودشه مردم خونه ندارن خوب بخرن اما چطوری معلوم نیست نمیتونن با این وضع اجاره بدن خوب برن تو چادر زندگی کنن این یک مساله مهم معیشتی مردم هست اصلا شوخی بردار نیست (شهردار برلین مصوب کرد که تا 5 سال کسی اجازه نداره اجاره بهای مسکن رو اضافه کنه) حقوق کارمندان دولت امسال 20 درصد اضافه شده باید قانونی باشه که به صاحب خانه گوشزد کنه که شما به اجاره سال قبل فقط در نهایت 20 درصد میتونی اضافه کنی وگرنه مورد پیگیری قضایی و مالیاتی قرار میگیری از قرار معلوم به خاطر وضعیت آشفته اقتصادی صاحبان خانه های مسکونی بعضا تا 200 درصد اجاره بها رو بالا بردن و قانون مشخصی وجود نداره که با اونا برخورد کنه چطور ممکنه کسی حقوقش 20 درصد اضافه بشه و بتونه اجاره بهای با افزایش 200 درصدی رو پرداخت کنه مگه ممکنه اگر شرایط اقتصادی بده برای مستاجر که بدتره متاسفانه بعضی ها از این را امرار معاش میکنن و هر چی اجاره بدی کم هست براشون و مدام به گرانی مسکن دامن میزنن و دنبال کار دیگری برای خودشون نیستند و دنبال کاربا زحمت و نون حلال نیستند میخوان یه اجاره راحت بگیرند و خرج کنند دولت و مجلس هم کاری انجام نمیدن و قوه قضاییه میگه ما ورود نمیکنیم مگر کسی شکایت کنه سازمان بازرسی هم که میگه به ما مربوط نیست سامانه 124 میگه مربوط به اصناف میشه خود اصناف دامن به گرانی مسکن زده اند قانونی هم وجود نداره ظاهرا برای افزایش اجاره بها در سال آینده یعنی هر کی صاحبخانه هست ملک خودشه مال خودشه امسال میخواد 5 برابر اجاره بگیره وهیچ مالیاتی هم نمیپردازه و یا خالی بزاره باشه به کسی ربطی نداره متاسفانه نصف منازل مسکونی شیراز و صدرا خالیه دولت و مجلس محترم کم کاری کرده اند قرار بود منازل مسکونی شامل مالیات سنگین شوند و قانون مشخصی تدوین بشه که کسی نتونه از این اوضاع آشفته سوءاستفاده بکنه قانون جنگل که نیست هر کس هر کاری خواست انجام بده دقیقا مصداق گران فروشی و کم فروشی هست وقتی دولت کاری نکنه یعنی تایید میکنه که شما که صاحب خونه هستید هر کاری میخواهید انجام بدین مستاجر بدبخت تو این شرایط چکار کنه با این حقوق و شرایط فعلی خونه هم نمیشه خرید ، مردم نمیدونن چکار کنن و دیگه نمیشه این شرایط رو تحمل کرد باید دولت و قوه قضاییه و مجلس و سازمان بازرسی و نهاد های زیربط کاری انجام بدن قبل از اینکه دیر بشه و مردم آواره بشوند ،استانداری محترم با اجاره بهای سنگین و گرانفروشی لطفا مقابله کنید (نقل از سایت های خبری: استانداری :تعداد 300 مغازه بنگاه بدون جواز کسب و غیرقانونی مشغول فعایت هستند منتظر مجوز هستیم تا اقدام به تعطیلی این بنگاههای املاک غیرقانونی کنیم )مردم دیگه تحمل آوارگی تو شهر خودشون رو ندارن به خدا دارن چادرنشین میشن از این همه بی قانونی ، هر کی صاحب خونه هست هر کاری خواست انجام میده انگار قانون و حساب و کتابی نیست لطفا این وضعیت رو کنترل کنید روی خونه های خالی مالیات ببندیدو یه قانون مشخص برای افزایش اجاره بها مشخص کنیدتا کسی نتونه سوءاستفاده کنه به خصوص کسانی که بیش از یک خانه دارند و اجاره دادن خانه و درآوردن پول بی دردسر و زحمت شده شغلشون یا کسانی را که خانه خریدن به عنوان سرمایه گذاری اما خانه خالیست اگر قانون درستی باشه نباید اینقدر بی منطق اجاره بهای مسکن بالا بره که حتی از توان کارمند حقوق بگیر دولت خارج باشه دیگه چه برسه به کارگرو مستاجر بینوا(حکایت غذای بیرون بر شده چلو خورشت روقیمت زده 24000 هزار تومن میگی چرا قیمت غذای شما 15 هزارتومن گرونتره میگه گوشت بره رومانف با برنج ایرانی هست همینو تو همین خیابون با کیفیتی بالاتر دارن میفروشن 15000 تومن ) اگر قانون مشخص باشه باید بگن چلو خورشت با گوشت گوسفندی و برنج ایرانی این مقدار این قیمت همه با یک قیمت بفروشن نه هر کی مثل اجاره بها هر چقدر دلش خواست بفروشه و یا اجاره بده این امر را دولت گذاشته بر عهده اصناف ، متاسفانه اصناف به مردم رحم نمیکنن خود رییس اصناف یا بنگاه املاک داره یا رستوران مطمئنا به ضرر خودش کاری انجام نمیده باید قانون طوری تنظیم شده باشه که برای هر دو طرف معامله سود باشه نه به نفع اصناف فقط و صاحبان خانه و مسکن
asma
Romania
جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضاع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک ۳۰ درصد جامعه هستند چکار کنند چرا نمایندگان مجلس قانون لازم را که بتونه افزایش اجاره رو قانونمند کنه را تصویب نمیکنن چرا نمیخوان مالیات بردرآمد بر روی خانه های با اجاره بالا وضع کنند چرا نمیخوان حوزه مسکن سروسامان پیدا کنه به نظر ، همه حداقل دو یا سه خانه و ویلا دارن و اصلا دقدقه مستاجرین و مردم رو درک نمیکنند چرا اقای وزیر تاکنون لایحه ای از طرف دولت به مجلس برای کنترل اوضاع مسکن به مجلس نداده اند جای سوال داره چرا اینقدر بیخیال هستند در برابر افراد سودجو صاحب خانه ها و بنگاهها و صنف املاک سوءاستفاده چی !!!!! ؟؟؟؟؟ جناب اقای وزیر فقط بفرمایید برای کنترل اوضاع دولت و مجلس چکار کرده اند تا مردم مطلع شوند و حداقل تکلیف خودشون رو بدانند
mari
Romania
جناب رییس جمهور اجاره بها مثل تمام اقلام ضروری مردم ۴ برابر شده خلاف واقع به عرض شما رسانده اند کافیست قولنامه سال قبل خانه های اجاره ای رو بررسی کنید تا به حقیقت ماجرا پی ببرید اصلا فرمایش شما مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها درست ، حقوق کارگر ۲۰ درصد یعنی ۴۰۰ تومن چطوری افزایش ۳۰ درصدی به علاوه قیمت ۴ برابری اقلام ضروری زندگی رو بپردازه از مردم گله نکنید از وزیر خودتون بابت سوء مدیریت گله کنید ۳۰ درصد اضافه نشده برخی از صاحبین خانه تا ۲۰۰ درصد اجاره رو بالا بردند اگر ۳۰ در صد بود کسی گله نمیکرد ۴ برابر شده متاسفانه دراین اوضاع گرانی که اقلام ضروری ۴ برابر شده مردم تحمل این فشارها رو ندارن لطفا لایحه ای به مجلس بفرستید برای کنترل اوضاع پیش آمده، وقتی قانون مدون و شفافی برای افزایش اجاره بها وجود داشته باشه وضعیت متعادل میشه و مشخص میمونه و کسی هم معترض نمیشه چرا بعد از ۴۰ سال برای هر موضوعی قانونی تصویب شده الا افزایش سالانه اجاره بها یا مسئولین امر اهمیتی برای قشر کم درآمد قائل نیستند و یا خودشون صاحب خانه هستند و درد مردم را متوجه نمیشوند جالبه به جای اینکه مردم از دولت بایت وضع بوجود اماده سوال کنند و دولت رو بازخواست کنند دولت از مردم گله میکنه ، مشکل اینه که تمام مسئولین مملکت هر کدام چند تا خانه مسکونی دارند و وضع قوانین به ضرر آنهاست و براشون مشکلات مردم مهم نیست خودشون در رفاه باشن کافیه
asad
Iran, Islamic Republic of
چون این دولت و دولت قبل و این وزیر مسکن و شهرسازی اصلا به فکر خانه دار شدن قشر محروم و بی بضاعت نیستند و تا الان بعد از ۱۰ سال هنوز یک خانه نساختند تا ملت از زیر بار این اجاره بهای سنگین و بی رویه و ناعادلانه کمر راست کنند خواستار استعفای دولت و وزیر بی تدبیر مسکن هستیم هیچ تدبیری برای جلوگیری از گرانتر شدن اجاره بها ندارندو نداشتند بهتره حداقل سمت وزرات رو رها کنن که حداقل مردم بیچاره به فکر چاره ای برای خود باشند و بدانند اصلا متولی و مدیر خاصی برای امر مسکن در این دولت وجود ندارد این دولت در ریز ترین مسائل مردم و شخصی ترین مسائل مردم صاحب نظر هست چطور ممکنه که نتونه بازار مسکن و اجاره رو کنترل کنه مگر اینکه خود بساز بفروش ها وزیر و معاون این دولت باشند که فقط فکر جیب و منفعت خودشون هستند نه مردم بیچاره, ۱۶۴۸۱۹۵ میلیون متر مربع زمین این مملکت دریغ از یه قبر که قشر کارگر بیچاره بتونه در همون قبر بمیره چه فایده ، کجای دنیا اینجوریه، با این حقوقی که برای کارگر در نظر گرفتن نمیشه حتی منزلی رو اجاره کرد خریدن زمین و خانه که پیش کش تا کی ظلم و بی عدالتی بهانه میارن که دولت نمیتونه در بحث مسکن دخالت کنه چون مربوط به مردمه دولت در همه مسائل دخالت میکنه اگر دولت ۱۵ درصد حقوق کارگر رو اضافه میکنه باید بتونه کنترل کنه که نزاره اجاره بها بیشتر از ۱۵ درصد گرانتر بشه ممکنه هست اما دولت و وزیر بسیار بی تدبیر و ناکارامد هستند فقط فکر جیب و منفعت خودشون هستند نه صلاح مردم
asad
Iran, Islamic Republic of
دیگه حرف بسه عمل کنید فقط عمل ، دلیل گرانی مسکن و ملک و اجاره مسکن خود دولت هست میبینید که اصلا عزم جدی برای رفع مشکلات مردم نداره بانک ها سرمایه های خودشون رو دادن ملک و مغازه و زمین و ..... خریدن حالا با بالا بردن قیمت ها میخوان جلوی ورشکستگی خودشون رو بگیرند مثلا تو این بازار سود کنند و کسری بودجه خودشون رو جبران کنند خود دولت مقصر گرانی مسکن و زمین و ملک و خودرو و ارز و غیره هست چون شدیدا کسری بودجه داره و تاوان سوءمدیریت وندانم کاری های وزیران و مدیران دولتی رو باید مردم بینوا بدن همش حرف مفت باید اینکار بشه باید این کار رو انجام دادو باید .... عمل هیچی هیچ کاری در رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نه انجام شده و نه میشه چون خود دولت و وزرا و مدیران ذینفع هستند خودشون صاحب چندین ملک و خانه و ویلا و زمین و غیره هستند نمیدونند که اجاره نشینی یعنی چی به فکر خودشون هستند تا سرمایه اشون ۵ برابر بشه از الان دارن دنبال راههای قانونی فرار از مالیات برای املاک خودشون میگردند و اینکه تا الان نگذاشتند طرحی به نفع مردم بیچاره و بینوا اجرا بشه اینه که خودشون در نهایت متضرر میشن، دیگه حرف بسه عمل کنید فقط عمل
asma
Iran, Islamic Republic of
الان ۵ ماه از سال ۹۹ گذشته دولت و مجلس برای کنترل اجاره بها و گرانی مسکن اجاره ای و کنترل قیمت نجومی صاحبخانه های بی انصافی که شرکت و کارخانه اشون و مغازه هاشون ورشکست شده و الان درآمدی جز اجاره خانه هایی که در سالهای قبل خریدن و احتکار کردن ندارن اما چون پول احتیاج دارن اجاره خانه رو تقریبا ۵ برابر پارسال کردن دولت میگه کنترل میکنیم کو چرا ما مردم عادی مستاجر برخورد و کنترلی مشاهده نمیکنیم به خدا اگر دولتی وجود نداشت و وزیری برای مسکن و شهرسازی وجود نداشت اصلا هیچ وزارتخانه ای متولی امر مسکن مردم نبود بهتر از الان با این سو مدیریت و بی تدبیری و بی کفایتی اداره میشد خدا نگذره از سر بساز بفروش ها و کسانی که بیشتر از ۲ خانه دارن و اینقدر به مستاجر بیچاره فشار میارن /چرا کسی بداد مردم بیچاره نمیرسه همش حرف میزنند هیچ عملی و اقدامی در کار نیست کتری بکنید تا حداقل خدا ازتون راضی باشه قدمی حق بردارید اینقدر دست دست نکنید البته همه میدونند که متولیان مسکن هر کدام خودشون چندین خانه و ویلا و اپارتمان دارند و مشکلات ما مردم عادی رو درک نمیکنن دنبال راهکارهای قانونی فرار از مالیات و ندادن مالیت و چند برابر کردن مال و ثروت خودشون هستند نیامدن که گره ای از مشکلات مردم باز کنند امدن چند صباحی حقوق بیشتر بگیرند و مردم بیچاره چوب سو ءمدیریت و بی کفایتی مسئولین متولی مسکن رو بخورند اگر یه اقدام عملی انجام دادن بگویند تا ما متوجه کارهای عملی ایشان باشیم قیمت اجاره مسکن ۵ برابر شده کسی پاسخگو نیست قرار نبود با ۱۵ درصد رشد حقوق کارگر بینوا و دریافت مزد به ریال مجبور باشیم اجاره ۵ برابری به دلار پرداخت کنیم اگر مسئولین راهکاری ندارند ویزای همه فقیر و بیچاره ها رو اوکی کنند تا حداقل از این کشور با این همه منابع و زمین و معدن و ثروت و امکانات فرار کنن شاید محض رضای خدا کسی در کشور دیگری مشکل کارگر و بدبخت بیچاره هایی مثل ما رو حل کرد هر چند از بس مرگ بر این و ان گفتیم هبچ کشوری ما ایرانی ها رو راه نمیده چون بذر دشمنی و نفرت پخش میکنیم این همه نعمت خدا عرضه مدیریت نداریم
ali
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه حقوق کارگر بینوا ۱۵ درصد رشد داشته و اجاره مسکن ۷۰ درصد کجای دنیا اینجوریه، دولت میگه نمیتونه به طور مستقیم دخالت بکنه قولنامه ها که ثبت میشن فقط کافیه ابلاغیه صادر بشه نسبت به مبلغ رهن و اجاره ثبت شده ی پارسال فقط صاحبخانه ۱۵ درصد میتونه اجاره رو بالا ببره و در مساله خرید و فروش فقط ۱۵ درصد سود به قیمت خریداری شده امکان سود برای فروشنده ممکن هست نه ۴۰۰ درصد طرف خونه رو با وام ۱۲ درصد خریده ۱۸۰ میلیون الان گذاشته ۹۸۰ میلیون چرا دولت نمیتونه کنترل کنه چون اصلا نمیخواد، البته بماند که تا الان در هیچ زمینه ای مدیریت خوبی نداشته و ندارد در مورد مسکن که متاسفانه نابسامانی و نا کارامدی طرح ها و قوانین دست و پا گیر نای قشر مستاجر رو بسته و تو این اوضاع سیاست بازی پولداران و املاک داران و صاحبخانه ها نفس های آخر رو میکشن کسی هم پاسخگو به مردم نیست فقط حرف و وعده الکی خودشوندر ویلا های لواسانات زندگی میکنن و مردم سهمی از این وسعت ۱،۶۴۸،۱۹۵ ندارن دریغ از یه قبر که قشر کارگر بینوا که توش بمیره اگه این / بود وضع از این بهتر بود با این اوضاع باید وزیر مسکن و شهرسازی/البته همه میدونیم که خودشون دستشون تو دست بساز بفروش ها هست و اصلا خودشون دستشون تو کاره و خودشون بنگاهی و بساز بفروش هستن دلم میخواد بگن که چند تا خونه و ویلا فقط در جای جای ایران دارن با چه قیمتی
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
عالیست
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
عالیست
علی
Iran, Islamic Republic of
مهراد چهره ای مردی و شناخته شده است انشالله موفق باشن
ساغر
Iran, Islamic Republic of
کار ملک در این شهر خیلی سخت شده
متاسفانه
احساس خواه
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهراد. واقعا کارشناسه فرمودین.
...‌‌‌
Iran, Islamic Republic of
برو بابا یاسوج ملک...اومده تبلیغ برای یاسوج ملک میکنه ...دلیل گرانی تو یاسوج‌ اینه که استان یک تگزاسه برا خودش ..‌به هیچ قانونی جز طایفه گرایی پایبند نیستن مسئولینش هم استاد فامیل گرایی و طایفه بازی هستن و کسی بخاطر خدا به فکر مردم نیست..‌
پناهی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اگراین شرایط به همین طریق پیش برود بیش از هشتاددرصدمردم یاسوج توان خریدخانه درشهرخودنخواهندداشت وسودش فقط به جیب سرمایه داران می رود.بایدتدبیری اندیشیده شودکه مردم استان که عموماجزء قشرمحروم جامعه هستندامنیت مسکونی داشته باشندولی این مسیری که بازارپیش می رودقطعااولین قربانی اش قشرمحروم ومستاجرین وبیکاران وحتی کارمندان دولت خواهدبود
Iran, Islamic Republic of
والادریاسوج هیچی قانونی به درستی اجرانمیشه
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم فرهنگمون درست بشه ومسئولان دلسوز سرکارآیندکه به همین روال ادامه پیداکنیم شهریاسوج که مرکزاستان هست ازگچساران ودهدشت خیلی عقب می افته یعنی واقعیتش روبخوایدافتاده وواقعا متاسفم ازمسئولین شهرم یاسوج که به فکرفرهنگ وآبادانی وپیشرفت شهرنیستندازبس غصه پیشرفت نکردن شهریاسوج خوردیم خداخودش می دونه
مشتری
Iran, Islamic Republic of
باسلام وخسته نباشید.
دوست عزیز هدف اصلی شما معرفی وتعریف وتمجید از خودتان بوده ودلیل این همه نابه هنجاری ملکی درقسمت راهنمایی وبه قول خودتون بالای شهر وجود املاک ومشاورین محترم تجمیع شده در همان قسمت میباشد وبرای سود بیشتر از حق کمیسیون راضی نیستند واز پولهای باد آورده پزشکان وسرمایه گزاران آن محدوده سو استفاده را برده واملاک را به قیمتی خرید وفروش میکنید که غیر متعارف بوده ومتاسفانه اقتصاد منفی کشور هم دراین مسِئله ونابهنجاری سهم بسزای دارد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
چه چیزی تواین برهه گران نشده خانه که آخرینشه عزیزانم
فردین
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف میزنید اقای کارشناس خودتان احتمالا مالک هستیید والا اگه کارمند بودی با ماهی ۲میلیون حقوق مارو باتهران مقایسه نمیکردی
طاهری بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
خب اول سطح درآمدمردم استان ودرآمدمالیاتی استانمون باتهران وشیراز رومقایسه کن بعدش این تزها رو ارایه کن.اگه اینطورپیش بره ظرف پنج سال آینده مردم استانمون توان خریدملک دریاسوج ندارندوفقط سرمایه داران ازاین گفته های امثال آقای مهراد سودمی برند
asad
Romania
جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضاع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک ۳۰ درصد جامعه هستند چکار کنند چرا نمایندگان مجلس قانون لازم را که بتونه افزایش اجاره رو قانونمند کنه را تصویب نمیکنن چرا نمیخوان مالیات بردرآمد بر روی خانه های با اجاره بالا وضع کنند چرا نمیخوان حوزه مسکن سروسامان پیدا کنه به نظر ، همه حداقل دو یا سه خانه و ویلا دارن و اصلا دقدقه مستاجرین و مردم رو درک نمیکنند چرا اقای وزیر تاکنون لایحه ای از طرف دولت به مجلس برای کنترل اوضاع مسکن به مجلس نداده اند جای سوال داره چرا اینقدر بیخیال هستند در برابر افراد سودجو صاحب خانه ها و بنگاهها و صنف املاک سوءاستفاده چی !!!!! ؟؟؟؟؟ جناب اقای وزیر فقط بفرمایید برای کنترل اوضاع دولت و مجلس چکار کرده اند تا مردم مطلع شوند و حداقل تکلیف خودشون رو بدانند
asad
Romania
جناب رییس جمهور اجاره بها مثل تمام اقلام ضروری مردم ۴ برابر شده خلاف واقع به عرض شما رسانده اند کافیست قولنامه سال قبل خانه های اجاره ای رو بررسی کنید تا به حقیقت ماجرا پی ببرید اصلا فرمایش شما مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها درست ، حقوق کارگر ۲۰ درصد یعنی ۴۰۰ تومن چطوری افزایش ۳۰ درصدی به علاوه قیمت ۴ برابری اقلام ضروری زندگی رو بپردازه از مردم گله نکنید از وزیر خودتون بابت سوء مدیریت گله کنید ۳۰ درصد اضافه نشده برخی از صاحبین خانه تا ۲۰۰ درصد اجاره رو بالا بردند اگر ۳۰ در صد بود کسی گله نمیکرد ۴ برابر شده متاسفانه دراین اوضاع گرانی که اقلام ضروری ۴ برابر شده مردم تحمل این فشارها رو ندارن لطفا لایحه ای به مجلس بفرستید برای کنترل اوضاع پیش آمده، وقتی قانون مدون و شفافی برای افزایش اجاره بها وجود داشته باشه وضعیت متعادل میشه و مشخص میمونه و کسی هم معترض نمیشه چرا بعد از ۴۰ سال برای هر موضوعی قانونی تصویب شده الا افزایش سالانه اجاره بها یا مسئولین امر اهمیتی برای قشر کم درآمد قائل نیستند و یا خودشون صاحب خانه هستند و درد مردم را متوجه نمیشوند جالبه به جای اینکه مردم از دولت بایت وضع بوجود اماده سوال کنند و دولت رو بازخواست کنند دولت از مردم گله میکنه ، مشکل اینه که تمام مسئولین مملکت هر کدام چند تا خانه مسکونی دارند و وضع قوانین به ضرر آنهاست و براشون مشکلات مردم مهم نیست خودشون در رفاه باشن کافیه
ali
Iran, Islamic Republic of
متاسفم متاسفم برای خودم که در چنین در دنیا به دنیا آمدم نه کنترلی و نه نظارتی و نه قانونی همش وعده های پوچ مستاجر بیچاره باید چکار کنه که دولت عرضه سروسامان دادن به وضعیت مسکن رو نداره بهانه میاره که که امر اجاره مسکن مربوط به مردم و شخصی هست و دولت نمیتونه کنترل و نظارتی داشته باشه نصف خانه های مسکونی در ایران خاای از سکنه هست و هر روز به منازل مسکونی اضافه میشه و جمعیت با توجه به مشکلات عدیده کمتر و کمتر میشه یعنی بی لیاقتی رو به حد اعلا رسوندن جالب اینه که نمیتونن جلوی سوءاستفاده کنندگان و سوداگران مسکن رو بگیرند و نمیتونن بنگاهها رو کنترل کنن و بر روی قیمت زمین و مسکن که امری بسیار ضروزی مردم هست نظارت کنن وزیر مسکن در ۶ سال گذشته چکار میکرده تا الان که وضعیت مسکن شده حتما خودش بساز و بفروشه وگرنه با مدیریت میشد جلوی گرونی افسار گسیخته اجاره به و قیمت زمین و مسکن رو گرفت نمیخوان چون خودشون ۱۰ تا خانه دارن چرا برای خانه های خالی خودشون که برای سرمایه گذاری خریدن ماایات ببندند مردم هم سپردن به خدا خداشون کریمه متاسفم برای خودم
asad
Iran, Islamic Republic of
نزدیک ۸ ماه از سال ۹۹ گذشت دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست و سوء مدیریت مدیران و وزرای دولتی رو مردم باید تاوانش رو بدن ،کی دیگه ؟ کوو ؟ ما که مستاجریم خیری از این دولت ندیدیم ، داریم با ابن تورم له میشیم انگار نه انگار که مردم مشکل مسکن دارند و اجاره بهای خانه نسبت به پارسال ۴ برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید حقوق کارگر ۱۵ درصد اضافه شده کرایه و اجاره مسکن نزدیک ۴ برابر شده چطور ممکنه با نان حلال زندگی کرد تو این شرایط تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نیست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها ۴ برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره و ……. قیمت اجاره بها سه برابر شده نسبت به پارسال هیچ کس پاسخگو نیست اصلا کسی به فکر مردم نیست مثلا میخواستن با گرفتن مالیات بر خانه های خالی از سکنه به نفع مردم عمل کنند و باعث ارائه و بیشتر شدن خانه های اجاره برای مردم بشن هیچ اتفاقی نیوفتاد دولت فقط فکر جیب خودش هست که بتونه از مردم برای مخارج خودش پول بیشتر بگیره ، میبینید که اجاره بها تقریبا ۴ برابر شده و خانه ها همچنان خالی و وضعیت اجاره مسکن بهتر که نشده بلکه بدتر ام شده تعداد خانه های اجاره ای نسبت به پارسال بیشتر نشده اگر هم درصد معدودی اضافه شده با قیمت های نجونی حاکی از فقر و زیاده خواهی صاحبخانه و بی قانونی در این زمینه و عدم کنترل دولت و بی لیاقتی مسئولین امر مسکن در این حوزه داره مردم روز به روز درمانده تر و فقیر تر میشن و دولت ناکارامد نمیتونه رفاه مردم را تامین کنه حاصل مدیریت دولت در حوزه مسکن در ۸ سال گذشته شده اینکه مردم باید تاوان ندانم کاریها و کم کاری ها رو پرداخت کنند و صاحبان سرمایه و بساز بفروش ها که دستشون تو دست وزیر مسکن هست دارن سودهای چند برابری خودشون رو می شمارن مسئولین هر کدام چند تا خانه و باغ و مسکن و ویلا همه در کاخ های خودشون تکیه زدن و مردم بینوا در کف خیابان یا پارک ها چادر زدند ویا بر روی پشت بام ها پشت بام خواب شدن این عدالت نیست عملا مسئولین حوزه مسکن و نمایندگان مجلس و دولت خودشون چندین خانه دارند و صاحبخانه محسوب میشن پس نباید انتظار داشت قانونی بر علیه صاحبخانه تصویب کنند و به داد مستاجر برسند وزیر و مدیرانی که خودشون حتی یه روز مستاجر نبودند که نمیتوانند مشکلات مستاجران و اجاره نشینان رو برطرف کنند چند صباحی وزیر و مسئول و مدیر هستند به پست و مقامشون چسبیدن و حقوق های نجومی میگیرن صفا میکنن هر کی هم پرسید تقصیر رو به گردن این و اون میندازن تا سمت بهتر و پست بالاتری بگیرند این وسط خدا به داد مردم برسه ، هل من ناصر ینصرنی ؟؟!!! آیا کسی هست که مردم را محض رضای خدا یاری کند و فقط به فکر خودش و جیبش و پست و مقامش نباشه و قدم خیری برلی بهتر شدن اوضاع مسکن بردارد له نظر نمیاد دولت عزم جدی در این خصوص داشته باشه فقط یک نگاه به قیمت های نجومی سایت دیوار بکنید متوجه وخامت اوضاع میشوید
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1