تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۰۹۹۰۳
گزارش ارسالی:

قلع و قمع درختان ثمری یک باغ توسط افراد ناشناس در دیلگون بویراحمد / چه کسی باید پاسخگو باشد؟ (+ تصاویر)

۶
کبنا ؛اتفاق تلخ و درد آوری است وقتی سالها انتظار بکشید و برای به ثمر نشستن هر آنچه با سختی و در شرایط دشوار و سخت نهالی بکاری و با شرایط سخت‌تر مراقبت و باغداری کنید و در شبی و در لحظه‌ای فقط، همه‌ی آنچه سالها کاشتی و مراقبت کردی با اقدامی بی رحمانه و چندش آور عده‌ای نامعلوم و بی هویت با اره بی تدبیری از بیخ زده شود و از هر آنچه داشتی مشتی چوب و برگ‌های سبز از رنگ رفته باقی بماند.
داستان تلخ این روزهای منطقه خوش آب و هوای دیلگون بویراحمد، داستان زجر آوری است، داستان تلخ باغی است به بلندای ۳۰ سال تلاش و کار و عاقبت هیچ..... دردآورتر از قطع درختان گردو و سپیدار عدم وجود امنیت در این منطقه است.. انگاری برای هیچ کس و هیچ نهادی نه مهم است و نه ارزشی دارد..
راستی چه کسی پاسخگو می‌شود اگر نیمه‌های شب و در میان تاریکی شب نگهبان باغ برای آگاهی یا دفاع از یک اقدام بی شرمانه بیرون بیاید و قربانی خشم همان‌های شود که نه مردن یک درخت برای آنها ارزشی دارد نه ریختن خون یک انسان بی گناه؟ آیا اگر در همین کشکمش سخت و تلخ جان نگهبان گرفته می‌شد و فضای رسانه‌ای استان تحت تأثیر قرار می‌گرفت و در پی آن موجی از نگرانی و اضطراب در سطح استان ایجاد می‌شد نهادها امنیتی و انتظامی به راحتی از کنار آن می‌گذشتند؟
چرا بعد از وقوع اتفاقات تلخ این شکلی که قبلاً هم افتاده هیچ کس هیچ کاری نکرد؟ چرا هیچ کس نپرسید چه کسی و یا کسانی چنین کاری کردندو هدفشان چی بود؟ آیا مسئولان و متولیان امنیت هیچ گاه خود را جای مالکان باغ‌ها و درختان قرار دادند و اگر دادند چه حس و حالی دارند وقتی ببینند تمام تلاش و کوشش 30 ساله یک شبه و بی دلیل کسی بر باد می‌رود و حسرت همه سبزی و طراوات باغش به دلش بنشیند؟
آیا نهادها و مسئولان امنیت از خود پرسیدند اگر صاحبان این درختان عنان اختیار از دست داده و به جبران آن اتفاق تلخ درصدد انتقام برآیند و حواشی بعد از آن که مطلقاً زیبنده نام استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم استان نیست چه کسی می‌خواهد پاسخگو باشد؟
نه به باور می‌نشیند نه قابل درک است که در کشوری که به برکت نظام و انقلاب و جانفشانی جوانان خود به درجه‌ای از امنیت و ارامش برسد، عده‌ای بی خرد و بی هویت به یک باره حرمت امنیت را به بازی گرفته و برای ارام کردن غلیان درونی خود به جان درختان بی گناه بیفتند و شبانگاه تمام زحمات تلاش یک هم‌وطن را از بین ببرند و هیچ کسی هم پاسخگو نباشد.
استانداری کهگیلویه و بویراحمد و نیروی انتظامی در کنار سایر نهادهای امنیتی چگونه می‌خواهند امنیت را در این منطقه سردسیری و پرپتانسیل ایجاد کنند؟ از همین دستگاه‌ها باید پرسید در مقابل شکایت و شکوائیه صاحبان این باغ تا حالا چه اقدامی انجام دادید؟ امروز و به هر دلیلی که هست باید باور کنیم نه تنها مال و باغ و ملک مردم در این منطقه امنیتی ندارد که اساساً اگر این اتفاق تلخ بررسی و واکاوی نشود ممکن است اتفاقات به مرتب تلخ‌تری هم بیفتد که باید گفت «گرهی که با دست باز می‌شود چرا با دندان باز شود!» ...به هر صورت باید گفت امنیت به عنوان یکی از شاخص‌های مهم زندگی امروز در تمام جوامع از اهمیت زیادی برخوردار است و تمام کشورها تلاش می‌کنند مردم آن کشور با فراغت و آسایش و آرامش به زندگی خود ادامه دهند و استان محروم کهگیلویه وبویراحمد که بافتی قبیله‌ای عشیره‌ای دارد و به لحاظ اجتماعی در هم تنیده و پیچیده است هر اقدامی و عاملی که باعث شود حساسیت ایجاد شود قطعاً عواقب ناخوشایندی دارد که لازم است متولیان نظم و امنیت قبل از آنکه اتفاق تلخ‌تری بیفتد تلاش کنند ریشه‌های این مشکل و مشکلات مشابه را بخشکانند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
نتیجه نارضایتی درمنطقه وبی توجهی به نارضایتی هاست
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه که این درختان سبز را بی رحمانه قطع کرده
میر مالک
Iran, Islamic Republic of
لعنت الله علیه...
باغدار
Iran, Islamic Republic of
خدا و رسولش در این شب قدر و شب شهادت مولای مومنین لعنت کنه افرادی رو که چنین بر پیکر سبز زیبایی و زحمت چند دهه یک کشاورز این چنین تبر نامردی و پستی رو فرود آورده .به حق این شب عزیز از خدا میخواهیم که این فرد رو به سیاه چال زندگی بفرسته و سختتریت دردها رو در زندگیش بکشه .هر گونه اختلاف ممکنی که هم باشه چه گناهی داره درخت سبزی که زیبایی طبیعت بوده و هست...چقد شماهایی که این کارو میکنید پست و ترسو و زبون هستین ...به انتظار بشینید و ببینید خدا با شما چها که نکنه..
عدم برخورد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخورد درستی با چنین افرادی نمیشود. سه سال پیش در منطقه دالون بیش از 100درخت گردو توسط عده ایی بریده شدند. و متهمان هم پیدا ولی سه سال فقط روال اداری طی میکند.همین عدم برخورد باعث شد دوباره منطقه تنگریس بیش از 80درخت ثمری بریده شود
Iran, Islamic Republic of
این منطقه و این طایفه چنین روش ناپسندی رو در استان باب کردن
Iran, Islamic Republic of
اگه برخورد درست حسابی میشد حساب کار دست بقیه میفتاد. چقد کار زشت و بی وجدانی رو شاهدیم.
سيد رضا يزدانفر
United States
به عنوان يه شهروند از تمام مسولين ذيصلاح تقاضا دارم با اين پديده زشت قطع درختان ثمري كه هر ساله نه هرماهه در اين منطقه رخ ميده با جديت تمام پيگيري كنن
سعید
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه کسی ک اینکارو کرد
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
جدا کار غیر انسانی است. حتی حیوانات هم اینکارا را نمیکنند. در ضمن کیفیت دوربین خیلی خوب بوده
Iran, Islamic Republic of
اینجا کجاس چرا درخت سبز قط میکنید
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه کسانی را دست به چنین اقدام زشت و ناشیانه ای زده اند واقعا مسولین استان برای جلوگیری از چنین عمل زشتی باید پیگیری مجدانه وعملی داشته باشند چون واقعا تکرار چنین عملی ناشایست تمام مخاطرات مردم را به خطر میندازد این بدعت است وباید جلوی آن بشدت گرفته شود
دلی گردو
Iran, Islamic Republic of
درود بر مسئولین همیشه در صحنه و خنثی
دیلگون
Romania
وقتی که به واسطه یک درگیری این منطقه غصب شدبایدهم چنین اتفاقاتی بیوفته.مگرنه اینکه غاصب خیرنمیبیند پس روشن است که دولت اگرمیخواهداقدامی انجام دهدابتدابایدخاک دیلگون رابه صاحبان اصلیش بازگرداند ودست غاصبان معروف راازدیلگون کوتاه کند
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام شاید ملک فوق مورد دعوی باشد چون املاک حوزه دیلگان هر ساله این قضیه قطع درختان را شاهد هستیم کاری زشت و ناپسندی بوده انشاء الا این گونه افراد را شناسایی وبه سزای ........
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1