کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شهرداری، شورای شهر یاسوج و مدیریت شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مردم پاسخ دهند

چشمه نباتی یاسوج یا لجن زار

3 خرداد 1398 ساعت 23:01

باور کنیم که در کل با یک روز کار یکی دو کارگر این چشمه لایروبی و نظافت می‌شود و از این تعفن خارج می‌شود و با هزینه کمی می‌توان سرچشمه آن را با سیمان و ماسه و.. مرتب کرد. هزینه زیادی نمی‌خواهد فقط اندکی مدیریت، دلسوزی و تعهد می‌خواهد که در این دیار از مردم ما دریغ شده است...


چشمه نباتی در مرکز شهر یاسوج و جنب شهرداری سابق یاسوج و پشت دادگستری شهر یاسوج قرار دارد. این پارک تنها پارک استان است که مانند پارک‌های زیبای شهرهای فرخشهر، محلات و گلپایگان دارای چشمه طبیعی است و می‌تواند یک جاذبه تفریحی و گردشگردی باشد. اما متاسفانه قابل مقایسه با آن پارک‌ها نیست و بسیار نامرتب و بد قواره و بد ساخت است و در اداره و نظارفت آن نظارتی وجود ندارد.
سرچشمه پارک شهرهای ذکر شده به گونه‌ای است که مسافران و بازدید کنندگان به راحتی از آن آب گوارای آن می‌نوشند و بر لب سرچشمه نشسته و با آب آن، صفای روحی و باطنی می‌کنند و آبی به صورت می‌زنند. اما سرچشمه پارک چشمه نباتی یاسوج جای تأسف و تعجب است. محل سرچشمه این پارک پر است از آشغال و فلزات زنگ زده و ظروف یک بار مصرف و جای نوشابه و ...
سرچشمه چشمه نبانی یاسوج بسیار متعفن و گندیده است و لجن زار شده به گونه‌ای که نه تنها نمی‌توان از آب آن نوشید و یا به دست و صورت زد، بلکه حال هر آدمی از دیدن آن منقلب می‌شود و تأسف می‌خورد.
کاش شهردار یاسوج و اهالی همیشه در جنگ و گریز و پر ادعای شورای شهر یاسوج حداقل به آنجا سری می‌زدند تا شاهد تعفن و گندیده شدن این چشمه زیبا و پارک زیبا باشند.
گویا این پارک به بخش خصوصی واگذار شده که البته باید بررسی شود که فرآیند این واگذاری چگونه بوده است؟ آیا تشریفات واگذاری این پارک به بخش خصوصی درست بوده؟ به چه کسی واگذار شد است و چه نسبتی با برخی دارد؟
در صورتی که فرآیند واگذاری این پارک صحیح باشد، آیا دیگر مسئولیتی متوجه شهرداری یاسوج نیست؟ آیا تعهدات لازم برای انجام و اداره هر چه بهتر این پارک از سوی شهرداری یاسوج صورت گرفته؟ آیا نباید شهرداری یاسوج و شورای شهر به عنوان ناظر همواره مراقب تعهدات شخص اداره کننده باشند؟
حداقل انتظار می‌رود که مدیریت امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مقام ناظر در این خصوص نظارت لازم را داشته باشد و به مردم پاسخگو بوده و در این خصوص به مردم گزارش دهد.
باور کنیم که در کل با یک روز کار یکی دو کارگر این چشمه لایروبی و نظافت می‌شود و از این تعفن خارج می‌شود و با هزینه کمی می‌توان سرچشمه آن را با سیمان و ماسه و ... مرتب کرد. هزینه زیادی نمی‌خواهد فقط اندکی مدیریت، دلسوزی و تعهد می‌خواهد که در این دیار از مردم ما دریغ شده است...
به گزارش کبنا، علاوه بر اینکه این مکان تفریحی در محاصره علف‌های هرز و زباله‌های خشک و تر قرار گرفته است، متأسفانه شئونات اسلامی توسط برخی در این مکان رعایت نمی‌شد و افراد به راحتی روزه‌خواری می‌کردند و بساط چای، شیرینی و سیگار در این پارک پهن بود و عرف و شرع را نیز نادیده گرفته بودند.
درختان بخشی از این پارک هم قطع شده است و به نظر می‌رسد به زودی در آن بنایی در حال احداث باشد.


کد مطلب: 409847

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/409847/2/چشمه-نباتی-یاسوج-یا-لجن-زار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1