تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۷
کد مطلب : ۴۰۹۸۲۸
با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

جشن گلریزان در یاسوج؛ خیرین 14 زندانی را آزاد کردند ( + تصاویر)

۰
کبنا ؛جشن گلریزان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور آزادسازی 14 زندانی جرائم غیرعمد با حضور قائم مقام ستاد دیه کشور، آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری استان، معاونین استاندار، معاون سیاسی، معاون عمرانی، معاون امور اقتصادی استانداری، مدیرکل حوزه استانداری، مدیران بانک‌های استان و جمع زیادی از مدیران و اعضای شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در این جشن که شب گذشته (چهارشنبه 1 خرداد ماه 98) در محل صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد، گفت: تعهد خیرین در جشن گلریزان شهرهای یاسوج و گچساران ۸ میلیارد ریال است.
 اسماعیل جمیاری افزود: جشن گلریزان در شهرستان گچساران برگزار که ۲۸۵ میلیون تومان کمک نقدی و ۲۱۵ میلیون هم تعهد خیرین در این مراسم بود.
 مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی با اشاره به ۵۵۷ زندانی جرائم غیرعمد زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۶ نفر از این زندانیان خانم هستند که با حمایت ستاد دیه، جلب رضایت شاکی و آورده خود فرد زندانی ۱۴ نفر آزاد شدند که دو نفر خانم هستند
 وی به تعهد ۳۰۰ میلیون تومانی خیرین در جشن گلریزان یاسوج اشاره کرد و افزود: جمع بدهی ۱۴ زندانی که ازاد شدند ۲۰۰ میلیون تومان بود.
 بیش از 13 هزار زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های کشور / کمک 400 میلیونی رهبر انقلاب به ستاد دیه
قائم مقام ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون 13 هزار 460 زندانی جزائم غیر عمد در زندان‌های سراسر کشور به سر می‌برند.
 علی مهربان امشب در جشن گلریزان استان کهگیلویه و بویراحمدئ در یاسوج با بیان اینکه این ستاد در سال گذشته باهمت مردم هفت هزار و ۹۳۲ زندانی غیر عمد را آزاد کرد، گفت: این زندانیان از جرائم غیر عمد مانند دیات، نفقه، مهریه و … بودند.
 وی بیان کرد: از این تعداد ۶۶۹ نفر بدهکار دیه و هفت هزار ۲۶۳ نفر نیز محکوم مالی بودند.
 مهربان افزود: مبلغ بدهکاری این زندانیان جرائم غیرعمد ۱۵ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال بوده است که ۵۰ درصد را شکات گذشت کردند.
 قائم مقام ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۱۳ هزار ۴۶۰ زندانی جزائم غیر عمد در زندان‌های سراسر کشور به سر می‌برند که از این تعداد یکهزار و ۶۱۵ نفر محکوم مالی و مابقی دیه و مهریه هستند.
 مهربان گفت: استان فارس با یکهزار ۲۷۷ نفر بیشترین و استان هرمزگان با ۷۳ نفر، کمترین زندانی جرائم غیر عمد را در کشور دارند.
 وی بیان کرد: ۳۰۰ جشن گلریزان در سطح کشور برگزار می‌شود که امیدواریم تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.
مهربان ابراز داشت: امسال رهبر معظم انقلاب ۴۰۰ میلیون تومان، رئیس جمهور ۲۷۰ میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه ۵۰ میلیون تومان و رئیس مجلس شورای اسلامی ۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه کشور کمک کردند.
آزادی 320 زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته

آزادی 320 زندانی جرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته
 حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی با اشاره به اینکه انجام کارهای خیرخواهانه کار ارزشمندی است، گفت: اجر و پاداش این اقدامات خاپسیندانه در ماه مبارک رمضان در نامه اعمال همه خیرین ثبت می‌شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته زمینه آزادی 14 زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده گفت: امیدواریم با کمک خیرین زمینه آزادی افراد بیشتری از زندان فراهم شود.
وی با اشاره به تعداد 560 زندانی جرائم غیرعمد اظهار کرد: با همه زندانیان دیدار چهره به چهره دارم.وقتی به زندان می‌روم تمام غصه‌های زندان روی دل من جمع می‌شود چرا که جوان‌ها و ظرفیت‌هایی در زندان هستند که هر کدامشان می‌توانند ظرفیت و پتانسلی برای جامعه و کشور باشند.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند اگر کسی بتواند از یک زندانی گره‌گشایی کند و این کار را انجام ندهد سکنی او جهنم است.
مزارعی با اشاره به اینکه کسانی که می‌توانند در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت کنند در ماه خیر و برکت رمضان این کار را انجام دهند، گفت: برخی زندانیان با 4-5 میلیون تومان از زندان آزاد می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه برای برخی زندانیان جرائم غیرعمد مانند زندانیان مهریه راهکاری دیده است، افزود: به همه خواهران و البته برادران توصیه می‌کنم مهریه گاهی به جای اینکه بنای تحکیم خانواده باشد موجب سستی خانواده می‌شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرایط زندان سخت است، گفت: 14 بانوی جرائم غیرعمد استان در زندان به سر می‌برند که سخت بودن شرایط زندان برای این بانوان سخت‌تر است که با مشارکت خیرین آمار زندانیان کاهش یابد که الحمدالله آمار هم پایین است.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته با همکاری خیرین، حمایت‌های ستاد دیه مرکز و مدیریت خوب مدیرکل سازمان زندان‌های استان 320 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.
مزارعی در پایان از نگاه‌های مهربانانه ستاد دیه به استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: مردم در استان به لحاظ مالی مشکلاتی دارند و برای تامین معیشت خود ریسک کرده و کاری را شروع می‌کنند اما به مشکل برمی‌خورند.
نام شما

آدرس ايميل شما

France
خدا نگهدار مزارعی بزرگوار باشد,ایشان عزیز دل و تاج سر مردم این استان هستند سایشان مستدام💐
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام بر خوانندگان عزیز
تشکر از کبنا بابت اطلاع رسانی.
اطلاع رسانی خوب و شایسته است ولی کاش برای همه قضایای یکسان برخورد می کردید.
تصاویر را از افراد بصورت تکی و بولد شده قرار داده ای به نظرتان اینقدر نیاز هست که افرادی که فقط داعیه کمک و یاری رسانی دارند اینقدر بزرگ داده شون انهم در مرئی و منظر رسانه ها و دوربینهای تلویزیونی؟؟
چقدر بدون حضور دوربینها و فارغ از هیاهو های خبری دست نیازمندان را گرفته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از کجا آورده اند مگر نه اینکه ؟؟؟؟؟؟
اگر توانستیم بدون حضور رسانه ها و فقط برای خدا دست نیازمندی را بگیریم آن وقت عکسمان در قاب خدا خواهد ماند.
کاش به جای این گلریزانها که بعضا بخاطر پرداخت قصور افراد که براساس اگاهی بعضا گرفتار شده اند گلریزان برای نان شب فقرا انجام می شد.
کاش به جای سلفی گرفتن و عکس گرفتن با فقرا با خدا معامله می کردیم.
فقرهای روز افزون جامعه دل آدم را به درد می آورد.
واقعا ما مسلمانیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1