تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۴۰۹۷۷۷
امروز (دوشنبه 30 اردیبهشت ماه 98):

دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی با امام جمعه یاسوج / یزدان‌پناه: برای اجتماعی کردن مقوله بهداشت نیازمند حمایت طلاب هستیم

۱
کبنا ؛
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجتماعی کردن مقوله بهداشت و درمان در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت علما و طلاب هستیم.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پرویز یزدانپناه در دیدار با حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج اظهار داشت: مهمترین عامل مرگ و میر در این استان بیماری‌های قلبی و عروقی است که اصلاح سبک و روش زندگی قابل پیشگیری است.
وی با بیان اینکه تداوم فشارخون مزمن سبب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود، افزود: اصلاح تغذیه، کنترل وزن، کنترل فشار خون، کنترل دیابت و ورزش کردن، از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و عامل‌های مرگ جلوگیری می‌کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی ۴۲ هزار بیمار پرفشار خون در استان خبر داد و گفت: میزان شیوع این بیماری در مناطق روستایی استان بیش از ۱۸ درصد است.
 پرویز یزدانپناه بیان کرد: 42 هزار بیمار پرفشار خون در این استان شناسایی شده که از این 31 هزار نفر در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت شده و ماهانه توسط بهورزان و مراقبین سلامت و هر سه ماه یکبار توسط پزشکان مراقبت می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» در استان  همزمان با سراسر کشور از 27 اردیبهشت آغاز و تا 15 تیرماه ادامه دارد، عنوان کرد: 320 هزار نفر از جمعیت استان بالای 30 سال سن دارند که با توجه به اجرای این طرح باید 50 درصد آنان یعنی بیش از 160 هزار نفر غربالگری شوند.
یزدانپناه ابراز کرد: امیدواریم با همت و همکاری تمام دست اندرکاران و مدیران استانی  بیش از 90 درصد افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران کلیوی غربالگری شود.

ابراز کرد: میزان شیوع بیماری برابر آمارهای موجود در مناطق روستایی استان بالای 18 درصد و در مناطق شهری حدود 10 بوده اما طبق آمارهای کشوری میزان شیوع فشار خون بالا  در استان 21.4  و میانگین شیوع بیماری در کل کشور 27 درصد است.
یزدانپناه یکی از مهمترین برنامه‌های خود را اجتماعی کردن بحث بهداشت و درمان دانست و افزود: برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل ائمه جمعه، طلاب و روحانیون و همچنین مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استان هستیم.
حجت‌الاسلام مسعود داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این نشست جدیت در کار پیشگیری را جزو اولویت‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود ائمه جمعه، روحانیون، نخبگان، مدیران و مسئولان مختلف برای اجرای هر چه بهتر طرح «بسیج ملی کنترل فشار خون» در استان همکاری کنند.
امام جمعه یاسوج نیز در این نشست با اشاره به سابقه آشنایی خود با دکتر پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: دکتر یزدانپناه پزشکی خوشنام، نیکنام و کم حاشیه بوده است.
حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی همکاری تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی با حوزه بهداشت و درمان را ضروری دانست و ادامه داد: امیدوارم در آینده شاهد تغییر و اصلاح وضع موجود با هدف هموار کردن خدمت بیشتر و بهتر به مردم باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1