تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۹۷۵۲
در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

شناسایی 178 واحد گردشگری غیرمجاز تا عربده کشی متخلفان برای مأموران راهداری / واحد حقوقی ادارات چه کاری می‌کنند؟

۱
۰
کبنا ؛نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و با حضور مدیران عضو این کارگروه در سالن ستاد بحران استانداری برگزار شد که تجلیل از دستگاه های فعال عضو ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی از جمله برنامه های این نشست بود.
  خادمان ستاد سفر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند
آیین تجلیل از دستگاه‌های فعال عضو ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور عزیز فیلی معاون استاندار، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی از اعضای شورای اداری برگزار شد.
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تشریح شاخص‌های ارزیابی و چگونگی روند انتخاب دستگاه‌های برتر گفت: نحوه خدمات دهی ادارت به مسافران و گردشگران نوروزی به صورت دقیق رصد و بررسی شد.
محمود مؤمن نسب افزود: طبق ارزیابی صورت گرفته اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هلال احمر و نیروی انتظامی سه دستگاه برتر و صنعت، معدن و تجارت، تعاون روستایی، آموزش و پرورش و شرکت برق نیز عنوان دوم را در خدمات دهی به مسافران نوروزی کسب کردند.
وی با بیان اینکه عمکلرد فرمانداران و شهرداران در شهرستان‌های استان نیز مورد ارزیابی قرار گرفت، تصریح کرد: فرمانداری شهرستان بویراحمد و باشت به عنوان فرمانداران برتر نیز انتخاب شدند.
مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهرداری یاسوج و شهردار باشت در ارزیابی‌های انجام شده به عنوان شهرداری‌های برتر انتخاب شدند.
  ۱۷۸ واحد گردشگری غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد
 سلمان خوش قدم پور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: 178 واحد گردشگری غیر مجاز اعم از باغات تفریحی و رفاهی، رستوران، قهوه خانه و کبابی‌های بین جاده‌ای در محورهای مواصلاتی و مکان‌های توریستی استان شناسایی شده است.
وی با اشاره به فعالیت 122 واحد گردشگری غیر مجاز در شهرستان بویراحمد، عنوان کرد: از این تعداد 16 مورد بدون نام بوده و تعداد 32 واحد نیز در حال ساخت است.
خوش قدم پور ابراز کرد: در این شرایط نابسامان اقتصادی اماکن غیر مجاز گردشگری در این استان حداقل برای 400 نفر شغل دائمی ایجاد کرده که در ایام پیک سال تا 800 نفر افزایش می‌یابد که در صورت ساماندهی مناسب به تثبیت این شغل‌ها کمک شایانی می‌شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد باغ‌های تفریحی موجود در آبشار یاسوج 31 مورد بوده که از این تعداد تنها 4 باغ تفریحی دارای مجوز بوده و 6 باغ دیگر نیز در حال ساخت بوده که یک مورد مجوز دارد.
خوش قدم پور بیان کرد: 20 باغ تفریحی غیر مجاز در مسیر یاسوج-اقلید تا دوآب مهریان فعالیت می‌کنند و 6 مورد دیگر نیز در حال ساخت بوده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این باغ‌های تفریحی حتی در زمینه اسکان مسافر اقدام می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت 6 واحد گردشگری غیر مجاز در جاده یاسوج-سی سخت، تصریح کرد: همچنین در مسیر پلیس راه شیراز - پاتاوه 33 رستوران، کبابی و ...با نام و بدون نام و 15 باب مغازه در منطقه چنارستان در حال ساخت است
خوش قدم پور افزود: در مسیر پلیس راه شیراز تا پل تیزاب 15 باغ و رستوران، مسیر سه راهی سپیدار تا جوخانه 22 رستوران، کبابی و قهوه خانه و در جاده یاسوج - بابامیدان 22 کبابی و قهوه خانه غیر مجاز فعالیت دارند و دو کبابی نیز در حال ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت حریم راه‌ها و مسیل‌ها، نادیده گرفتن قوانین مربوط به ساخت وساز، عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز و خدمات دهی، زمینه وجود انواع موارد غیر قانونی و مشکلات امنیتی و اخلاقی، پایین آمدن سطح خدمات دهی به گردشگران و ضرر دارز مدت به اماکن دارای مجوز از جمله مضرات واحدهای گردشگری بدون مجوز است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار فعال کردن پلیس ساختمان در بخشداری‌ها شد و گفت: ضروری است تیم‌های گشت سازمان‌های کشاورزی، راهداری، شهرداری‌ها، امور آب و منابع طبیعی نیز پای کار بیایند.
خوش قدم پور ادامه داد: تخریب اماکن غیرمجاز در حریم مسیرها و مسیل‌ها با هدف جلوگیری از اتفاقات ناشی از حوادث غیر متقربه با حضور تمامی دستگاه‌های مربوطه و حکم قضایی و همچنین تفویض اختیار به اداره کل گردشگری برای صدور مجوزهای کوتاه مدت با هدف ساماندهی اخلاقی استانداردهای خدماتی نیز با هدف ساماندهی وضع موجود پیشنهاد می‌شود.
 
 عربده‌کشی متخلفان در 155 فضای بدون مجوز کهگیلویه و بویراحمد
 مدیرکل راهداری هم از چاقوکشی و عربده‌کشی افرادی می‌گوید که بعد از برخورد با آن‌ها در حریم جاده با همکارانش صورت گرفته و متخلفین در مقابل هرگونه اقدام قانونی ایستادگی می‌کنند.
 یکی از دستور کارها در این نشست در خصوص واحدهای بین راهی و فاقد مجوزی بود که همچنان به تخلفات خود ادامه می‌دهند و روز به روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.
طبق آماری که امروز اداره‌کل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه گردشگری اعلام کرد در حال حاضر تعداد 155 واحد غیر مجاز اعم از کبابی و رستوران و باغ تفریحی و رفاهی در نقاط مختلف استان از بین راه‌ها گرفته تا در آبشار یاسوج و تنگه مهریان در حال فعالیت هستند.
در این نشست مسؤولان اذعان داشتند که علاوه بر تخلفات بهداشتی؛ کارهای غیر اخلاقی نیز در این فضاها و امکان غیر قانونی و بدون مجوز انجام می‌شود.
همچنین معلوم شد در آبشار یاسوج تنها 4 باغ تفریحی مجوز دارند و بقیه بدون مجوز و غیر قانونی فعالیت می‌کنند که تعداد آن‌ها 31 باغ است و 6 باغ دیگر هم بدون مجوز در حال ساخت و ساز هستند.
در جاده مهریان هم 20 باغ غیر مجاز فعالیت دارند و 6 باغ در دست ساخت است و بیشتر ساخت و سازها هم در حریم رودخانه صورت می‌گیرد در مسیر یاسوج به بابامیدان که وضع بسیار بدتر از جاهای دیگر است و 23 کبابی و قهوه‌خانه غیر مجاز و بدون مجوز فعالیت دارند و در محور یاسوج به شیراز به همین نحو که 15 واحد غیر مجاز و بدون مجوز بدون دردسر و دغدغه کار می‌کنند.
از سه راهی سپیدار به سمت جوخانه هم در تسخیر این فضاهای بدون مجوز است و 22 کبابی و قهوه‌خانه فعالیت می‌کنند که انواع و اقسام مشکلات بهداشتی و اخلاقی و امنیتی در آن‌ها رخ می‌دهد.
فرماندار بویراحمد با انتقاد از دستگاه‌هایی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند اظهار کرد: پس واحدهای حقوقی این دستگاه‌ها چه کاره‌اند و چرا ورود پیدا نمی‌کنند و فقط به دنبال این هستند که فرماندار اقدام کند.
مدیرکل راهداری هم از چاقوکشی و عربده‌کشی افرادی می‌گوید که بعد از برخورد با آن‌ها در حریم جاده با همکارانش صورت گرفته و متخلفین در مقابل هرگونه اقدام قانونی ایستادگی می‌کنند.
جالب‌تر از همه این که مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی استان اعلام می‌کند وقتی دستگاهی برای خودش پمپ بنزین راه‌اندازی می‌کند چه انتظاری از مردم داریم که تخلف نکنند!
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواهان برخورد با چنین واحدهای غیر مجاز شد و از دستگاه‌های خدمات رسان خواست تا به آن‌ها خدمات ارائه ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دکترای مدیریت
Iran, Islamic Republic of
شماها حرف از چه میزنید اول قوانین داخل کشورخود را درست کنید وبعد قوانین اداری خود رو درست کنید بعد بیایید دنبال مجاز وغیر مجاز بگردید شغل ایجاد کردند نان بخورند قرار نیست باج دهند
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1