تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۴۰۹۷۴۸

نیکمرام: سفر گروه مطالعات اقتصادی به گچساران تبلیغاتی و انتخاباتی نیست/احداث مزرعه خورشیدی در گچساران

۰
کبنا ؛
جلسه تدوین نقشه راه اشتغال و توسعه کسب و کار شهرستان گچساران با حضور فرماندار شهرستان و مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گچساران برگزار گردید.
پروانه نیکمرام مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر اساس سرشماری سال 95 و اطلاعات مرکز آمار ایران تعداد بیکاران شهرستان گچساران را 6 هزار و 529 نفر اعلام کرد.
نیکمرام افزود: تعداد شاغلان در این شهرستان 34هزار و 235نفر است و تعداد جمعیت فعال 40هزار نفر است.
مدیرکل اداره کار، تعان و رفاه اجتماعی نرخ مشارکت را 39درصد و بیکاری را در این شهرستان 16درصد از کل جمعیت عنوان کرد.
وی نسبت به تدوین طرح اشتغال و توسعه کسب و کار شهرستان ابراز امیدواری کرد و گفت: این طرح فعلا در مرحله تدوین است و پیشنهاد دادیم قبل از اینکه کارگروه تشکیل شود نظر هر اداره ای را در رابطه با تدوین این سند بخواهند.
نیکمرام در پاسخ به این سوال که آیا این طرح تبلیغاتی و انتخاباتی است، گفت: با توجه به اینکه توسعه اشتغال استان مدنظر این طرح است و راهکاری برای ایجاد اشتغال در استان است بعید است تبلیغاتی و انتخاباتی باشد.
وحید احترامی مسئول دفتر مطالعات اقتصادی شهرستان گچساران گفت: این کارگروه اشتغال و توسعه کسب و کار در آینده ای نزدیک، پس از ایام ماه مبارک رمضان به شهرستان گچساران سفر می کنند. 
احترامی بیان داشت: اعضای این کارگروه متشکل از کارآفرینان زبده اقتصادی و مشاورانی از شرکت های بزرگ در داخل و خارج از کشور هستند.
احترامی درباره برنامه سفر کارگروه گفت: این کارگروه در سفر خود به گچساران و باشت ظرفیت های این دو شهرستان را در بازدیدهای میدانی خود مشاهده می کنند و با در دست داشتن آمار و اطلاعاتی «واقعی» از مشخصات بیکاران شهرستان، نرخ بیکاری، تخصص ها در این شهرستان نقشه راه برای ایجاد اشتغال در این شهرستان در ابعاد جمعیتی بزرگ طراحی خواهند کرد.
فرماندار شهرستان گچساران گفت: پایه و اساس مطالعات در بحث اشتغال، امار و اطلاعات دقیق و صحیح است که بر اساس آن تصمیم گیری صحیح انجام می گیرد و مستلزم این است که دستگاه های اجرایی نسبت به این امر دقت نظر کافی را داشته باشند.
خوانپایه به ظرفیت های منابع طبیعی و اراضی و ظرفیت های دیگر در صنایع مختلف گردشگری، کشاورزی، منابع آب و نفت و پتروشیمی، بازار اشاره کرد و گفت: باید برای آینده این شهرستان برنامه ریزی های بیشتری صورت گیرد.
خوانپایه در ادامه گفت: علاوه بر صنعت نفت، صنعت کشاورزی در گچساران از ظرفیت بالایی برخوردار است و یکی از مهمترین صنایعی است که می توان در آن سرمایه گذاری های بیشتری صورت داده شود.
دلیل اینکه در حوزه بازار هم تا به الان نتوانستیم موفق عمل کنیم این است که در حوزه های مطالعاتی و پژوهشی قوی عمل نکرده ایم.
خوانپایه در انتها گفت: طرح تدوین سند اشتغال در شهرستان گچساران به عنوان نقشه راه استراتژیک به عنوان پایلوت اجرا شود و در این رابطه زمینه و ظرفیت و زیرساخت های لازم برای انجام طرح در گچساران وجود دارد.
خوانپایه گفت: طرح مزرعه خورشیدی در 100 هکتار از اراضی این شهرستان با اعتباری به مبلغ 7 هزار میلیارد ریال با مشارکت شرکت فونسیک آلمان اجرایی می‌شود.
 فرماندار گچساران ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح 3هزار و 500 نفر به صورت مستقیم  و پنج هزار نفر بصورت غیرمستقیم در فاز اول مشغول به کار خواهند شد.
 وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در مراحل اولیه نیاز به 70 مگا وات انرژی برق است، خاطرنشان کرد: 90 درصد اعتبارات این طرح از صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

باران
United States
چه عکسای با کیفیتی آفرین همیشه اینطور عکس بزارید😀
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1