تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۴۰۹۷۱۹
کبنا گزارش می‌دهد

روایت ارمان از سفره افطار احمدی‌نژاد در محمودیه! (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛  روزی لباس ورزشی بر تن می‌کند و در زمین چمن عکس می‌اندازد؛ روز دیگر در جایگاه دیگری حاضر می‌شود چون 8 سال رئیس دولت‌های نهم و دهم بود، اما پس از آن دو یار نزدیکش که می‌توان آنها را بال پروازش نامید راهی زندان شدند. اکنون جوانفکر و داوری جانشین آنها هستند که البته عملکرد و مواضع آنها قابل قیاس با مشایی و بقایی نیست. محمود احمدی‌نژاد هم مجبور شده در غیاب دو یار اصلی‌اش بیش از همیشه در عرصه «من هم هستم» خودنمایی کند. روزی در مراسم ترحیم پدر ثمره هاشمی حضور پررنگی پیدا می‌کند یا در مراسم ترحیم مرحوم حاج علی الهام برادر دکتر غلامحسین الهام در مسجد امام جعفر صادق(ع) حاضر می‌شود و روز دیگر جمعی افراد که آنها را هنرمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه خواندند در محمودیه تهران و به مناسبت ماه مبارک رمضان با احمدی‌نژاد دیدار می‌کنند که رضا رویگری و ابوالفضل پورعرب به همراه همسران دراین مراسم افطاری احمدی‌نژاد حاضر بودند. اما ظاهرا هدف تیم احمدی‌نژاد با افراد مشهوری که دعوت او را پذیرفتند اشتراکاتی دارد.
دلیل حضور دو بازیگر در افطاری احمدی‌نژاد
احمدی‌نژاد و تیم او از استقبال خوبی درکشور به‌ویژه تهران برخوردار نیستند و مدت‌هاست در حال برنامه‌ریزی برای جلب توجه هستند. برخی هنرمندان هم چنین وضیعتی دارند و چندان مورد توجه برنامه‌سازان و کارگردان‌های برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی قرار نمی‌گیرند، بنابراین شرایط مشترک سبب نزدیکی احمدی‌نژادی‌ها و هنرمندان فراموش شده می‌شود. به عنوان نمونه رضا رویگری که در مراسم افطاری احمدی‌نژاد حضور داشت چندی قبل چنین گلایه کرده و در پاسخ به این سوال که چرا درتلویزیون بازی نمی‌کنید؟ گفته بود: «ماشاءا... آنقدر بازیگران ریز و درشت آمده‌اند که فضایی به دیگران نمی‌دهند. آنها با هم گروه درست می‌کنند! من در خانه هستم. آنهایی که بیرون هستند و می‌توانند به جاهای مختلف بروند، دست‌شان به چیزی می‌رسد، ولی من که همش در خانه هستم از چیزی خبر ندارم. سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر هم برگزار شد و کسی به من زنگ نزد! در کل ادوار این جشنواره کسی به من زنگی نزده است! اصلا از امثال من دعوت نمی‌شود. آنها نه در افتتاحیه و نه در اختتامیه من را دعوت نکردند. شما بگویید! من در یکی از این مراسم بودم؟!» رویگری در واکنش به اینکه حتی یک تلفن هم به شما نمی‌زنند؟ یعنی فراموش‌کار هستند؟ اظهار داشت: «آنها فراموش‌کار نیستند. آدم‌های خاصی را دارند که دست‌چین می‌شوند. برای هر چیزی افراد را دست‌چین می‌کنند. من جزو دست‌چین‌ها نیستم! مدیران و مسئولان و افراد اصلی باید با هنرمندان در تماس باشند. حداقل یک زنگی بزنند. باید ببینند کدام بازیگر بیکار است و به او کمک کنند. اینگونه که نمی‌شود. من رفتم برای نقشی در یک دفتر سینمایی. دو نفر آنجا نشسته بودند. سریع گفتند که این رضا رویگری نمی‌تواند. پایش چلاق است. هزار تا چیز به بازیگرها می‌چسبانند.» درباره چرایی حضور ابوالفضل پورعرب در افطاری احمدی‌نژاد هم باید به اردیبهشت 92 بازگشت. در آن مقطع محمود احمدی‌نژاد که روزهای آخر ریاست جمهوری را می‌گذراند به ملاقات پورعرب رفت. در 16 خرداد 93 هم احمدی‌نژاد به صورت سرزده در منزل پدری ابوالفضل پورعرب در جنوب تهران حضور یافت و ضمن عیادت از این بازیگر مشهور سینمای کشور، در جریان وضعیت سلامتی و روند درمان وی قرار گرفت. او در این دیدار که در فضایی بسیار صمیمی و دوستانه انجام شد، ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای پورعرب؛ نسبت به پیگیری‌های لازم برای تسریع در روند درمان و بهبود سلامتی وی تاکید کرد. ابوالفضل پورعرب هم با اشاره به نوع بیماری و روند درمانی خود، خاطراتی از دوران بازیگری‌اش را برای رئیس‌جمهور بیان کرد.
زحمت نکش؛ استقبال نمی‌شود
ظاهرا حضور در افطاری یک برنامه مشخص برای دیده شدن احمدی‌نژاد است اما تاکنون توفیقی نداشته است مانند روزی که به مراسم افطار جامعه اسلامی مهندسین به دبیرکلی محمدرضا باهنر می‌رود و برخی گمان می‌کنند که احمدی‌نژاد به اردوگاه اصولگرایی بازگشته است، اما حسین سبحانی‌نیا نماینده سابق مجلس این ادعا را رد می‌کند و در واکنش به توئیت علی‎اکبر جوانفکر مبنی بر اینکه دعوت احمدی‎نژاد به افطاری به معنای اذعان اصولگرایان منتقد به اشتباهاتشان است، تصریح می‎کند: آقای جوانفکر اشتباه می‎کند و این تحلیل، نادرست است. آقای باهنر جزو منتقدان ایشان بوده و اگر دعوتی هم شده‎ باشد، به معنای اذعان به اشتباهی‎ نیست. معمولا اطرافیان پرشور آقای احمدی‎نژاد چنین تحلیل‎های اشتباهی می‎کنند. این اصولگرا در پاسخ به این پرسش که واکنش حاضران در جلسه حضور احمدی‎نژاد چه بود، توضیح می‎دهد: موقع آمدن، واکنش‎ها خیلی عادی بود. ایشان عادی آمدند و آقای باهنر که صف اول نشسته بودند، بلند شدند و آقای احمدی‎نژاد نشستند. من عکس‎العمل خاصی از ناحیه کسی ندیدم فقط دو سه نفری که دور و بر ایشان نشسته بودند، یا ا... گفتند. وی افزود: گفته‎اند استقبال گرمی از حضور احمدی‎نژاد شده ‎است، اما چنین نبود. من نزدیک بودم و عکس‌العملی به حضور ایشان ندیدم. فقط در فاصله افطار تا شام، عده‎ای از افراد عادی که چهره‎ سیاسی هم نبودند، آمدند و با آقای احمدی‎نژاد عکس گرفتند و حال و احوال کردند، شاید این کار را استقبال گرم برداشت کرده‎اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
بزارید این .تان تمام بشه دولتش ، اون وقت ببینید یک نفر هم بهش سلام می کند. کجای کار هستید؟ به جد میگم اگه احمدی نژاد الان بیایید و بزارن بیایید کمتر از 30 میلیون رای ندارد.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1