کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دوران طلایی با امضای سرمربی کروات

سر برانکو ایوانکوویچ را برایم بیاورید!

27 ارديبهشت 1398 ساعت 14:38

چهار سال پیش، روزی که برانکو بالای پله‌های فرودگاه امام ایستاده بود و به ابراز احساسات هواداران پاسخ می‌داد، کسی تصور نمی‌کرد چه سالهای پُر از جامی در انتظار او و پرسپولیس است.


پرسپولیسی که بعد از افشین قطبی و آن قهرمانی دراماتیک دیگر روی خوش ندیده بود. در آن سالهای سخت چندین و چند مربی و مدیر آمدند و رفتند و فقط شکست و ناکامی داشتند و هواداران پرسپولیس را سرشکسته کردند. دقیقا شروع کار برانکو هم مانند دیگر مربیان همراه با شکست و عدم نتیجه‌گیری بود ولی با یک تفاوت کوچک؛ یعنی همان شکل بازی جذاب سرخپوشان که بارقه‌های امید را برای مدیران و هواداران زنده نگه می‌داشت.


وقتی پرسپولیس به تهِ جدول لیگ چسبید، حمایت مدیران و هواداران از برانکو و نظم تاکتیکی تیم و در ادامه فوت هادی نوروزی کلید اتحاد و موفقیت و اوج گرفتن پرسپولیس بود. اما هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد این اوج‌گیری 3 سال ادامه داشته باشد و به این جا ختم شود.


دوران حضور برانکو در پرسپولیس را می‌توان یک اِشِلِ کوچک از دورانِ سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد دانست. همان‌طور که قبل از آمدن سر الکس به یونایتد اکثر عناوین و افتخارات در اختیار لیورپول بود، در ایران هم قبل از آمدن برانکو، اکثر افتخارات و رکوردهای لیگ برتر در اختیار سپاهان و استقلال بود ولی با آمدن برانکو ورق برگشت.

 


آمار برانکو و پرسپولیس در این چهار سال باورنکردنی است‌:


-سه قهرمانی لیگ
-یک نایب‌قهرمانی لیگ (با تفاضل گل)
-دو سوپر جام
-نایب‌قهرمانی آسیا
-نیمه‌نهایی آسیا
-نیمه‌نهایی جام حدفی (در حال انجام)

 


به جرات می‌توان گفت برای کسب این عناوین حداقل یک دهه زمان لازم است ولی پرسپولیس و برانکو در این چند سال استاد کارهای نشدنی و غیرممکن بوده‌اند. برانکو علاوه بر کسب جام، توانسته بر فرهنگ باشگاه و هواداران هم اثر بگذارد. هواداران هم که به برانکو اعتماد کامل دارند در این سال‌ها نشان داده‌اند حتی شکست در فینال لیگ و فینال لیگ قهرمانان آسیا و از دست دادن ستاره‌ها هم نمی‌تواند بر اعتماد آنها خدشه‌ای وارد کند.


البته در سال‌های گذشته استقلال و سپاهان هم دوران طلایی و اوج داشته‌اند. استقلال وسپاهان در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 تیم‌های جذابی بودند و موفق به کسب چندین جام شدند ولی شاید یکی از جذابیت‌های فوتبال همین نکته است که یک تیم نمی‌تواند همیشه اول و در اوج باشد. حال باید دید موفقیت‌های پرسپولیس تا چه زمانی ادامه دارد. اما این نکته کاملا واضح و مشخص است که دوران برانکو در پرسپولیس به عنوان دوران طلاییِ این باشگاه، در تاریخ ثبت خواهد شد. او که با آرامش ذاتی در ابتدای حضور در فوتبال ایران در بین تیم های رقیب نیز طرفدارانی داشت، حالا به واسطه این پیروزی ها و البته رفتار جدیدش که همراه با کمی تندخویی است، خشم هواداران رقبا را نیز برانگیخته است؛ آنهایی که می خواهند سر به تن برانکو نباشد.

 

 

 
 


کد مطلب: 409702

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/409702/2/سر-برانکو-ایوانکوویچ-برایم-بیاورید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1