تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۰۹۶۱۴
اهدای 140 کلاه کاسکت رایگان به موتور سواران چاروسا برای فرار از مرگ؛

جاده‌های نا ایمن «چاروسا» و حرکت روی خط مرگ!

۱
کبنا ؛با حضور بخشدار چاروسا و کارشناسان راهداری شهرستان کهگیلویه در مراسمی که در روستای بلویری برگزار شد تعداد ۱۴۰ عدد کلاه ایمنی کاسکت رایگان به‌منظور کاهش آسیب‌های ناشی از تصادف و ایجاد زمینه‌ای برای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، حفظ جان راکبان موتورسیکلت‌ها و پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار به صورت رایگان میان موتورسواران روستاهای بخش چاروسا اهداء شد.
بخشدار چاروسا توزیع کلاه ایمنی در کاهش تلفات رانندگی و ایمنی بیشتر راکبان موتورسیکلت را بسیار مؤثر دانست.
علی محمودی با اشاره به اینکه موتور سیکلت  یکی از نا امن‌ترین وسایل نقلیه است افزود؛ در بخش چاروسا باتوجه به محرومیت و صعب العبور بودن جاده‌های روستایی استفاده از موتور سیکلت رواج بیشتری دارد و به دلیل وضعیت کوهستانی، نا مناسب بودن وکم عرض بودن و عدم آسفالت برخی جاده‌های روستایی استفاده از کلاه ایمنی ضرورت دارد.
محمودی عنوان کرد: در بسیاری از تصادفات بدلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی خسارات جبران ناپذیری همچون ضایعات نخاعی و ضربه مغزی به راکبان وارد می‌شود.
وی در پایان از راکبان موتورسیکلت خواست تا با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از آمار مرگ و میر در سوانح رانندگی را موتورسواران تشکیل می‌دهند، فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی نقش اساسی در حفظ جان راکبان موتورسیکلت دارد برای حفظ جان خود و پیشگیری از بروز حوادث تلخ و ناگوار برای اعضای خانواده استفاده از کلاه ایمنی را مورد توجه ویژه قرار دهند و برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی تلاش کنند.
گفتنی است که بزودی نام نویسی برای کلاه ایمنی رایگان شروع خواهد شد و موارد لازم جهت دریافت کلاه ایمنی، کارت موتورسیکلت و سند یا برگه اثبات مالکیت می‌باشد.
به گزارش کبنا، این مراسم که در روستای بلویری برگزار شد ۱۷۹ عدد کلاه کاسکت به موتور سواران بخشهای دیشموک و چاروسا اهدا شد، که ۳۹ عدد به بخش دیشموک و ۱۴۰ عددبه بخش چاروسا تعلق گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1