تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۰۹۶۱۴
اهدای 140 کلاه کاسکت رایگان به موتور سواران چاروسا برای فرار از مرگ؛

جاده‌های نا ایمن «چاروسا» و حرکت روی خط مرگ!

۱
کبنا ؛با حضور بخشدار چاروسا و کارشناسان راهداری شهرستان کهگیلویه در مراسمی که در روستای بلویری برگزار شد تعداد ۱۴۰ عدد کلاه ایمنی کاسکت رایگان به‌منظور کاهش آسیب‌های ناشی از تصادف و ایجاد زمینه‌ای برای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، حفظ جان راکبان موتورسیکلت‌ها و پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار به صورت رایگان میان موتورسواران روستاهای بخش چاروسا اهداء شد.
بخشدار چاروسا توزیع کلاه ایمنی در کاهش تلفات رانندگی و ایمنی بیشتر راکبان موتورسیکلت را بسیار مؤثر دانست.
علی محمودی با اشاره به اینکه موتور سیکلت  یکی از نا امن‌ترین وسایل نقلیه است افزود؛ در بخش چاروسا باتوجه به محرومیت و صعب العبور بودن جاده‌های روستایی استفاده از موتور سیکلت رواج بیشتری دارد و به دلیل وضعیت کوهستانی، نا مناسب بودن وکم عرض بودن و عدم آسفالت برخی جاده‌های روستایی استفاده از کلاه ایمنی ضرورت دارد.
محمودی عنوان کرد: در بسیاری از تصادفات بدلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی خسارات جبران ناپذیری همچون ضایعات نخاعی و ضربه مغزی به راکبان وارد می‌شود.
وی در پایان از راکبان موتورسیکلت خواست تا با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از آمار مرگ و میر در سوانح رانندگی را موتورسواران تشکیل می‌دهند، فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی نقش اساسی در حفظ جان راکبان موتورسیکلت دارد برای حفظ جان خود و پیشگیری از بروز حوادث تلخ و ناگوار برای اعضای خانواده استفاده از کلاه ایمنی را مورد توجه ویژه قرار دهند و برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی تلاش کنند.
گفتنی است که بزودی نام نویسی برای کلاه ایمنی رایگان شروع خواهد شد و موارد لازم جهت دریافت کلاه ایمنی، کارت موتورسیکلت و سند یا برگه اثبات مالکیت می‌باشد.
به گزارش کبنا، این مراسم که در روستای بلویری برگزار شد ۱۷۹ عدد کلاه کاسکت به موتور سواران بخشهای دیشموک و چاروسا اهدا شد، که ۳۹ عدد به بخش دیشموک و ۱۴۰ عددبه بخش چاروسا تعلق گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1