کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای پدافند غیرعامل مطرح شد:

غیبت «محسوس» اداره اوقاف در جلسه/ 21 کانال هدایت آب شهرستان گچساران در وضعیت بحرانی/با مهار سیلاب در سد کوثر از رخداد فاجعه جلوگیری شد

23 ارديبهشت 1398 ساعت 17:27

معاون فرماندار شهرستان گچساران ریزش سنگ های بالای مرقدمطهر بی بی حکیمه را خطری جدی برای زائرین حرم عنوان کرد و ورود اداره اوقاف برای حل این مشکل را مهم و ضروری دانست.


نشست شورای پدافند غیرعامل روز دوشنبه 23 اردیبهشت با حضور سیدمرتضی سجادپور معاون فرماندار و اعضای شورا در سالن جلسات فرمانداری شهرستان گچساران برگزار شد.
سیدمرتضی سجادپور بیان داشت: آیین نامه جدید پدافند غیرعامل در 12ماده و 96 بند ابلاغ شده است. در بخش اول آیین نامه جدید مهمترین اهداف این آیین نامه ایجاد وحدت رویه در صیانت و حفاظت از اطلاعات پدافند غیرعامل، پیشگیری از نفوذ و بکارگیری عامل دشمن و افزایش دانش حفاظتی کارکنان و دست اندرکاران طرح های پدافند غیرعامل است.
سجادپور نسبت به عدم حضور نماینده اداره اوقاف در جلسه انتقاد کرد و گفت: ریزش سنگ های بالای مرقدمطهر بی بی حکیمه مشکلی است که باید به آن پرداخته شود، سال گذشته حادثه آفرین شد و همچنان احتمال خطرآفرینی در این منطقه وجود دارد.
سرگرد دیبااصل بیان داشت: امسال به لطف پروردگار بارندگی های خوبی داشتیم و جنگل ها سرسبز شده اند، انتظار داریم هماهنگی شود و دستگاه های خدمات رسان امکانات و اعتبار لازم را فراهم کنند تا اگر آتش سوزی ایجاد شد در آماده باش باشیم.
21 کانال هدایت آب شهرستان در وضعیت بحرانی است
مسعود ظفری شهردار گچساران به مشکلاتی که کانال های آبراه در زمان های بحران ایجاد می کنند اشاره کرد و گفت: شهرستان گچساران 37 کانال آب از 2 تا 12متر دارد و برای بهسازی این کانال ها 87میلیارد تومان اعتبار نیاز هست.
ظفری بیان داشت: از کمیته بحران استان هیچ نتیجه ای برای تامین اعتبار حاصل نکردیم، بیشترین اعتباری که شهرداری در دست دارد 15 میلیاردتومان است که با این اعتبار در بهسازی 4 کانال را در دستور کار قرار داده ایم.
ظفری گفت: 21 کانال از 37 کانال در وضعیت بحرانی هستند. کانال جزیره یکی از کانال هایی بود که در بارندگی پاییز با مشکل مواجه شد و فضای سبز آن منطقه را بطور کامل آب برد، این کانال را از محل درآمد شهرداری در دستور کار قرار دادیم و الان پروژه بهسازی کانال جزیره در حال اجرا است.
با مهار سیلاب در سد کوثر جلوی فاجعه گرفته شد/لزوم تعامل بیشتر دستگاه های خدمات رسان
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گفت: همانطور که استحضار دارید سدکوثر یکی از حساس ترین نقاط در استان است که آب شرب 2میلیون و 500 هزار نفر در 5استان جنوبی کشور را تامین می کند و تامین کننده آب کشاورزی بالغ بر 5هزار هکتار در ایستگاه های مختلف است.
اکبر خدری بیان داشت: امسال در مواقع بارندگی و سیلاب اهمیت سد کوثر بیش از پیش دیده شد. سدی که سیلابی با دپی بالای1300 متر مکعب بر ثانیه را کنترل کرد و  بالاترین رهاسازی که داشتیم 100 متر مکعب بر ثانیه بود و با مهار سیلاب در سد کوثر جلوی فاجعه گرفته شد.
خدری گفت: تعامل میان دستگاه ها اهمیت بالایی بویژه در شرایط بحرانی دارد. حدود 20 روز پیش گشت قایق موتوری را برای دادن اخطاریه های لازم در جهت صیانت از جان مردم روی دریاچه فرستادیم. اتفاقی که افتاد قایق موتوری خراب شد و مامورهای گشت تا بعدازظهر در دریاچه گرفتار شدند.
خدری بیان داشت: به هلال احمر زنگ زدیم، به آتش نشانی حواله دادند، آتش نشانی به اورژانس حواله داد. وقتی دو کارشناسی که جانشان در خطر است، چرا دستگاه های خدمات رسان پاسخگو نیستند. در نهایت ما با تماس گرفتن با اهالی روستاهای بالادست و کمک گرفتن از آنها، با قایق دستی که داشتند به کمک کارشناسان ما رفتند.
خدری در انتها گفت: همانطوری که پرسنل ما 24 ساعته در مسیر رودخانه گشت زنی دارند و در سیلاب اخیر شاهد اتفاق ناگواری نبودیم، انتظار داریم این تعامل میان دستگاه ها ایجاد شود و در مواقع لزوم کمک رسانی صورت گیرد.

.................................
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر


کد مطلب: 409606

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/409606/2/غیبت-محسوس-اداره-اوقاف-جلسه-21-کانال-هدایت-آب-شهرستان-گچساران-وضعیت-بحرانی-مهار-سیلاب-سد-کوثر-رخداد-فاجعه-جلوگیری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1