تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۰۹۳۴۹
کبنا گزارش می دهد

همایش استانی بزرگداشت مقام معلم در گچساران/ وقتی که از «استاد بهمن بیگی » یادی نمی شود/ آیا یک بانو رئیس آموزش و پرورش گچساران می شود؟(+پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش استان)

۲
کبنا ؛سرپرست اداره آموزش و پرورش گچساران  در همایش  استانی  بزرگداشت مقام معلم که با حضور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر روسای ادارات در مجتمع فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: رسالت معلمان رسالت پیامبران و شغل آنها هم طراز با شغل انبیاء است.
محمد شهبازی با بیان اینکه  نیروی انسانی  محور توسعه  هر جامعه به شمار می‌رود، گفت: توسعه اصلی و پایدار هر کشوری بر مبنای نیروی انسانی شکل می‌گیرد که تربیت نیروی انسانی بر عهده معلمان آن جامعه است.
شهبازی عنوان کرد:  در سال تحصیلی جاری 100 درصد مدارس شهرستان که بیش از ۵۰ دانش آموزان دارند به یک کلاس هوشمند مجهز شدند.
سرپرست آموزش و پرورش گچساران ابراز کرد،:در زمان سرپرستی اداره آموزش و پرورش گچساران تا کنون به ۹۰ درصد مدارسروستایی سرکشی و پیگیر مشکلات آنها بوده‌ایم.
وی با تقدیر و تشکر از خیرین آموزشی و مدرسه ساز گچساران با بیان اینکه بسیاری از مدارس گچساران به سیستم های گرمایشی و فرمایشی مجهز شده اند، گفت: امروزه مدارس گچساران به سیستم نرم افزاری نیاز دارند.
شهبازی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری 97-98بیش از ۱۵۰ دستگاه ۲ زمانه سرمایشی و گرمایشی با اعتباری بیش از  ۲۰ میلیارد ریال  برای مدارس شهرستان خریداری و نصب شده است.
شهبازی در ادامه به تخصیص اعتبارات در سال گذشته در بخش  وسایل سرمایش و گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: در بخش اعتبارات نفت قریب بر 87 درصد اعتبارات جذب شده است و در زمینه اعتبارات استانی سرجمع 80 درصد اعتبار تخصیص داده شد.
وی عنوان کرد: از مجموع اعتبارات تخصیصی به بخش سرمایشی و گرمایشی مدارس 17 میلیارد ریال هزینه  شد که در این زمینه بیش از 145 دستگاه کولر دستگاه اسپیلت (کولرگازی) خریداری شد.
شهبازی به احداث مدارس در محلات کمتر توسعه یافته اشاره کرد و افزود:  احداث ۲ باب مدرسه ابتدای با اعتباری به مبلغ 20میلیارد ریال در شهر دوگنبدان کلنگ زنی شده است.
سرپرست آموزش و پرورش گچساران بیان کرد: همچنین ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل  مدرسه مطهری و ۱۰۸ دستگاه تخصیص داده شده است.
 شهبازی تصریح کرد: هم‌اکنون  دبستان حضرت مهدی در روستای آبکل با اعتباری به میزان  3میلیارد ریال در حال بازسازی است.
وی به مشکل ولتاژ برق در مدارس گچساران اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این مشکل در مدارس گچساران مرتفع شود.
وی به ریزش دیوار مدرسه نیایش که چند ماه گذشته اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: شهرداری قول مساعدت داده که انتظار می رود تا مهرماه سالجاری برای آغاز سال تحصیلی این دیوار احداث شود.
در ادامه نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت اظهار داشت:خدمت در سنگر تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین، سخت‌ترین و مقدس‌ترین شغل‌ها است و جامعه باید قدردان این خدمت صادقانه معلمان باشد.
غلامرضا تاجگرذدون افزود: جامعه‌ای که دارای پول و ثروت باشد جامعه‌ای خوب نمی‌نامند بلکه آن جامعه‌ای خوب است که بتواند انسان با اخلاق حسنه تربیت کند.
وی  با بیان اینکه ایرانی‌ها  بنا به دلایل تاریخی که گواه می‌دهد به دنبال یک چیز هستند آن هم عزت است، گفت: ایرانی زیر بار حرف زور نمی‌رود نه آنکه به دنبال زندگی خوب نیست بلکه به دنبال عزت است.
تاجگردون عنوان کرد: دشمنان ایرانی بدانند آن چیزی که عزت، دین و افتخارات کهن ما را خدشه‌دار کند آن را نمی‌پذیریم.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه در هرکجای ایران که باشیم بایستی سرمایه‌ها را حفظ کرد، افزود: در یک مسیری خوب رو به جلو قرار گرفته‌ایم و مگر آنکه خودش را به نادانی بزند و این تغییر و تحول را نبیند.
تاجگردون تصریح کرد: مشخص است که ما داریم گام‌هایی برمی‌داریم که قابل برگشت نیست و نیاز است که اشخاص دیگری این مسیر را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه برخی‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند و نمی‌گذارند این مسیر به خوبی رو به جلو حرکت کند، افزود: نگذاریم فرزندان ما و فرزندان آنها برما لعنت بفرستند.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه جاده، پتروشیمی و زیرساخت‌ها در این شهرستان در حال احداث است و یک زمانی از بین خواهد رفت، عنوان کرد: آن چیزی که ماندگار است نگاه خوب به آینده است.
وی با بیان اینکه امروز معلم آن کسی نیست که در کلاس درس آموزش می‌دهد  بلکه معلم فضا است، افزود: در گذشته 90درصد آموزش در مدرسه و تنها 10 درصد در خانه بود اما امروز فضا آموزش شده است.
 تاجگردون بیان کرد: امروز ضرورت دارد انتظارات نونهالان را بشناسیم و بدانیم که نونهالان هنر زندگی کردن را از ما می‌خواهد.
 وی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به استان گفت: قلم به دستان استان هرکسی به نحوی این سفر را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دادند.
نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه اگر بتوانیم یک جامعه را آباد کنیم آن زمان ماندگار خواهی شد، گفت: یک گروهی که معلم آفریدند و انسان تربیت کردند نام آنها در تاریخ ماندگار ماند.
 تاجگردون خاطرنشان کرد: خوشحالم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که می‌توان امیداور بود چرا که با توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه ساز  ترویج انسانیت باشد.
وی  با بیان اینکه معلمان نقش مهمی دارند، افزود: ایراد و ضعف ها زیاد است و خیلی‌ها ایراد  می‌گیرند اما آن چیزی که مهم است بدانیم که درست عمل کرده‌ایم و در راه رضای خدا و خلق گام برداشته‌ایم.
 تاجگردون در پایان گفت:  اگر معلمان عشق به گچ و تخته دارند به دلیل داشتن تعهد است.
به گزارش کبنا نیوز: به مناسبت بزرگداشت مقام معلم از 300 معلم نمونه گچساران، خانواده شهدا فرهنگی و از خانواده‌های فرهنگیان متوفی و 24 معلم نمونه استانی  تجلیل به عمل آمد.
در حاشیه این همایش  مدیرکل آموزش و پرورش اسان کهگیلویه و بویراحمد جواب سوالات کبنا نیوز را اینگونه جواب داد.
یکی از ایراداتی که این همایش داشت این بود که از مرحوم استاد محمد بهمن بیگی معلم دلسوز و مدیرکل افسانه ای تعلیمات عشایری کشور که خدمات ارزنده و ارزشمدی به آموزش و پرورش این استان داشته،یادی نشد؟ نظرتان در این مورد چیست؟ حرف شما را قبول دارم، بهمن بیگی از معلمان شاخص و برجسته بود که حق بزرگی بر گردن آموزش و پرورش بخصوص آموزش و پرورش عشایر دارد البته ما همیشه از وی یاد می کنیم اما امروز فرصت سخنرانی برای ما پیش نیامدف ضمنا ما برای همایش روز معلم در شهرستان لنده از بانو سکینه کیانی (همسر استاد بهمن بیگی) دعوت کرده ایم و همچنین از یکی از شاگردان برجسته استاد بهمن بیگی چهت حضور در این همایش دعوت بعمل آورده ایم.
آقای زارع پور قضیه  انتصاب مدیریت آموزش و پرورش گچساران چی شد و علت تاخیر در این انتصاب چیست؟ بله تاخیر شده است اما 6 ماه سرپرستی بلامانع است انشاء الله فرآینده آن انجام شده و بزودی تعیین تکلیف می شود.
با توجه به عملکرد خوب محمد شهبازی(سرپرست فعلی) آیا وی جزء گزینه ها می باشد؟ زارع پور: شهبازی همیشه گزینه ما بوده است و یکی از نیروهای موفق ما بوده است بهرحال گزینه های دیگری هم داریم.
قضیه عبدالکریم عبدی پور که یکی از گزینه های مدیریت آموزش و پرورش بود چی شد؟ آقای عبدی پور گزینه ما بودند که خودشان انصراف دادند.
آیا احتمال حضور بانوان در گزینه های  مدیریت آموزش و پرورش گچساران وجود دارد؟ در بحث اولیه گزینه بانو داشتیم اما در بحث نهایی نداریم
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب است پورالحسینی رو برداشتن که مدیری مثلش نخواهد اومد .‌بعد اومدن میخوان گزینه بانو بزارن . اگر بانو گزینه خوبی بود که عزل نمیشد .
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
صندلي هاي خالي....
Iran, Islamic Republic of
چراناعادلانه قصاوت میکنید.۲۰۰ نفربیشترازظرفیت سالن بودندکه سرپا بودند.عکسهای که صندلی خالی دارندمال ساعت یک هست
Iran, Islamic Republic of
جاي مهندس پورالحسيني خالي
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خودتون میدونید که اموزش وپرورش گچساران چه برسرش امده ،همایش نبلیغاتی راه انداختید ولی از همین صندلی های خالی باید فهمید که حنای شما دیگه رنگی نداره با اینکه تاجگردون هم عمدی اومده اما بی فایده است
علی
Romania
هیچ کسی در ریاست اموزش وپرورش به اندازه حاج پوالحسینی در ریاست به فرهنگیان گچساران خدمت نکرد به دلیل توانمندی در امز اموزش وپرورش وامر تعلیم وتربیت بود وبه مضاق اصلاح طلبان خوش نیامد وچون در راستای افکار انها کار نمی کرد برداشته شد که مبادا روزی در مقابل انها قد علم کند خداوند اینشااله همه را به راه راست هدایت کند
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1