تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۰۹۲۳۱
در مراسم جشن روز استاد در دانشگاه یاسوج مطرح شد

پاسخ «کوبنده» رئیس دانشگاه یاسوج به «نماینده بویراحمد و دنا»؛ با دعواهای «تام» و «جری» دانشگاه روز به روز کوچکتر می‌شود

۱۲
۰
کبنا ؛مراسم جشن روز استاد در دانشگاه یاسوج با حضور غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و جمعی از اساتید دانشگاه یاسوج در سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار شد که در این مراسم زارعی نماینده بویراحمد و دنا به استعفای شورای صنفی کارکنان دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: چرا باید کارکنان و دانشجویان در دانشگاهی که باید محل نشاط و شور و شعور باشد، نگران باشند که عریان در پاسخ به او گفت: «چرا باید این مسائل ریز را مطرح کنیم، استعفای این چند نفر که نتوانستند کار کنند، مسئله مهمی نیست و الان عده دیگری این مسئولیت را برعهده گرفتند. ما از نظر اساتید از بسیاری دانشگاه‌های کشور جلوتر هستیم و به جای اینکه به مسائل ریز بپردازیم، باید از پتانسیل دانشگاه استفاده کنیم و بیاید کارهای ماندگاری برای دانشگاه انجام بدهید، بالاخره عمر نمایندگی شماها هم تمام می‌شود. ولی با دعواهای تام و جری من و شما روز به روز دانشگاه کوچکتر خواهد شد.»
غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مراسم جشن روز استاد که امروز (سه شنبه 10 اردیبهشت ماه 98) در دانشگاه یاسوج با حضور غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تبریک روز معلم و استاد، اظهار کرد: تاریخ را معلمان ساختند و انها چون شمع سوختند تا علم، ادب و فهم در زندگی بشریت زنده بماند.
زارعی در ادامه تصریح کرد: تعظیم در برابر معلم، تعظیم در برابر علم است. بشریت به تناسب هوش خود توانسته است ظرفیت دانش بهره ببرد. جایگاه معلم، جایگاه بسیار عظیم و ارزشمندی است.
نماینده بویراحمد و دنا در ادامه با بیان اینکه جایگاه معلم با جایگاه آینده مردم گره خورده است، اظهار داشت: کشورهای به لحاظ منابع زیر زمینی و رو زمینی منابع کمی دارند اما بسیار پیشرفت کرده‌اند. اما به دلیل برخوداری از نیروهای انسانی توانمند به این پشرفت ها دست پیدا کرده‌اند.
زارعی افزود: اگر نیروی انسانی مورد متوجه قرار بگیرند، قطعاً پیشرفت‌های شگرف حاصل خواهد شد. انسان‌ها بر اساس دانایی‌شان متفاوت خواهند بود.
وی در ادامه مسئولیت دانشگاه را در توسعه و پیشرفت مهم دانست و گفت: وقتی بیانیه گام دوم انقلاب مطرح می‌شود این دانشگاه هست که باید نقش آفرینی کند.
نماینده بویراحمد و دنا تصریح کرد: جایگاه دانشگاه بسیار اهمیت دارد و در طول مبارزات انقلاب اسلامی این دانشگاهیان بودند که منافع مردم را فریاد زدند.
زارعی همگرایی و وحدت برای ترقی دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: دانشگاه کانون متفاوت‌تر از جاهای دیگر است و همگرایی در این دانشگاه بسیار اهمیت دارد. بی تفاوت به دانشگاه معنا ندارد.
وی با اشاره به استعفای دسته جمعه شورای صنفی کارکنان دانشگاه یاسوج، گفت: چرا باید کارکنان دانشگاه دسته جمعی استعفا دهند، چرا دانشجویان و کارکنان نگران هستند. مگر دانشگاه جایی برای نشاط و پویایی نیست. باید شور و شعور دانشجو در دانشگاه موج بزند. هر جای که لازم باشد ما به دانشگاه کمک می‌کنیم. دانشگاه یاسوج آبروی استان ما است و باید این آبرو را حفظ کنیم.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا با بیان اینکه دانشگاه کارخانه آدم سازی است، گفت: برای اینکه مسیر پیشرفت و آبادانی دانشگاه و پرورش نیروها در این دانشگاه به حرکت خودش ادامه بدهد، باید همه کمک کنیم.
وی خطاب به تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، گفت: در این چند سال که ما مسئولیت داشتیم، دانشگاه تحول پیدا کرد و به لحاظ زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و فضای فیزیکی کارهای خیلی خوبی انجام گرفته است. با وجود محدودیت منابع و شرایط اقتصادی دانشگاه پیشرفت‌های خوبی داشته است. باید بر پیشرفت دانشگاه پافشاری کنیم. تعامل به همدیگر، احترام به استاد و احساس مسئولیت مشترک، تعامل و وحدت می‌توانیم این دانشگاه را پیش ببریم.
احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در این مراسم، روز استاد را تبریک گفت و اظهار کرد: یادی می‌کنم از شهید مطهری (ره) و لازم است که شناخت بیشتری نسبت به زندگی آن شهید بزرگوار پیدا کنیم.
وی با قدردانی از دستگاه‌های دولتی استان، افزود: از سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد ویژه تشکر می‌کنم که کمک کار ما بودند.
عریان با بیان اینکه دانشگاه یاسوج رفته رفته در طراز ملی قرار می‌گیرد، گفت: دانشگاه‌های زیادی در کشور قدمت بیشتری از ما دارند و بیش از 70 سال عمر دارند، اما با این وجود دانشگاه یاسوج به لحاظ رتبه‌های علمی و دیگر شاخص‌ها با آنها برابری می‌کند. در زمینه پژوهشی به همت بزرگان دانشگاه، جایگاه نهم را به دست آوردیم. و در زمینه آموزشی نیز رتبه دهم را کسب کردیم. این‌ها خیلی گویا هست برای کسانی که در دانشگاه زندگی می‌کنند.
وی دلایل این موفقیت‌ها را برشمرد و گفت: شاید یکی از این دلایل‌ها این بوده که دانشگاه از قومیت‌ها فاصله گرفته است. شاید اینجا چون شرایط بیرون آمدن رأی از صندوق نشد.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه گفت: من درود می‌فرستم به کسانی که در کار دانشگاه دخالت نمی‌کنند و زمانی افرادی در ریزترین مسائل دانشگاه دخالت می‌کردند، اما الان گذاشتند که دانشگاه آرام باشد.
عریان با بیان اینکه 37 سال در دانشگاه بودم، بیش از 30 سال عمرم را در مسئولیت‌های مختلف دانشگاه گذراندم و باید نگاه علمی داشته باشیم، افزود: این دانشگاه اگر قرار است، رشد کند باید همه کمک کنیم، و از مسائل ریز سیاسی و قومی فاصله بگیرم و ان شاء الله دانشگاه رشد اصلی خود را داشته باشد.
وی افزود: به همت مسئولان و نمایندگان استان، این دانشگاه 30 سال مشکل زمین کشاورزی داشت که به حول و قوه الهی مشکل زمین حل شد و ما از اینکه هر روز مثل پلنگ بچه‌مان را به دهان بگیریم و این طرف و آن طرف ببریم، حداقل زمین کشاورزی را الان دیگر می دانیم، کجاست. بیش از 6 هکتار زمین کشاورزی خریدیم و دانشگاه رشد خواهد کرد و خبرهای خوبی از دانشگاه خواهیم شنید.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه از نمایندگان مجلس تشکر کرد و گفت: به ویژه از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و کمیسیون تلفیق و ریاست این کمیسیون نیز تشکر می‌کنم که به دانشگاه ما الحمدالله کمک زیادی کرده بود. امسال بودجه ما بسیار تقویت شد. تشکر ویژه دارم از این حرکتی که انجام شد.
عریان گفت: 200 دانشجو نخبه ما بورسیه هستند و حقوق می‌گیرند. تعدادی زیادی از خوابگاه، و کتابخانه‌های ما تجهیز شدند که از خیرین تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه دانشگاه امروز، دانشگاه آرامی است، و گفت: اساتید و دانشجویان احساس آرامش دارند و می‌توانند در سایه این آرامش به کارهای علمی خودشان برسند.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه به استعفای صنفی کارکنان دانشگاه گریزی زد و گفت: این یک کار عادی است، بالاخره ما بعد از 35 سال شورای صنفی کارکنان دانشگاه را تشکیل دادیم و وقتی نمی‌توانند کار کنند، کنار می‌روند و این یک امر خیر است. اتفاق مهمی نیفتاده است که بیایم و آن را مطرح کنیم. خوب عده‌ای دیگری می‌آیند و این کار را انجام می‌دهند. این چیز عجیب و غریبی نیست. از نهادهای امنیتی بپرسید که در باره دانشگاه چه می گویند. ما چه مسائلی داشتیم و الان کجا هستیم. امروز به خوبی می‌توان همه چیز را تست کرد. تیم مدیریتی چقدر وقت می‌گذارند؟ همه در دانشگاه آستین را بالا زدند و تلاش می‌کنند و وقتی از مقام 14 به مقام دهم می‌رسیم، حتماً پتانسیل بیشتری هم داریم. مبلغ سنگینی داشتیم و هنوز هم داریم.
عریان افزود: ما برنامه ریزی داریم برای دانشگاه یاسوج، در زمینه آب، منابع طبیعی، نفت و گاز و گردشگری قطعاً دانشگاه هم رشد خواهد کرد. دانشگاه روی تپه قرار دارد، و نمی‌توانند رشد کند. و زمینی برای ساخت منزل اساتید داریم و این نیاز فوری و فوتی ما است. این دانشگاه مهمانسرا ندارد و کمک کنید.
وی گفت: اگر بخواهیم کسی را به این استان بیاوریم، جایی نداریم که به او بدهیم. ما مرکز فرهنگی و ورزشی نداریم. امیدوارم با تلاش نمایندگان استان کهان شاء الله عمرتان پایدار باشد، این مشکل برطرف شود.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ما آمادگی داریم که مسئولیت‌های مهم را برعهده بگیریم و اتاق فکر نمایندگان استان باشیم. در زمینه‌های مختلف اساتید ما از قبیل نفت، گاز، گردشگری و اقتصادی و کشاورزی تخصص دارند و شما مسئولیت‌های سنگین را برعهده بگیرد، ما می‌توانیم آن را انجام بدهیم.
عریان گفت: ما از نظر اساتید از بسیاری دانشگاه‌های کشور جلوتر هستیم و به جای اینکه به مسائل ریز بپردازیم، باید از پتانسیل دانشگاه استفاده کنیم و بیاید کارهای ماندگاری برای دانشگاه انجام بدهید، بالاخره عمر نمایندگی شماها هم تمام می‌شود. ولی با دعواهای تام و جری من و شما روز به روز دانشگاه کوچکتر خواهد شد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی. را چه به دانشگاه؟؟ کسی که حتی یک مقطع تو دانشگاه دولتی درس نخوانده حق نداره درباره دانشگاه دولتی اظهار نظر کند. زنده باد دکتر عریان
محمودی
Iran, Islamic Republic of
حیف دانشگاهی که.. داره واسش تعیین تکلیف میکنه حیف حیفففف
Iran, Islamic Republic of
حیف دانشگاه که. در ان عرض اندام کنند
Iran, Islamic Republic of
رتبه های کاغذی و افتخارات عریان
اخ اخ
Iran, Islamic Republic of
نماینده ای که آن قدر سطح نمایندگی را پایین آورده که دنبال جابجا کردن نیروی خدماتی هست اطلاعی از کارهای کلان جهت توسعه علمی سیاسی و اجتماعی دانشگاه نداره بدون شک عمر سیاسی ایشان به پایان رسیده است
Iran, Islamic Republic of
آدم نباید جایی که با اون‌سنخیت نداره اظهار نظر کنه
دانشجو
Romania
جناب آقای زارعی عمر سیاسی آن پایان یافته دست پا زدن بی فایده است استخدام های قومیتی جناب زارعی توسط دکتر عریان پایان یافت اردوگاه زارعی در دانشگاه یاسوج جایگاهی ندارد باید محترمانه کنار روند
محمد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقن أسانيد ياسوج . أسانيد دانشكاهاي ايران است
/
Iran, Islamic Republic of
سیستم پارتی بازی ودخالت خشم مردم را بر انگیخته جناب نماینده
بابا حیدر از گچساران
Iran, Islamic Republic of
البته فکر کنم نقش شرکت نفت مهم تر از معلمی و آموزش و پرورش باشه چون اگر اینطور نبود چرا از آموزش و پرورش خودتان را به شرکت نفت منتقل نمودید ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حیثیت فرهنگ استان رو با رقاصی هاشون بردن.. کمی مانده تاج گردون و زارع و عریان، عریان
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر عریان واقعا باعث تاسف هست که فاقد ثبات سیاسی شجاعت هست کاش شخصی که با روحیات مردم این استان همخوانی داشته باشد وارد مجلس بشه
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1