تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۰۹۲۱۹
در نشست هنرمندان با شهردار یاسوج مطرح شد

هنرمندان و شهردار یاسوج از المان‌های شهر رضایت ندارند / مقدم پای هنرمندان را به بحران المان‌های یاسوج کشاند (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛ نشست هنرمندان رشته تجسمی با شهردار یاسوج به منظور تجدید نظر در المان‌های شهری در محل هتل آزادی شهر یاسوج برگزار شد که طی آن هر کدام از هنرمندان رشته تجسمی نظرات کارشناسی خود را عنوان کردند.
در این نشست نستهن مقدم شهردار یاسوج با بیان اینکه بیش از هر زمان به نقطه نظرات کارشناس هنرمندان نیاز داریم اظهار کرد: دغدغه همه هنرمندان را به جا می‌بینم و همه تلاش خود را برای زیباسازی شهر یاسوج انجام خواهیم داد.
این مسوول با انتقاد از رویه‌ای که تاکنون در شهرداری وجود داشته و جایگاه‌ها تنها منحصر به آسفالت و صدور پروانه بوده است تصریح کرد: باید با نقد منصفانه به استقبال رفع مشکلات برویم اما نباید چکش تخریب به دست گرفت و همه چیز را با بی‌انصافی تخریب و قلع و قمع کرد.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد زیبا نبودن شهر یاسوج را به دلایل مختلف دانست و گفت: یکی از دلایل این است که هنرمندان خودشان احساس مسوولیت نمی‌کنند و کنار کشیده‌اند هر چند که اعتقاد دارم هر مدیری باید از پشت میز خود به احترام هنرمندان بلند شود و جایگاه هنرمند را بداند و برای آن حرمت قائل شود.
مقدم با اذعان به این نکته که ۸۰ درصد از وقت شهرداری یاسوج صرف صدور مجوز و پروانه در همه دوره‌ها بوده است تصریح کرد: بعضی از مشکلات و کم کاری‌ها به خصوص در بحث زیباسازی مربوط به مشکلات مربوط به مهاجرت‌های بیش از اندازه به این شهر است که وقت همکاران ما در شهرداری را گرفته و مجالی برای پرداختن به کارهای دیگر نیست.
شهردار مرکز استان به چهار اقدامی که برای ساخت میدان‌های شهر یاسوج در دست اجراست اشاره کرد و گفت: یکی از آن‌ها ساخت میدانی در ورودی شهر یاسوج و در کنار پلیس‌ راه قدیم شهر در منطقه تل خسرو است.
وی ادامه داد: میدانی در بین پل اول و دوم بشار نیز در دستور کار است  همچنین میدان هفتم تیر یاسوج طراحی مجدد می‌شود و دست آخر اینکه فلکه ساعت یاسوج به حالت گذشته برخواهد گشت و میدان شهدای نیروی انتظامی که اکنون در جای فلکه ساعت قرار گرفته به مکانی دیگر منتقل می‌شود.
مقدم با بیان اینکه تعامل با هنرمندان تجسمی به عنوان حلقه مفقوده ای بود که در گذشته اتصال و برقراری ارتباط در این محور انجام نشده است، عنوان داشت: برنامه ریزی برای بکارگیری ظرفیت هنرمندان تجسمی در محورهای مختلف شهری انجام خواهد شد.
شهردار یاسوج هدفگذاری زیبا سازی ورودی‌ها و خروجی‌ها، دیواره‌ها و المان سازی منطبق با شهر را از موارد مورد طرح دانست.
مقدم از برگزاری مسابقه المان‌های شهری و معرفی نفرات برتر در شهر یاسوج خبر داد و گفت: این حرکت گامی در راستای توسعه المان سازی و زیباسازی شهری بوده است.
مقدم با بیان اینکه شهر یاسوج مهاجر پذیر است، عنوان داشت: مهاجر پذیری یک فرصت است، اما نداشتن برنامه برای مدیریت و رشد اصولی شهر یک آسیب محسوب می‌شود.
به گزارش کبنا، آنطوری که از محتویات جلسه بر می‌آید، هنرمندان و شهردار یاسوج از المان‌های موجود در میادین مختلف شهر یاسوج رضایت چندانی ندارند و آنها را متناسب با هویت و فرهنگ شهر نمی‌دانند. در این جلسه هنرمندان ایرادات ریز و درشتی از وضعیت شهر گرفتند، تا جایی که یکی از هنرمندان گفت: شهر یاسوج دچار بیماری مزمن بصری شده است.
تغییرات در میادین شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یه امر طبیعی شده است و شاید دلیل این کار این باشد که برای نصب المان‌ها و طراحی میادین کار کارشناسی دقیقی صورت نمی‌گیرد. و شهرداران هم هیچ وقت نظرات کارشناسان و صاحب نظران را در این زمینه نگرفته اند. مقدم با برگزاری فراخوان مسابقه المان شهری و نشست با هنرمندان این شهر نشان داد که برای او قبل از هر چیزی نظر کارشناسان و هنرمندان مهم است و نمی‌خواهد راه پیشنیان را برود که «سرباز» المان از تانک آن بزرگتر باشد. دعوت نستهن مقدم شهردار یاسوج از هنرمندان و «صلاح اندیشی» با آنان دروازه‌‌ی جدیدی خواهد بود در مدیریت شهری یاسوج، و امید می‌رود این روند به گونه‌ای پیش رود که نخواهیم هر سال شاهد تغییراتی در میادین شهر یاسوج باشیم. در تمام دنیا وقتی المانی طراحی می‌شود برای صدها سال آینده به یادگار می‌ماند و در واقع بخشی از هویت آن شهر می‌شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس
Iran, Islamic Republic of
باسلام شهردار محترم وشوراهای گرامی که بسیار زحمت میکشند ولی هنوزـ جاده های ابشار را درست نمیکنند اسفالتی نمونده . زیر پل شهید عوض زاده چراهنوز خاکیه ؟؟؟؟ چندروز دیگه باتعطیلی مدارس مسافرین به سمت یاسوج هجوم میارند . چرا خیابانهای این منطقه چهارفصل نباید مثل جاده های شمال زیبا و تمیز باشه ؟؟؟؟؟
خلیج همیشه فارس
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار محترم و وظیفه‌ شناس
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1