تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۴۰۹۰۰۶
نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کیانی‌پور: قوانین دست و پاگیر سرمایه‌گذاران را بی‌انگیزه کرده است / عبور از هفت‌خوان رستم برای سرمایه‌گذاری / اکثریت حساب بخش‌های خصوصی مسدود است/ با کارت بانکی اقوام‌مان فعالیت می‌کنیم

۰
کبنا ؛ نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بوذجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست که امروز (پنج شنبه 5 اردیبهشت ماه 98) با حضور غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، نائب رئیس و سایر اعضای این کمیسیون، عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، حسن نوروزی، جعفر گوهرگانی و فرمانداران و مدیران ارشد دولتی استان برگزار شد. جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست ضمن خیرمقدم به مهمانان، با بیان اینکه نباید لغت محرومیت را دیگر بر نام کهگیلویه و بویراحمد گذاشت، اظهار کرد: ما هر جا که می‌خواهیم استارت توسعه را بزنیم، با قانون‌های دست و پاگیر بر می‌خوریم و عبور از قانون‌ها هزینه سنگینی دارد و دستگاه‌های ناظر اجازه هم نمی‌دهند.  این استان با این همه ظرفیت نباید پسوند توسعه‌نیافتگی را یدک بکشد خواسته ما از شما تاثیرگذاران بودجه‌ای  این است که استان ویژه دیده شود تا در ماراتن توسعه‌ای از بقیه استان‌ها عقب نمانیم و بتوانیم رقابت کنیم.
وی در ادامه به تشریح روند مجوزهای سرمایه گذاری گریزی زد و گفت: وقتی واحدی دنبال مجوز است ابتدا باید ۱۰ تا ۱۵ استعلام بگیرد و به محض صدور استعلام‌ها باید دنبال ۱۰-۱۵ استعلام از منابع طبیعی و امور اراضی باشد و بعد از اینکه این مسیر طی شد باید از فیلتر شورای برنامه‌ریزی و مدیران حق رای بگذرند در واقع مدیران باید بر این استعلام‌ها صحه بگذارند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد: این مرحله که طی شد باید بررسی شود آیا معارض محلی وجود دارد یا نه؟ اینجا دیگر سر و کارمان با فرماندار است، در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد برای رقابت با سایر استان‌ها باید فرش قرمز پهن شود و قوانین مزاحم حذف شود.
وی اخذ تسهیلات و منابع و مصارف بانکی را دیگر مانع پیش‌روی بخش تولید دانست و افزود: ماده ۱۸۶ مالیات مستقیم، کمبود نقدینگی و نرخ بالای تسهیلات بانکی و عدم پذیرش محل اجرای طرح برای تضمین طرح از موانع پیش‌رو است.
این مسوول بخش خصوصی عنوان کرد: نپذیرفتن ۵۰ درصد ماشین‌آلات توسط بانک‌ها و اخذ وثایق سهل‌الوصول و عالی توسط بانک سرمایه‌گذار را با مشکل مواجه می‌کند در حالی این شرایط برای کسی که پولش را برای سرمایه‌گذاری آورده سخت است.
کیانی‌پور با برشمردن شرایط بغرنج اقتصاد کشور گفت: سخت شدن قوانین مالیاتی و بسته شدن حساب‌های بانکی کسانی که یک یا دو درصد سهم دارند مشکل دیگری است که با آن مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: ما در زمان سفر و شب عید و در بیمارستان متوجه می‌شویم حساب‌هایمان مسدود شده که تقاضا می‌کنیم برای این موضوع تدبیری اتخاذ شود و کارآفرینانی که برای دولت کار کردند و طلب دارند و یا برای تولیدکنندگانی که دشمن انها را زمین‌گیر کرده تسهیلات در نظر گرفته شود.
وی اخذ تسهیلات را مانع دیگری بر سر راه سرمایه گذاران دانست و گفت: در زمانی که دشمن خصم اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد را نشانه گرفته است. قوانین مالیات روز به روز بیشتر می‌شود.
کیانی‌پور گفت: اداره مالیاتی کارت بانکی سرمایه گذار را مسدود می‌کند و البته امور مالیاتی هم حرف‌های برای گفتن دارند. اما اکثر شرکت‌های ما حسابشان بسته شده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه بیان کرد: سرمایه گذاران و کارفرمایان با حساب‌های کارگران و فامیل‌های اقواممان کار کنیم. حسابی که شب عید بسته شده است، چطور می‌تواند کار تولید کند.
کیانی پور به مشکلات پیمانکاران و سرمایه گذاران با سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سازمان متعلق به کارگر و کارفرما است اما در حال مصادره شدن است ما از ترس مسدود شدن حساب‌هایمان ناچاریم با حساب کارگر و اقوام و فامیل کار کنیم. تأمین اجتماعی برای بستن حساب سرمایه گذاران و کارآفرینان پیش قدم است و این پدیده مهم که تأمین اجتماعی آن را به وجود آورده تولیده کننده ما را آزار می‌دهد، لذا خواهش می‌کنم در این زمینه هم به کمک ما بیاید.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه ارزش نرخ ارز و گران بودن کالا را از دیگر مشکلات بخش خصوصی دانست و گفت: نمی‌توان با اوراق و اسناد خزانه برای پروژه‌ها و کارهای تولیدی کاری انجام بدهیم و کالایی بخریم.وی با بیان اینکه اوراق و اسناد خزانه، بخش خصوصی را اوراق کرده افزود: دولت به جای اسناد و اوراق خزانه گشایش اعتبار ایجاد کند تا بتوانیم کالا و خدمات مورد نظر را خرید کنیم.

به گزارش کبنا، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با دعوت اتاق بازرگانی یاسوج برای انجام یک سفر سه روزه به کهگیلویه و بویراحمد آمده‌اند و آشنایی با ظرفیت‌های استان و تصویب قوانین راهگشا قطعاً گره زیادی از استان را برخواهد داشت.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت بخش گفت: بخش خصوصی آماده ورود به حوزه اقتصاد است اما دولت‌ها دلشان نمی‌آید اصل ۴۴ قانون را اعمال کنند یکی از مسائل مهم کشور ورود بخش خصوصی به حوزه اقتصاد است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در خصوص شعار سال گفت: برای رونق تولید باید موانع پیشرو شناسایی شود که ما در اتاق بازرگانی این کار را انجام داده‌ایم
این مسوول نخستین مانع رونق تولید را مجوزات عنوان کرد و افزود: آنچه قانون تعریف می‌کند لازم‌الاجرا است و سازمان‌های بازرسی به شدت با مدیرانی که از قانون تخطی می‌کنند برخورد می‌کند و مدیران در این حوزه مشکل دارند.
این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای اینکه بودجه دولت را تامین کنند ناچارا بهای خدمات را می‌گیرند که نمونه آن کارخانه آجر دهدشت است که با ۲۰۰ کارگر زمین‌گیر شده است برای حل این موانع نیازمند تدابیر مجلس‌ها و اعضای کمیسیون هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نقش بخش خصوصی در افزایش نرخ ارز را بی‌تاثیر و کم‌تاثیر دانست و گفت: در حالی که در این خصوص تاثیری نداریم اما زمین‌گیر شدیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

جمنتوال
Iran, Islamic Republic of
کیانی پور عزیز
دیگه خودت و حرفات تکراری شده
برو یه تا یه جوون بیاد شاید حرف و عمل بهتری داشت.
تشکر
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1