کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

ماجرای تنش و بگو مگوی امام جمعه باشت با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گچساران/ آیا اصولگرایان هدف تخریب تاجگردون را داشتند؟(+پاسخ امام جمعه باشت، تصاویر)

5 ارديبهشت 1398 ساعت 11:22

خواهش ما توجه بیشتر به شهرستان های کوچک و نیز شهرداری های شهرهای کوچک است و لازم است که آنها را نیز دریابید


نشست بخش خصوصی با دولت و مجلس با حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، استاندار، اعضای شورای تامین شهرستان،امام جمعه باشت، رئیس اتاق بازرگانی استان، فرمانداران شهرستان های گچساران و باشت ، فعالان اقتصادی، کارخانه داران، مدیران بانک ها و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
اما این نشست با تنش و بگو مگو بین امام جمعه باشت و اعضای کمیسیون همراه بود. که پایگاه خبری کبنانیوز به  این موضوع پرداخته است.
 
به گزارش کبنانیوز: امام جمعه باشت در ابتدای سخنانش به شوخی به حاضرین گفت: انگار کسی به سخنان ما در این جلسه گوش فرا نمی دهد ،چرا که نمایندگان هم در مجلس گوش نمی گیرند و مدام با هم صحبت می کنند!
حجت الاسلام عبودی افزود:بنده هنوز متوجه نشده ام که موضوع این جلسه چیست؟و خواهش دارم که در این جلسه حتما برنامه ریزی مطلوبی صورت گیرد و مصوبات و خروجی خوبی داشته باشد؛از وقتی که باشت شهرستان شد به جهتی هم خیلی ضرر کردیم و خواهش داریم اینکه شهرستان باشت هم دیده شود و به باشت هم توجه شود و برخی از جلسات هم درباشت گرفته شود تا مسئولین را هم در آنجا بتوانیم زیارت کنیم.
عبودی تصریح کرد:خواهش ما توجه بیشتر به شهرستان های کوچک و نیز شهرداری های شهرهای کوچک است  و لازم است که آنها را نیز دریابید،چرا که شهرداری های شهرهای کوچک خیلی مشکلات دارند و شهرداری باشت بدهکاری زیاد دارد که اگر همین مشکل در این جلسه رفع شود خیلی هم برد کرده ایم.
در ادامه یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به شایستگی ها و توانمندی های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، عنوان کرد: تاجگردون یکی چهره ملی است.
او در جواب طعنه امام جمعه باشت گفت: وقتی که فرماندار یک شهر قبلا مدیرکل و سابقه اجرایی بالایی دارد و استاندارش قبلا نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بوده و نماینده اش یک چهره ملی و افتخار کشور است ما هم نمیدانیم، چرا به گچساران آمده ایم.
در ادامه یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفت: باید شجاعت تاجگردون را تحسین کرد. امروز نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت ما را به بازدید چندین کارخانه برد که به خاک سیاه نشسته بودند، تاجگردون یکی از نمایندگان دلسوز، پیگیر و صاحب نظر در مجلس می باشد.
این نماینده در جواب صحبت های اولیه امام جعمه باشت گفت: اگر که در مجلس بشینیم و به استان و شهرستان های کشور سفر نکنیم، برخی می گویند که اینها دلسوز و بفکر مشکلات مردم نیستند و حاضر نیستند صندلی مجلس را رها کرده و از نزدیک مشکلات مردم را لمس کنند و بشنوند و اگر سفر کنیم متاسفانه سوء برداشت می شود و حواشی و..... درست می کنند.
در ادامه امام جمعه باشت در خصوص سوءبرداشت جعفرزاده ایمن آبادی(نماینده رشت) از سخنانش نیز اظهارکرد: عرض بنده این نبود که جناب ایمن آبادی مطرح کردند و بنده در ابتدای عرایضم عرض کردم که وقتی کسی به جلسه ای دعوت می شوند موضوع جلسه باید مطرح شود تا حداقل با یک آمادگی در این جلسات شرکت کند و فکر می کنم این موضوع از سوی دوستان بد برداشت شد.
امام جمعه باشت درادامه تصریح کرد:نکته دوم اینکه بنده در آخر جلسه موضوع این نشست را متوجه شدم و فهمیدم که این جلسه برای چه موضوعی تشکیل شد! و تعریف و تمجیدهایی که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از جناب نماینده ما داشتید؛اتفاقا ما نماینده خودمان را بهتر از شماها می شناسیم.
عبودی گفت:جناب تاجگردون بچه منطقه هستند و ما خیلی خوب از ایشان شناخت داریم و افتخارهم می کنیم و فکر نمی کنم در جمع خودمان نیاز به این تعریف و تمجدی ها باشد.
اما این پایان ماجرا نبود:
 هادی قوامی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رزومه کاری، فعالیت‌ها و موفقیت‌های اعضای کمیسیون برنامه که در جلسه حاضر بودند را معرفی و تشریح کرد و گفت: ما حاضریم سالی 100 میلیارد تومان برای شهرستان‌های گچساران و باشت کنار بگذاریم، اما اجازه بدهیم دکتر تاجگردون در سمت‌های بالاتری از ظرفیتشان استفاده کنند.
قوامی بیان داشت: در هر  صورت افتخار شاگردی را در حضور آقای تاجگردون داریم. وقتی می‌توانیم بگوییم توسعه اتفاق افتاده که از شمال تا جنوب توسعه اتفاق بیفتد. منتها اینکه امام جمعه محترم فرمودند این جلسات مفید هست یا نیست من یک شعر از شهریار می‌خوانم درباره این مفید بودن یا نبودن‌ها. میگن اصطلاحاً درخت گردو سال‌های سال گردو می‌دهد و بسیار با کیفیت، میوه و سایه می‌دهد، درخت چنار ثمری ندارد، سایه ندارد، معمولاً از درخت چنار چوب «دار» می‌سازند.
وی این شعر را خواند و صحبت‌هایش را پایان داد.
گفت با طعنه منبری به چنار:
سرفرازی چه میکنی؟ بی بار!
نه مگر ننگ هر درختی تو؟
کز شما ساختند چوبه دار!
پس بر آشفت آن درخت دلیر،
رو به منبر چنین نمود اخطار؛
گفت: گر منبر تو فایده داشت،
کـار مردم نمی کشید به دار !

دوباره امام جمعه باشت نسبت به سخنان این نماینده واکنش نشان داد و گفت: توقع نداشتم که دوستان اینگونه پاسخ بدهند اما متوجه هم شدم که ظاهر جلسه هم خیلی موضوع آنچنانی ندارد و خدا را شاکرم که موضوعی را بیان کردم که حداقل جلسه هم در انتها به چنین سخنانی بگذرد و خلاصه هم سبب خیر هم شد و متوجه هم شدم امشب در سخنان عزیزان بخشی از قوانین که ظاهرا درست نمی شود( به گفته فعالان اقتصادی) مافیای شورای نگهبان و مجمع تشخیص است؟ و انگار اینکه همه مشکلات کشور این دو نهاد بودند که متوجه شدیم!
عبودی تصریح کرد:در هر حال امشب ببخشید! انگار امشب اسباب زحمت شدیم اما در هرحال باز هم خیرمقدم به بزرگواران عرض می کنمو شعر آخری که جناب قوامی هم مطرح کردند یک پاسخ آخوندی هم دارد و لازم نمی دانم در این جلسه مطرح شود ،چون واقعا سنگین می شود ،والا پیامبر(ص)هم خیلی منبرمی رفتند ولی خیلی ها هم توگوششان نمی رفت و مشکل از پیغمبر(ص)نیست،اما این تعبیرشما هم خیلی زیبنده نبود.
غلامرضا تاجگردون با تشکر از همکارانش، گفت: از اینکه مرا مورد لطف خودتان قرار دادید، تشکر می‌کنم.
تاجگردون گفت:مگر قرار است که مافیا فقط در مجلس باشد، چرا در مجمع تشخیص مصلحت نباشد،همین الان هم می گویم در مجمع تشخیص مصلحت، رد صلاحیت هم بشوم باز هم می گویم که مافیای قدرت نشست پشت این موضوع که نگذاشت تصویب شود درحالی که مراجع ما داد می زدند.
وی افزود:من اعلام کردم و در مجمع تشخیص مصلحت درحضور چند آیت الله هم بیان کردم  و روزی هم این موضوع را خواهم گفت و اینجور هم نیست که بگوییم همه منزه هستند،متاسفانه این موارد وجود دارد، باید دوستان نماینده بیایند در گچساران ما و ببینند وقتی که نماینده ای در مجلس حرف می زند و شاهد هم همه فرهنگیان استقبال هم کنند؛بفهمند که آقای نماینده ۴و نیم درصد سهم نفت و گاز مفت خوری نیست.
تاجگردون تصریح کرد :این کارخانه شرکت نفت که هرلحظه امکان انفجار را دارد که اگر خدای ناکرده منفجر شود ،حقوق معلم را هم نمی توانیم بدهیم؛یک مثال ساده زدم و گفتم که ما دهاتی ها شب نانمان را به گاومان می دهیم تا در عوض صبح شیر به بچه بدهیم تا نمیرد که اگر گاومان مرد شیرنیست و بچه هم خواهد مرد.
تاجگردون تصریح کرد: نه به تعریف کسی بلند شد و نه به عیب گفتن/ قصد کسی عزیز شد به هر حال حضرت عالی اگر از جانب همکاران ما به ساحت مقدس حضرت عالی تعرضی شد، من عذرخواهی می‌کنم، ائمه جمعه بسیار خوب، مؤدب، محترم، در همه حالت‌ها احترام می‌گذارند به بقیه، قطعاً از دوستان بنده هستید، خدای نکرده قصد جسارت به حضرت عالی نخواهیم داشت.
در پایان این نشست چندتن از اعضای کمیسیون  به سمت امام جمعه باشت رفتن و از وی بابت قضیه پیش آمده معذرت خواهی و دلجویی کردند.
در حاشیه این نشست امام جمعه باشت در جواب سوال کبنانیوز؛ که گفته می شود شما  در راستای اهداف اصولگرایان گچساران و باشت ( عنوان کردن تشریفاتی  و بی اثربودن سفر اعضای کمیسیون به گچساران) این صحبت ها را در جلسه شورای اداری آنهم در جلوی دیدگان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کردید؟ آیا این گفته  صحت دارد؟ امام جمعه باشت صریحا این موضوع را رد کرد و گفت: چنین چیزی صحت ندارد در ضمن من شفاف حرف میزنم.
 حجت السلام عبودی در ادامه عنوان کرد : در حالیکه مشغله کاری زیادی داشتم اما به احترام آقای تاجگردون و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس که مهمان ما بودند در جلسه حضور پیدا کردم و چیز خاصی هم نگفتم اما نمایندگان ( با سوء برداشت از صحبت من) به بنده توهین کردند.
 


کد مطلب: 408985

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408985/2/ماجرای-تنش-بگو-مگوی-امام-جمعه-باشت-اعضای-کمیسیون-برنامه-بودجه-مجلس-گچساران-آیا-اصولگرایان-هدف-تخریب-تاجگردون-پاسخ-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1