کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارشی از وضعیت آسفالت خیابان‌ها و معابر یاسوج:

«مقدم» آسفالت با کیفیت زیر پای مردم یاسوج پهن می‌کند (+ تصاویر)

4 ارديبهشت 1398 ساعت 11:35

به گفته شهردار یاسوج روکش آسفالت از پمپ بنزین منصوری تا هفت تیر و از ۷ تیر تا پل بن سنجان اجرا خواهد شد و در فازهای بعدی لکه گیری و روکش بقیه معابر شهر انجام می‌شود.


وضعیت نامناسب آسفالت معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مورد گلایه و بعضی مسئولان قرار گرفته است و معمولاً هم رسانه‌ها به آن می‌پردازند. اما اینکه چرا آسفالت‌های خیابان‌ها و کوچه‌های شهر یاسوج وضعیت خوبی ندارند و یا تخریب شده‌اند، بخشی از آن به اقدامات غیرمسئولانه و غیراصولی برخی دستگاه‌های خدمات رسان و بخشی هم به آسفالت ریزی بی‌کیفیت و رفع تکلیفی گذشتگان بر می‌گردد. گاهاً بعضی دستگاه‌های خدمات رسان کانالی را در کوچه‌ها حرف می‌کنند و بعد از مدت زیادی آن را به حال خود رها می‌کنند و می گویند: «اعتباری برای ادامه کار نداریم.» در واقع آرامش و رفاه عمومی مردم زیر سایه عدم برنامه ریزی دقیق متولیان امر قرار می‌گیرد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در گفت‌وگو با کبنانیوز به این موضوع می‌پردازد و با بیان اینکه آسفالت معضل بزرگ مرکز استان هست، اظهار کرد: از تمام زیرساخت‌ها و معابر شهر یاسوج بازدید کردم و شانتاژهایی که بعضی‌ها می‌کنند که درگذشته آسفالت آنچنانی انجام گرفته است با واقعیت مغایرت دارد. واقعاً اگر ما بخواهیم وضعیت فعلی آسفالت‌ها را مرمت و یا بهسازی کنیم، هزینه خیلی سنگین‌تری برای ما دارد تا مجدداً زیرسازی و آسفالت انجام بدهیم.
مقدم با گلایه‌ی از دستگاه‌های خدمات رسان استان، بیان کرد: آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد منافع عمومی مردم را هدر می‌دهد. آسفالت و خدمات شهری از محل عوارض و اعتبارات عمرانی انجام می‌گیرد.
وی در ادامه گفت: اقدامات گسترده‌ای را به مدت چند روز در بحث آسفالت، روکش، لکه گیری و بهسازی معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها آغاز کردیم و در تلاش هستیم که آسفالت‌های را با رعایت استانداردهای لازم انجام بدهیم که دیگر شاهد خرابی آسفالت‌ها نباشیم.
وی با گریزی به وضعیت نامناسب آسفالت‌ها در سال‌های گذشته، گفت: بیم این موضوع وجود دارد که بعد از آسفالت معابر، دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به حفاری و برش آسفالت اقدام کرده و مشکلاتی به وجود بیاید. آسفالت‌ها را با دوره تضمین بالایی انجام می‌دهیم. و اگر دستگاه خدمات رسانی بدون هماهنگی اقدام به حفاری کرد طبق قانون و بدون تعارف با او برخورد خواهیم کرد. و این را در جلسات برگزار شده تذکر داده‌ایم که با توجه به اجرای نهضت آسفالت در تمامی خیابان‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان برای اجرای خدمات رسانی با شهرداری هماهنگ کرده که ابتدا ارائه خدمات این دستگاه‌ها اجرا شده تا ضایع شدن منابع عمومی را نداشته باشیم.
 شهردار یاسوج در ادامه توضیح داد که نهضت آسفالت بر اساس لیست بندی شروع شده و مناطق مختلف معابر در این طرح
پوشش داده می‌شوند.
به گفته شهردار یاسوج روکش آسفالت از پمپ بنزین منصوری تا هفت تیر و از ۷ تیر تا پل بن سنجان اجرا خواهد شد و در فازهای بعدی لکه گیری و روکش بقیه معابر شهر انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به ضعف آسفالت و مستهلک بودن جداول در برخی نقاط شهر یاسوج، برنامه گسترده نهضت آسفالت در دستور کاری شهرداری قرار گرفته است.
مقدم با اشاره به اینکه بارش‌های زمستانه و نمک پاشی‌ها نیز بروز ضعف آسفالت مناطق را محسوس‌تر کرد، بیان داشت: کار لکه گیری از ورودی پلیس راه یاسوج به شیراز، بلوار قرنی، بلوار ارم و سایر مناطق در دست اقدام است.
شهردار یاسوج با اشاره به تأمین منابع نهضت آسفالت از محل منابع داخلی عنوان کرد: قیر رایگان نیز با تلاش نمایندگان در اختیار قرار گرفته و خریدهایی نیز توسط شهرداری انجام شده و از محل باز آفرینی نیز محلاتی مانند اکبر آباد، نجف آباد، محمود آباد و شرف آباد از طریق منابع داخلی و قیر رایگان پوشش داده می‌شوند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج در ادامه از صبر وحوصله شهروندان و همکاری با اکیپ‌های شهرداری یاسوج، سپاسگزاریم و بیان کرد: بدون مشارکت و همراهی مردم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
شهردار یاسوج برای رفاه حال عمومی مردم دست به اقدامات اساسی درسطح شهر زده و نظارت دقیق مولفه‌ی مهمی است که مقدم شهردار یاسوج آن را شخصاً با حضور بر سر پروژه‌ها بر عهده گرفته است تا از هدر روی بیت المال جلوگیری شود.
مقدم به آزادسازی حریم آبشار یاسوج گریزی زد و گفت: در آینده عملیات آزادسازی حریم آبشار یاسوج انجام می‌گیرد.
  وی گفت: در سال‌های گذشته ساخت و سازهایی توسط برخی اشخاص حقیقی و حقوقی در آبشار یاسوج انجام شده که شاهد تعرض این ساخت و سازها به مسیر آب و آبراهه‌ها هستیم.
نستهن مقدم با بیان اینکه سیل‌های اخیر وظیفه ما را در زمینه حریم‌سازی‌ها دوچندان کرده، افزود: دیوار، فنس یا حصار برخی باغات اشخاص حقیقی بدون اینکه حریمی قائل شود در آبراهه آبشار قرار گرفته و معبر را تنگ کرده است.
شهردار یاسوج عنوان کرد: آموزش و پرورش به صورت داوطلبانه نسبت به رعایت حریم آبشار اقدام کرده که می‌تواند الگویی برای مالکان حقیقی و حقوقی باشد.
مقدم با بیان اینکه بعد از آموزش و پرورش سریعاً به سایر مالکان اعلام می‌کنیم که باید حریم آبراهه آبشار را رعایت کنند، گفت: ابتدا باید حق آبراهه را ثابت کنیم و هر جا همکاری نشد از راه قانونی رفع تصرف می‌شود.
وی از تدوین طرح جامع آبشار یاسوج خبر داد و عنوان کرد: پیاده‌روسازی، رفع تصرف مسیر و آبراهه و اجرای طرح‌های زیباسازی در تدوین طرح جامع آبشار مد نظر است و پس از تصویب این طرح آمادگی اجرای آن را داریم.
مقدم با بیان اینکه تعرض به مسیل‌ها و آبراه‌ها در مناطقی از آبشار توسط اشخاص حقیقی و حقوقی انجام گرفته است، ابراز داشت: سال‌های قبل نیز حتی در فصل تابستان سیلابی شدن مسیل‌ها را شاهد بودیم که رفع تعرض از مسیل‌ها و آبراه‌ها مورد تاکید است.
شهردار یاسوج با اشاره به ساماندهی کانال آب در کنار مجموعه اقامتی آموزش و پرورش در آبشار، عنوان داشت: بعد از اجرای طرح در این بخش که آموزش و پرورش به شکل داوطلبانه اقدام کرده است، حق آبراه و وضعیت کانال در بقیه مناطق نیز باید مشخص شده و اشخاص حقیقی و حقوقی نیز باید همکاری و تمکین لازم را داشته باشند.
بنا بر این گزارش، رنگ آمیزی سرعت‌کاه های شهر یاسوج توسط اکیپ‌های شهرداری و سرعت بخشیدن به پروژه‌های شهری، پل چهارم بشار یاسوج و ده ها پروژه دیگر عملیاتی است که شهردار یاسوج فرماندهی آنان را برعهده دارد. هر چند حسادت‌ها شاید مانعی باشند بر سر راه «کارهای» مقدم، اما او مرد با تجربه‌ی هست و بدون شک در آینده یاسوج از گره‌های زیادی رها می‌شود.
 


کد مطلب: 408951

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408951/2/مقدم-آسفالت-کیفیت-زیر-پای-مردم-یاسوج-پهن-می-کند-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1