تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۴۰۸۹۰۲
کبنا گزارش می دهد

جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان گچساران حاشیه ساز شد/ وقتی که حرف کارشناسان شنیده نمی شود/ داد و فریاد های بخشدار مرکزی گچساران/ خود گویی و خود خندی، عجب مدیر هنرمندی

۶
۰
کبنا ؛ نشست ستاد برداشت گندم شهرستان گچساران با حضور  معاون فرماندار گچساران، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گچساران ، مدیران ادارات، کارشناسان  کشاورزی ، کارخانه داران و شرکت های  تولید بذرشهرستان و...در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 
 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: با پیش بینی کارشناسان زراعی استان، امسال بیش از 120 هزار تن گندم و جو از مزارع این استان برداشت خواهد شد.
شهرام عسکری افزود: از این میزان گندم پیش بینی می شود 75 هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان و 9 هزار تن گندم بذری از سوی شرکت غله خریداری خواهد شد.
وی بیان کرد: 72 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان زیر کشت گندم دیم و 22 هزار هکتار زیر کشت گندم آبی رفته است.
عسکری افزود: برنامه ریزی لازم برای ساماندهی کمباین،سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی و آماده سازی سیلوهای مرکز استان برای ذخیره سازی این محصولات از جمله اقدامات انجام شده برای برداشت گندم در این استان است.
وی عنوان کرد: برای برداشت گندم در نیمه اول اردیبهشت به بیش از 250 دستگاه کمباین مهاجر نیاز است.
عسکری تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد حاصلخیزی خاک، شرایط آب و هوایی مناسب، خرید تضمینی گندم توسط دولت با قیمت متعادل از جمله مزیت های است که کشاورزان را به تولید بیشتر محصولات کشاورزی تشویق می کند.
رئیس جهاد کشاورزی گچساران نیز در این نشست گفت: سال زراعی جاری بیش از 18 هزار و 900 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان گچساران زیر کشت گندم آبی و دیم و جو قرار گرفت.
عبدالوهاب پورالحسینی افزود: از این مقدار هشت هزارو 850 هکتار زیر کشت دیم، هشت هزار و 300 هکتار زیر کشت گندم آبی و یکهزارو 750 هکتار زیر کشت جو رفت.
وی اظهار داشت: پیش بینی امسال بیش از 24 هزار تن گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت خواهد شد.
پورالحسینی افزود: محصول گندم شهرستان گچساران توسط 10 دستگاه کمباین موجود در شهرستان برداشت می شود و برای برداشت به موقع محصولات نیاز به 90دستگاه دیگر کمباین وجود دارد.
وی سطح زیر کشت کلزا در شهرستان 650 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود یک هزار تن کلزا در مزارع برداشت شود.
 
    مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  گفت: 10 مرکز در استان آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.
سید علی صادق فروزنده  افزود: پیش‌بینی‌شده امسال 75 هزار تن گندم سیلویی در استان خریداری شود.
وی قیمت گندم معمولی را هر کیلوگرم 17 هزار ریال و گندم دروم را هر کیلوگرم 17 هزار و 700 ریال اعلام کرد.
فروزنده با اشاره به ایجاد چهار مرکز جهت خرید دانه روغنی کلزا در این استان، اظهار داشت: امسال پیش‌بینی‌شده 2 هزارو 650 تن کلزا به قیمت هر کیلوگرم سه هزار و 437 ریال خریداری شود.
وی ظرفیت سیلوی استان را 60 هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال مشکل خاصی در زمینه فضای ذخیره سازی گندم وجود ندارد.
 
اما این جلسه پایانی پر حاشیه داشت.
ابتداء کارشناسان شرکت های تولید بذر شهرستان که در جلسه ستاد برداشت گندم حضور داشتند از اینکه نوبت و وقتی برای ارائه پیشنهاد و اظهار نظر و.... به آنان داده نشد اعتراض شدید داشتند.
بعد از این،  برخی از مدیران ادارات هم نسبت به اینکه مجالی و وقتی در حین جلسه دراختیار انان برای ارائه پیشنهاد و....قرار داده نشده معترض شدند.
اما ورود بخشدار مرکزی در پایان جلسه به سالن و اعتراض شدید اللحن در خصوص عدم دعوتش  به جلسه  از حاشیه های مهم این نشست بود.
استلاحی با عصبانیت  عنوان کرد: چطور می شود در جلسه ستاد برداشت گندم از بخشدار مرکزی شهرستان دعوت بعمل نیامده  در صورتیکه ما با کشاورزان، دهیاران، شورای اسلامی روستا ها در ارتباط  مستقیم و مستمر هستیم و این افراد مرتب  در این راستا ( برداشت و نحوه خرید گندم)به ما مراجعه می کنند و ما باید  جزییات برداشت، قیمت گندم ،مراکز و نحوه خرید گندم به آنان اطلاع رسانی بکنیم لذا از برگزار کنندگان و متولیان این جلسه چنین رفتار و حرکتی دور از انتظار بود، چون برای برگزاری چنین جلسه ای باید با بخشدار مرکزی شهرستان هماهنگی لازم انجام شود.
در پایان معترضین گفتند:  این جلسه ما را به یاد این ضرب المثل پارسی می اندازد " خود گویی و خود خندی، عجب مرد( مدیر) هنرمندی

گزارش: حبیب قلندری
 
  • تصاویر جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان گچساران

    تصاویر جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان گچساران

نام شما

آدرس ايميل شما

خومی استوار
Iran, Islamic Republic of
ضرب المثل به جایی بود..این همه مدیر نام بردید.اینهمه هم مدیر معترض به جلسه نرسیدند.ای کاش یک‌نفر جسارت این را داشت که بگه جلسه برای چی.اصلا برداشت گندم به این جماعت چه؟اقایون هیچگونه عملکردی ندارند میخواهند.به این بهانه اعلام موجودیت کنند..به والا قسم این افراد هیچگونه همکاری تا الان با من کشاورز نداشته.در هیچ زمینه ای...اصلا این سالها دیده اید یک کشاورز بعنوان ارباب رجوع به اداره کشاورزی مراجعه کنه..از خریداری بذر.تا کود.و شخم و سم..همگی ازاد و حتی در شهرستانهای دیگه با هزار دردسر در بازار ازاد تهیه کردم..و الان هم مثل سالهای گذشته خودم و همجوارانم با یه کمباین از مرودشت هماهنگی کرده ایم.و خودمان باید هزینه تریلر را پرداخت کنیم تا از اهواز بارگیری شود..خنده ام میگیره از این خبر و این همه مسول..تمام خروجی این جلسه یه مشت عکس و پذیرایی با چای شیرینی و کت شلوارهایی با خط اتو تا نخورده
گمنام
Iran, Islamic Republic of
آقای بخشدار شما فقط منم منم میونی برو صندلیتو بچسب این کارها برات زود
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
وقتی شهرام عسکری میزبان باشه نباید از این بهتر بشه،حداقل بزاشتید پورالحسینی میزبان بوده نه اینکه خودتون ببرید و بدوزید
کارمند
Iran, Islamic Republic of
وقتی بشه خدا،همینه دیگه
محمدی
Iran, Islamic Republic of
آقای بخشدارابابادیگهتورانمیخواهند
خدایار
Iran, Islamic Republic of
اقاجان حق بجانب بخشداراست ووظیفه جهادکشاورزی بود که اول ازهمه بخشدارو دعوت کنه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1