کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

تشرهای فرماندار گچساران در جلسه شورای اداری/ آیا خوان پایه به در گفت که دیوار بشنود(+تصاویر)

30 فروردين 1398 ساعت 23:24

دولت آمریکا به این اقدام می‌خواست خوش خدمتی خود را به اسرائیل و نتانیاهو نشان دهند که کور خواندند


اولین نشست شورای اداری شهرستان گچساران با حضور علی خوان پایه  فرماندار،حجت السلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران، سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب فرمانده سپاه ناحیه گچساران، سرهنگ سید محمد موسوی فرمانده انتظامی  و مدیران ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 فرماندار گچساران با تبریک روز ارتش و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)  اظهار کرد:  سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره9)در دوم اردیبهشت سال 58 تشکیل شد.
 علی خوان پایه  با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران گفت:  دشمنی آمریکا از امروز و دیروز نبوده بلکه این دشمنی از چهل سال گذشته تا کنون به روش‌های مختلف نمایان است.
فرماندار گچساران با اشاره به اقدام سخیف دولت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: با این اقدام می‌خواستند  یک جنگ روانی به راه بیندازند و ملت را نسبت به سپاه پاسداران  بدبین کنند که این اقدام آنها موجب محبوبیت  بیشتر سپاه نه تنها درکشور بلکه در تمام دنیا شد.
 خوان پایه عنوان کرد: دولت آمریکا به این اقدام می‌خواست خوش خدمتی خود را به اسرائیل و نتانیاهو  نشان دهند که کور خواندند.
 وی در ادامه این نشست به موضوع جذب اعتبارات تا پایان سال مالی 97-98اشاره کرد و گفت: خوشبختانه  شرایط گچساران خوب است و تا کنون 100 درصد اعتبارات استانی و نفت در این شهرستان تخصیص داده شده است.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران عنوان کرد: بیش از یک هزار و 775 میلیارد ریال، سال مالی 98-97 از محل 2 درصد نفت، استانی، توازن، حوادث و مالیات بر ارزش افزوده به طرح های عمرانی این شهرستان اختصاص یافت.
وی افزود: این میزان اعتبار در 26 سرفصل و در قالب 60 برنامه برای اجرای 300 طرح عمرانی اختصاص یافت.
فرماندار گچساران  اظهار داشت: این میزان اعتبار در 2 مرحله به حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی اختصاص یافت .
خوانپایه با بیان اینکه 80 درصد از جمعیت گچساران در دوگنبدان سکونت دارند، گفت:  تاکنون 500 میلیارد ریال از محل عوارض و آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری دوگنبدان  در سال مالی جاری  تخصیص داده شده است.
 وی تصریح : همچنین 6 هزار تن قیر رایگان از محل وزارت نفت که از این میزان که 3 هزار تن برای بافت فرسوده به ارزش ریالی 220 میلیارد ریال  اختصاص داده شده است.
نماینده دولت در گچساران ابراز داشت: اولویت برنامه مسوولان شهرستانی در سالجاری به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام  است و براساس اعلام گزارشات خود به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان  اعتبارات در سال مالی جدید به آنها تخصیص داده می‌شود.
خوان پایه گفت: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان  در حال بازدید از پروژه‌های در دست اجرا است و هر پروژه از نظ کیفی و کمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
فرماندار گچساران با اشاره به دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت: به کیفیت پروژه‌ها دقت شود چرا که در شهرستان گچساران مشاهده شده که بر روی کانال‌ها ساخت و ساز صورت گرفته است.
 وی با بیان اینکه بارندگی‌های  اخیر موجب شد که خسارت زیادی  به استان‌های سیل زده وارد شود، عنوان کرد: بیشترین خسارت  به ساخت و سازهایی که در کنار حریم رودخانه ایجاد شده بود وارد شد.
فرماندار خاطر نشان کرد : مسئولان توجه داشته باشید و مطالعه دقیق از پروژه‌ها  داشته چرا که آینده متعلق به ما نیست.
وی با بیان اینکه بایستی پروژه‌های در حال اجرا حداقل کیفیت را داشته باشند، ابراز کرد:پول بیت المال که این گونه نیامده است که به راحتی هدر رود.
 فرماندار گچساران  در ادامه با بیان اینکه سلامت در سیستم ادارای سرلوحه کار ما است، اظهار کرد: ما مسوولان به عنوان حلقه اتصال مردم و دولت هستیم و آن خدماتی که از دست ما برمی‌آید باید به نحو احسن انجام دهیم.
 
 این مسئول با بیان اینکه آن‌گونه که دشمن عزم خود را برای نابودی این نظام به کار گرفته است، افزود: لازم است ما مسوولان نسبت به بیت المال حساسیت به خرج دهیم و از بیت المال حراست کنیم.
وی با بیان اینکه در استانی زندگی می‌کنیم که بخشی از جمعیت این استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: مدیران باید خود را جای این افراد قرار دهیم و به مشکلات معیشت مردم پی ببریم.
 خوان‌پایه با بیان اینکه مدیران و مسوولان باید عملگرا باشند نه شعارگرا اذعان کرد: نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به رونق تولید، احساس مسوولیت، بالابردن کیفیت کار است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
 فرماندار گچساران تکریم ارباب رجوع را محترم دانست و گفت: اگر در جایی که امکان دارد شهروندان را بار روی خوش با آنها برخورد و مشکلات آنها را مرتفع کنیم.
 وی به فرا رسیدن فصل گرما و ایجاد آتش سوزی در مناطق مرتفع شهرستان گفت: براساس بارندگی خوب  و ایجاد پوشش گیاهی مناسب در مراتع شهرستان که بر اثر گرما خشک خواهند شد و موجب آتش سوزی می شود که نیاز به همکاری دستگاه‌ها در زمان وقوع حادثه است.
فرماندار گچساران در حاشیه جلسه شورای اداری به سئوالات کبنانیوز اینگونه پاسخ داد
آقای خوان پایه شما  تذکر جدی در خصوص برخورد جدی با دستگاه های اجرایی که در اجرای پروژه هایشان  کیفیت لازم را در نظر نمی گیرند، دادید آیا منظورتان دستگاه خاصی است؟ نه  منظور ما همه دستگاه های اجرایی که از منابع عمومی دولت استفاده می کنند و وظیفه ما نظارت بر این دستگاه هاست ما دعوای شخصی با کسی نداریم و نه عهد و اخوت با کسی بسته ایم و نه با کسی هم تعارف داریم .
اینطور به نظر می رسید که روی صحبتان با شهرداری دوگنبدان است؟ نه اینطور نبود شهرداری هم یکی از دستگاه های است که از منابع عمومی استفاده می کند و منابع و اعتبارات بسیار خوبی به شهرداری دوگنبدان تزریق می شود.
ببینید از اینکه بحث شهرداری دوگنبدان را پیش کشید ما به دو دلیل نظارت مان را بیشتر و دقیق ترمی کنیم1) به دلیل اینکه 80 درصد جمعیت شهرستان گچساران در شهر ساکن هستند و همچنین مسافران و گردشگران زیادی وارد شهر گچساران می شوند 2) منابع خوبی برای فصل عمران شهری بطور نقد ی آنهم در شرایط اقتصادی کنونی به شهرداری تخصیص داده می شود در حالیکه برای دستگاه های دیگر غیرنقدی و بصورت اسناد خزانه یا اعتبارات کمتری تخصیص داده می شود.
یک بخش از اعتبارات  فقط 50 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده  و آلایندگی نفت و گاز در اختیار شهرداری دوگنبدان قرار گرفته است و همچنین پایان سال قبل 27 میلیارد تومان از منابع عمومی(نفت و گاز و ملی ) در اختیار شهرداری قرار گرفت.
6 هزار تن قیر معادل 22 میلیارد تومان است در اختیار شهرداری قرار گرفت.
این منابع و اعتبارات عظیم باید خروجی داشته باشد اگر قرار باشد که ما کنترل و نظارت نکنیم و فقط اعتبارات در اختیار دستگاه قرار بگیرد و دستگاه ها در قبال این همه بودجه و اعتبار پاسخگو نباشند ما باید تکلیف مان را بدانیم البته منظور من کلی بوده و با همه دستگاه های اجرایی که در سطح شهرستان گچساران پروژه در حال اجراء دارند، می باشد و یکی از آنها شهرداری دوگنبدان است که منابع بسیار خوبی در اختیار آنها قرار می گیرد.
 
شما با دستگاه های که در اجرای پروژه های خود حیف و میل بیت المال صورت می گیرد چگونه برخورد می کنید؟ برخورد با دستگاه های متخلف بر عهده ما نیست بلکه بر عهده دستگاه های نظارتی، امنیتی، قضایی می باشد و ما هم آماده هرگونه همکاری با دستگاه های فوق می باشیم .
نظارت شما بر پروژه های دستگاه های اجرایی چگونه خواهد بود؟ نظارت ما به صورت میدانی و همچنین بر اساس گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی صورت می گیرد. یعنی مقایسه پیشرفت  فیزیکی پروژه، پیشرفت ریالی پروژه می باشد مثلا؛یک دستگاه 80 درصد اعتبار برای پروژه ای دریافت کرده است و اما پیشرفت فیزیکی پروژه 30 درصد است این دیگه جای هیچ گونه تعارفی نیست.

 


کد مطلب: 408789

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408789/2/تشرهای-فرماندار-گچساران-جلسه-شورای-اداری-آیا-خوان-پایه-گفت-دیوار-بشنود-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1