کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام گرفت:

اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد (+ تصاویر)

29 فروردين 1398 ساعت 19:46

آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد با تجلیل از هنرمندان برگزیده تولیدات سال 97 حوزه هنری این استان دریاسوج برگزار شد.


آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد با تجلیل از هنرمندان برگزیده تولیدات سال 97 حوزه هنری این استان دریاسوج برگزار شد.
این آیین عصر دیروز (چهارشنبه 28 فروردین 98) با حضور حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، حسام الدین عظیمی فر مدیر حراست استانداری استان، محمد علی پیرسبزی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان، احمد بهرامی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از هنرمندان در یاسوج برگزار شد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: اگر امروز از هنرمندان‌مان تجلیل می‌کنیم به برکت انقلابی است که قبل از آن حتی یک کیلومتر آسفالت در استان نداشتیم و انقلاب اسلامی بستری را برای رشد و شکوفایی ایجاد کرد تا امروز ما اینجا گرد هم آییم و در مورد هنر صحبت کنیم.
شریف اسلامی افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ برنامه برگزار شد و در این آیین پایانی از هنرمندانی که سال گذشته در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی مقام‌هایی را کسب کردند، تجلیل می‌شود.
وی آموزش و تولید را دو اولویت مهم حوزه هنری در طول سال عنوان و بیان کرد: در حوزه کتاب با اینکه در بحث کاغذ با بحران روبرو شدیم ۱۰ کتاب رونمایی کردیم و تا چند روز آینده هم سه کتاب در حوزه پژوهش به بازار نشر عرضه می‌شود.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات حوزه فرهنگ در استان اشاره داشت و عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی در این استان بسیار مظلوم هستند و این مظلومیت تا اندازه‌ای است که حوزه هنری استان در یک فضای استیجاری فعالیت می‌کنند که لازم است مسئولان در این زمینه تدبیری بیندیشند.
اسلامی با بیان اینکه توسعه انسان نسبت به سایر مباحث توسعه تقدم دارد، ابراز کرد: ما هر چقدر هم که جاده و پل بسازیم و اقداماتی از این دست انجام دهیم هیچ اتفاقی در بحث توسعه شکل نمی‌گیرد مگر اینکه به توسعه انسان بپردازیم که این کار از گذر فرهنگ و هنر امکان‌پذیر است.
وی با تأکید بر اینکه تا اماکن فرهنگی، هنری و مذهبی افزایش پیدا نکند توسعه انسانی اتفاق نمی‌افتد به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری اشاره داشت و بیان کرد: ما در گام دوم انقلاب اسلامی نیاز به ایجاد امید در جامعه داریم زیرا جامعه مأیوس و ناامید منفعل است و رشد نمی‌کند.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که رهنمایی برای ساختن آینده است، این هنرمندان هستند که می‌توانند آرمان‌های انقلاب را تحقق بخشند.
اسلامی ادامه داد: برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ نیاز نیست انگشت اتهام را به سمت مسئولان ببریم، همه ما به عنوان شهروند از مسئولیت اجتماعی برخورداریم و باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنیم.
وی تأکید کرد: باید مشکلات حوزه فرهنگ را تبدیل به مسأله کنیم و بعد از آن می‌توانیم این مسأله‌ها را روی میز مدیران قرار دهیم و حل مسائل را از آنها مطالبه کنیم.
در این آیین از رضا دانش‌پژوه برگزیده دوم فیلمنامه از جشنواره فیلم عمار، داوود پارسا مقام سوم کارگردانی از جشنواره تئاتر مرصاد، امید سلامی برگزیده جشنواره دانشجویی طاووس، جابر بادیاد برگزیده جشنواره فیلم صد بخش مستند، فرهاد فرهادی تقدیر بازیگری جشنواره تئاتر ایثار، آریا معصومی برگزیده سوم جشنواره شعر و داستان انقلاب و طاهره عبدالله‌پور برگزیده دوم بازیگری جشنواره تئاتر معلولان تجلیل شد.
همچنین از اسحاق آقایی برگزیده فستیوال بین‌المللی عکس اسپانیا و برگزیده جایزه فستیوال بین‌المللی عکس پرتغال، احسان گنجی مقام اول جشنواره ملی فرهنگ رانندگان و برنده جایزه موزه بوکوونیا از رومانی، رضا گشتاسب مقام اول جشنواره ملی تئاتر فانوس و تقدیر کارگردانی جشنواره تئاتر ایثار، سجاد ایمانی برگزیده جشنواره فیلم کوتاه تهران و سینما حقیقت به خاطر فیلم جوکر، جواد هادی‌اصل برگزیده جشنواره ملی ره‌آورد به خاطر کلیپ همسنگری، رسول سنایی برگزیده دوم جشنواره ملی شعر عاشورایی، جواد طالبی برگزیده جشنواره فانوس و کاندیدای بخش موسیقی جشنواره تئاتر فجر، زیبا ارژنگ برگزیده جشنواره انیمیشن هند به خاطر فیلم محراب آرامش و احمد وجدان‌نژاد برگزیده اول جشنواره ملی تجسمی ایران ساخت تجلیل شد.
همچنین از سه کتاب تولیدی سال ۱۳۹۷ حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به نام های «راه بی کنار عشق» نوشته شهربانو پاک نژاد با موضوع زندگینامه سردار شهید سید عبدالحسین ولی پور، کتاب شعر لری «زمند» اثر حسن بهرامی و کتاب شعر ترکی قشقایی «آیاتای» اثر نوذر استوار در این آیین رونمایی شد.


کد مطلب: 408771

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408771/2/اختتامیه-هفته-هنر-انقلاب-اسلامی-کهگیلویه-بویراحمد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1