تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب : ۴۰۸۷۵۰
با حضور مسئولان برگزار شد

جشنواره سفیران سلامت در گچساران (+تصاویر)

۴
۲
کبنا ؛سومین جشنواره سفیران سلامت با حضور محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش گچساران، بشیر آرمان رئیس اداره  سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و معاون بهداشت و درمان شهرستان در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، سرپرست اداره آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه  بیش از 25 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان گچساران مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: تعداد 3 هزار و 86 دانش آموز در طرح سفیران سلامت  گچساران فعالیت دارند.
محمد شهبازی با بیان اینکه  این تعداد سفیران سلامت در 92 آموزشگاه مشغول به علم آموزی هستند، گفت:  این تعداد دانش آموزان در سطح شهر توسط کارشناسان بهداشت و درمان و دانش آموزان روستایی توسط بهیاران نکات بهداشتی را فرا می‌گیرند.
 شهبازی با بیان اینکه دانش آموزان عضو سفیران سلامت آنچه را که در مدرسه آموزش می‌ یابند به  به اعضای خانواده خود منتقل می‌دهند، اذعان کرد:  زیربنای توسعه در همه جوامع بشری در ابتدا قرار دادن بهداشت و امر آموزش بهداشت در اولویت آموزش و پرورش است و سفیران سلامت نقش و ماموریت مهمی در جامعه و خانواده‌های خود دارند و بحث سلامت در جامعه امروزی از مباحث مهم است.
سرپرست اداره آموزش و پرورش گچساران با اشاره به پیشرفت جوامع بشری در چند سال اخیر بیان کرد: پیشرفت حاصله از شرایط اقتصادی متصل به سلامت آن جامعه دارد اگر در حوزه بهداشت تمام مسوولیت بهداشت و سلامت را برعهده این مراکز قرار بدهیم این کار اشتباهی است.
وی عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری  هفت طرح در زمینه سلامت دانش آموزان در گچساران برگزار شد که این طرح‌ها شامل سفیران سلامت، مروجان سلامت، دادرسی، ارتقای سلامت و نوجوان، غربالگیری ژنتیک، پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار و بهداشت دهان و دندان است.
 این مسوول بیان کرد: در جشنواره سفیران سلامت  دانش آموزان در رشته های مقاله نویسی، داستان کوتاه، نقاشی، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه، عکاسی، سرود، خوشنویسی باهم به رقابت پرداختند.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: تعداد 21  هزار نفر از دانش آموزان این استان که حدود 15 درصد از جامعه دانش آموزی هستند در طرح سفیران  سلامت فعالیت دارند که از این تعداد 3 هزار و 86 نفر در مدارس گچساران  مشغول به علم آموزی هستند.
بشیر آرمان  افزود: در سال تحصیلی جاری تعداد 11 هزار و 260 دانش‌آموز در سطح استان  زیرپوشش طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان (وارنیش فلوراید ) قرار گرفتند.
آرمان با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح از  پوسیدگی دندان در سنین پایین جلوگیری و سلامت دهانی دانش آموزان در بزرگسالی  را تضمین خواهد کرد، گفت: اعزام دندانپزشک وکارشناس به مدارس و آموزش اصول اولیه بهداشت دهان و دندان در راستای جلوگیری از بیماریهای دهان و دندان است.
 وی عنوان کرد: تعداد 88 هزار نفر دانش آموز در سطح استان آموزش‌های لازم در جهت بیماری‌های واگیر و غیرواگیردار توسط کارشناسان بهداشت  و درمان، رابطین سلامت و مراقبین سلامت  آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، عنوان کرد: از این تعداد دانش آموز  12 هزار و 782 نفر دانش آموزان گچساران آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.
آرمان با بیان اینکه طرح تکمیل شناسنامه سلامت دانش آموزی در حال حاضر در دست اجرا است، گفت: هم‌اکنون شناسنامه سلامت 32 هزار و 292 دانش آموز تکمیل که از این تعداد پنج هزار و 921 شناسنامه سلامت دانش آموزان گچسارانی است.
 وی  با بیان اینکه طرح توزیع قرص فرفولیک در مدارس این استان از مقطع متوسطه دوره اول اجرا می‌شود، تصریح کرد:  تعداد55 درصد از دانش آموزان این استان در مقطع متوسطه دوره اول دختران قرص فرفولیک دریافت می‌کنند.
 آرمان با بیان اینکه هر دانش آموز تعداد 16 عدد قرص فرفولیک  در طول سال تحصیلی  دریافت می‌کنند، گفت: تا کنون تعداد 232 هزار عدد قرص فرفولیک به دانش آموزان  مقطع متوسطه دوره اول داده شده است.
 رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به توزیع قرص ویتامین D اشاره  و ابراز کرد: 100 درصد از جمعیت دانش آموزی مقطع دوم متوسطه قرص ویتامین D  دریافت می‌کنند.
 آرمان خاطر نشان کرد:  تعداد 130هزار و  500 عدد  قرص ویتامین D  در بین  دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم  توزیع شد که هر ماه یک عدد قرص ویتامین D به مدت 9 ماه دریافت می‌کنند.
به گزارش کبنا نیوز: در این مراسم از  15 دانش آموز در مسابقات جشنواره سفیران سلامت رتبه برتر، 30 نفر سفیر برتر شهرستان، 20 مراقب سلامت، 30 مسوول و کارشناس و 21 نفر در مسابقات نقاشی مدرسه‌ای  تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است:  رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در هنگام سخنرانی گفت:  از آقای سید ظهیرالدین پورالحیسنی  رئیس آموزش و پرورش گچساران تشکر و قدردانی می کنم
 به نظر می رسید این مسئول در جریان  این قضیه نبود و کاملا بی اطلاع بود که سید ظهیرالدین پورالحسینی چندین ماه است که از ریاست آموزش و پرورش کنار گذاشته شده است و محمد شهبازی بعنوان سرپرست اداره و آموزش و پرورش گچساران در حال انجام وظیفه است این گاف عجیب ( آقای مسئول)  باعث تعجب حاضرین در همایش شد.
  • تصاویر جشنواره سفیران سلامت در گچساران

    تصاویر جشنواره سفیران سلامت در گچساران

نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ارمان
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا و او
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
گافش کجا بود؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
منم تو عکسا هیتم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1