تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۰۸۷۴۶
در شورای اداری چاروسا مطرح شد

«محمودی»؛ضرورت کوچ عشایر در تاریخ تعیین شده/ آویزش؛ آمار بالای قاچاق هیزم مربوط به «چاروسا» و «دیشموک» است

۰
کبنا ؛شورای اداری بخش چاروسا با حضور بخشدار رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه و اعضای شورای اداری بخش درمحل بخشداری چاروسابرگزا‌رشد.
بخشدار چاروسا باتبریک اعیاد شعبانیه ومیلادامام زمان (عج) گفت:باتوجه به حجم بالای بارش ها درسطح بخش چاروسا درنوروز خسارتهای زیادی به زیرساختهای بخش واردشدکه باتعامل وهمکاری ادارات سطح بخش به خوبی مدیریت شد.
علی محمودی با اشاره به کوچ عشایربه مناطق ییلاقی و ضرورت کنترل زمان کوچ افزود:امسال سال خوبی ازلحاظ بارشی داشتیم وبه دلیل فراوانی علوفه و آب درقشلاق عشایر عجله ای برای رفتن به ییلاق نداشته باشند و در زمان تعیین شده کوچ نمایند.
 وی به ضرورت هرچه باشکوه تر برگزارکردن جشن نیمه شعبان اشاره وادامه داد:شهرداری وشورای اسلامی درسطح شهرو دهیاران و شوراهای اسلامی درسطح روستاهابرنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
بخشدارچاروسا ادامه داد؛حفاظت ازمنابع طبیعی وگیاهان کمیاب امر بسیارمهمی است و اداره منابع طبیعی اقدامات لازم رابرای حفاظت ازگونه های گیاهی درمعرض انقراض معمول دارد.
 آویزش رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان در این جلسه گفت:برای برقراری نظم و امنیت کوچ و همچنین جلوگیری از آسیب رسیدن به منابع طبیعی،عشایر منطقه در تاریخ اعلام شده اقدام به کوچ کنند.
آویزش تاکید کرد:عشایر قبل از کوچ هماهنگی لازم را با منابع طبیعی داشته باشند.
وی خاطرنشان کردند:در زمینه بحث حمل ذغال و هیزم متاسفانه بیشترین کشفیات قاچاق هیزم و ذغال در شهرستان مربوط به چاروسا و دیشموک است که ضمن تشکر از همکاری نزدیک نیروی انتظامی خواستار گشت زنی بیشتر برای جلوگیری از تخریب جنگل های منطقه شد.
اویزش گفت:در حوزه چاروسا و دیشموک در بحث کشت گیاهان دارویی آمادگی کامل برای بذر رایگان گیاهان دارویی به کشاورزان وجود دارد.
دیناری رئیس شورای بخش ضمن تقدیر و تشکر از بخشدار و اعضای شورای اداری به جهت مدیریت مناسب سیل اخیر در سطح بخش گفت؛با تلاشهای شبانه روزی بخشدار و تعامل  اعضای شورای اداری در کمترین زمان ممکن این بحران مدیریت شد.
ناصر ارغنده رئیس کمیته امداد بخش چاروسا در جلسه شورای ضمن تشکر از بخشدار چاروسا برای تلاش شبانه روزی در حادثه اخیر به سفر مدیر کل کمیته امداد استان به روستای دره خواجه و بخش چاروسا اشاره ای کرد.
وی افزود:در این سفرمدیرکل کمیته امداد با حضور در روستای دره خواجه مشکلات مردم این روستا را بررسی کرد،افرادی که در سیل اخیر محصول و دام خود را از دست دادند و تحت حمایت کمیته امداد هستند می‌توانند جهت دریافت تسهیلات و یا تجدید پرداخت اقساط به این نهاد مراجعه کنند.
 وی گفت:تاکنون بیش از ۶۰۰ بسته غذایی بین مددجویان خسارت دیده توزیع و به منازلی که خسارت وارد شده مبلغ ۵۰ میلیون تحت عنوان مساعدت های بلاعوض و مبلغ ۱۵۰میلیون به عنوان تسهیلات با سود پایین در حال پرداخت است
این مسئول مطرح کرد:۲۱خانوار از مستمری دو ماهه برخوردار شد،۲۱ خانوار تحت عنوان خانواده های حادثه دیده در حال پرداخت است.
وی در پایان به پنل خورشیدی به مناطق دور دست بخش چاروسا اشاره ای کرد که قرار شد منابع طبیعی پنل های را در اختیار کمیته امداد برای مناطق کم برخوردار روستایی قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1