تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۴۰۸۷۳۹
در همایش عملکرد قضات کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

واکنش رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به شایعه‌ رفتنش؛ هر جا صلاح بدانند، خدمت می‌کنم

۱
کبنا ؛ 
همایش تجلیل از عملکرد قضات استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور تجلیل از همکاران قضایی که در ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات برگزیده شده بودند در سالن شهید بهشتی این دادگستری برگزار شد.
 حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در سخنانی به اهمیت نظارت به منظور کمک به کارکنان اشاره نمود و اظهار داشت: مجموعه واحدهای نظارتی از قبیل حفاظت و اطلاعات و نظارت و ارزشیابی قضات، رسالتشان کمک به هدایت مستقیم پرسنل دستگاه قضایی در مسیر حق و حفظ آبروی پرسنل آن است.
مزارعی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه عنکبوت و ذکر این نکته که خداوند عملکرد انسان را در میزان سنجش قرار می‌دهد و انسان را رها نمی‌کند در خصوص دستگاه‌های نظارتی بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی برگرفته از فرمایشات الهی در قرآن مجید است.
وی افزود: در فرمایش حضرت امیر به مالک اشتر به این سئوال که چه کسانی باید ناظر باشند؟ حضرت فرموده‌اند، اعمال عمال و زیر دستانت را بازرسی کن و کسانی را به مراقبت بگذار که صادق بوده و دروغگو نباشند، دین داشته و خدا را در نظر بگیرند و دست به قلم شوند وزبانشان برای رضای خدا باز شود.
مقام ارشد قضایی استان بازدارندگی تشکیلات نظارتی را گوشزد کرد و اظهار داشت: این تشکیلات بازرسی در شریعت جنبه‌ی بازدارندگی دارند، نه افشاگری و هنگامی که اتفاقی افتاد دنیا را خراب بکنیم.
 مزارعی بیان کرد: مکافات ظلم به بنده‌ی خدا را در همین دنیا پس می‌دهیم.
وی با توصیه‌ی واحدهای نظارتی دستگاه قضایی استان مبنی بر اصلاح برخی کارکنانی که احیاناً دچار لغزش می‌شوند تصریح کرد: دست کسی را که خطایی می‌کند گرفته و به وی کمک نموده و در ارائه و انعکاس مطالب خدا را در نظر بگیرید، نباید تشکیلات قضایی و واحدهای نظارتی بازیچه‌ی بیرون از مجموعه باشند و مبنا را گزارش بیرون از دستگاه قرار دهند و علیه یک همکار قضایی یا اداری گزارش بنویسد.
وی تأکید کرد: پیگیری کنید تا به یقین برسید و سعی‌تان در اصلاح باشد نه تخریب و مبنای کارتان علم خودتان باشد.
رئیس کل دادگستری استان افزود: مراقبت سِری موجب امانتداری بیشتر می‌شود و سعی کنید آنچه را که بین خود، خدا و حقیقت است بیان کنید چه لزومی دارد اگر همکاری ایراد مختصری در کارش دارد آن را در بوق و کرنا کنیم، اگر کسی باشد که اصلاح نشود قاطع برخورد می‌کنیم اول تذکر و ارشاد و سعی در اصلاح باشد و اگر اصلاح نشد تصمیم بگیرید.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه به برخی شایعات مبنی بر اینکه مزارعی از استان می‌رود پایان داد و گفت: من خادم همکاران و کماکان در خدمت مردم استان هستم.
وی افزود: در رابطه با پخش برخی شایعات مبنی بر رفتنم از استان، خدمت برایم تفاوتی نمی‌کند کجا باشد، بنده خود را سرباز نظام و ولایت می دانم و هرجا صلاح بدانند و بگویند خدمت می‌کنم.
مزارعی بیان کرد: تا روزی که قوه‌ی قضائیه تشخیص دهند در خدمت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواهم بود و هر وقت صلاح بدانند که در جای دیگری خدمت نمایم، این کار را انجام می‌دهم.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ارزیابی ماده 28 و ارزشیابی واحد نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان اظهار داشت: بینی و بین الله زحمات هیچ یک از همکاران نادیده گرفته نشده است و همکاران توسط دادسرای انتظامی قضات انتخاب شده‌اند.
وی در پایان افزود: این دادسرا علاوه برحفاظت و اطلاعات و واحد نظارت و ارزشیابی قضات در دادگستری‌ها، منابع دیگری نیز برای نظارت دارند و این تشویق به معنای آن نیست که بقیه کار نکرده‌اند بلکه همه‌ی همکاران زحمت کشیده‌اند، قضات انسانهای شریف، جوانان پرکار و انرژی و انقلابی‌اند و همه تلاش کرده‌اند.
 در ادامه‌ی این برنامه 79 نفر از قضات محاکم قضایی استان از سوی دادسرای انتظامی قضات مورد تقدیر قرار گرفتند.
لازم به ذکر است در استان کهگیلویه و بویراحمد 127 نفر قاضی در 11 حوزه قضایی مشغول خدمتند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1