تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : ۴۰۸۷۱۸
با حضور حجت‌الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

رئیس جدید دادگستری و دادستان دنا معرفی شدند / مزارعی: دادگستری نباید وارد طایفه‌گرایی شود / مصباح‌نژاد: با ساخت و سازهای غیرمجاز یکسان برخورد شود (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛ آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا امروز (سه شنبه 27 فروردین ماه 98) با حضور حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید نجفی شبکه بهداشت و درمان شهر سی سخت برگزار شد.
 حجت الاسلام مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به اقدام اخیر دولت امریکا علیه سپاه پاسدران گفت: آمریکا که خود بانی تروریسم است از روی ناچاری این اقدام را انجام داد. به فرموده رهبر امام راحل که فرمودند «هر وقت تعریف شما را دادند بدانید که کار شما اشتباه است و اگر بد شما را گفتند بدانید کارتان درست است و خوشحال باشید».
 مقام ارشد قضایی استان در ادامه شایعه پراکنی علیه این نهاد انقلابی را ناشی از یأس دشمنان و شکست‌های پی درپی آنان در منطقه دانست و اظهار داشت: بدانید سپاه همیشه سرافراز بوده و تحت فرماندهی معظم کل قوا سرافراز خواهند ماند. بدگویی‌هایی که علیه سپاه می‌شود موجب عزت، اقتدار و عزیزتر شدن این نهاد انقلابی خواهد شد و هر وقت اقتضاء کند در کنار سپاه و پاسدار خواهیم بود.
 حجت الاسلام و المسلمین مزارعی بیان کرد: ایام متعلق به سربازان گمنام امام زمان است، کسانی که پشت صحنه امنیت حضور دارند و زحمات و مشقت‌های زیادی را تحمل می‌کنند و تقدیر از نیروی انتظامی که پیشرو در حفظ امنیت هستند،، از مردم، ریش سفیدان و معتمدین شهر فرهنگی و ولایی سی سخت، اعضای شورای حل اختلاف که با مجموعه دستگاه قضائی و همکاران ما کمال همکاری و همراهی را داشتند تشکر می‌کنم.
 وی افزود: مردم این شهرستان خاصه شهر سی سخت امتحان خود را در انقلابی گری و نوع دوستی در سانحه سقوط هواپیما به خوبی نشان دادند.
 رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جایگاه قضاوت را خداوند تعالی تعیین می‌کند افزود: قاضی تا زمانی که حق محور و عدالت محور است دست خدا برسر اوست، اما زمانی که از مسیر حق عدول کرد خدای تعالی دست رحمتش را برمی دارد و قطعاً انسان مورد غضب پروردگار قرار می‌گیرد.
 مزارعی به همکاران توصیه نمود کسانی که در دستگاه قضایی خدمت می‌کنند حق محور و عدالت محور باشند اگر بین مردم به عدالت رفتار نکنیم و دوستی و رفاقت و آشنایی و هم محلی و هم طایفه‌ای نباید اثر گذار در تصمیم و حتی نگاه شما به اصحاب دعوا باشد.
 وی تأکید کرد: تکریم متهم هم با توجه به حقوقی که برایش آمده، بجای خودش لازم است.
 رئیس شورای قضایی استان مطیع و همراهی با ولایت امر را لازمه‌ی یک حکومت شیعی دانست و گفت: امروز همراهی با کشتی نجات ولایت ما را به سر منزل مقصود می‌رساند باید ملازم ولایت باشیم امروز ولایت اهل بیت، ام القرای اسلام در نظام جمهوری اسلامی، ایران است و رهبر آن مقام معظم رهبری است.
 مزارعی افزود: امروز مقام معظم رهبری، رهبر جهان اسلام است و در یمن، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و هند همه دلباختگان مقام معظم رهبری بوده به عنوان کسی که تابلوی ولایت اهل بیت هستند.
 حجت الاسلام و المسلمین مزارعی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اظهار داشت: معظم له گام دوم انقلاب را در 7 فصل بیان نمودند و بیش از یک دهه بحث اقتصاد مقاومتی رونق و تولید و اشتغال را مفصل بیان می‌کنند و شایسته است همکاران در دستگاه قضایی درباره‌ی این مهم و حمایت از رونق تولید تلاش کنند.
 سی سخت شهری ولایی و فرهنگی
 وی از شهر سی سخت و شهرستان دنا به عنوان شهری ولایی و فرهنگی یاد کردند که دینمداری، ولایت مداری و انقلابی گری خود را در سانحه سقوط هواپیمای مسیر تهران – یاسوج، بیش از پیش اثبات کردند.
 این مقام قضایی افزود: مردم شهر سی سخت مردمی پاک و پاک دل و انقلابی، پای کار و همراه و دل سوز، این مردم نشان دادند، مردمی خوب هستند و ما به عنوان ولی نعمتان باید قدر دان آنان باشیم.
 امنیت بستر حیات و توسعه
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این مراسم تصریح کرد: امنیت را به عنوان بستر اصلی جامعه و حیات انسانیت و بشریت سرلوحه کارتان قرار دهید، نباید مردم دغدغه‌ی امنیت داشته باشند. با برخورد انقلابی و با روحیه‌ای که در برادرم آقای ملک حسینی سراغ دارم علیرغم اینکه قصد خروج از استان را داشتند به سفارش و تأکید بنده در استان ماندند تا به مردم خدمت کنند. و توقع دارم مدیر غیر انقلابی در نظام اسلامی و دستگاه قضایی بدرد نمی‌خورد.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «قوه قضاییه باید انقلابی بماند» تأکید کرد: قوه قضائیه باید محکم استوار و انقلابی باشد و انقلابی برخورد کند و تعارف و تکلف نباید با کسی داشته باشد، دادگستری نباید وارد طیف‌ها و گروه‌ها وطبقه گرایی و طایفه گرایی شود باید مستقل و با قاطعیت، خاصه در ایجاد امنیت و این امنیت مرهون زحمات سربازان گمنام امام زمان و سپاه مقتدر و جنگاوران خط مقدم نیروی انتظامی است. و شما باید مثل کوه پشت سر این مجموعه و همرا ه این مجموعه باشید.
مزارعی از تقویت زمینه‌های پیشگیری از وقوع جرم، با محوریت امام جمعه شهرستان، فرماندار و مدیران، تقویت فرهنگ صلح و سازش علاوه برشورای حل اختلاف، مجموعه‌ای از روحانیون، مدیران، ریش سفیدان، فرماندهی نظامی و انتظامی و همه معتمدین و رئیس دادگستری و دادستان و استفاده از ظرفیت‌های بومی به عنوان ایجاد امنیت و ترویج فرهنگ صلح و سازش در نقاط مختلف شهرستان دنا نام برد.
وی همچنان خطاب به رئیس جدید دادگستری دنا گفت: از ریش سفیدان و معتمدین و رهنمون‌های امام جمعه و روحانیون و فرماندار و مسوولان شهرستان بهره ببرید.
مزارعی با اشاره به تأثیر ریش سفیدان گفت: از نیروهای محیط زیست که جان خود را در حفظ این محیط قرار دادند تشکر می‌کنم و در خصوص موضوع قتل محیط بان نیز با کمک ریش سفیدان و معتمدین و با کمک حضرت آیت الله ملک حسینی و امام جمعه سی سخت این موضوع حل شدو از افرادی که در حفظ بیت المال تلاش می‌کنند تشکر می‌نمایم.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مسئولان جدید قضایی شهرستان دنا مینی بر مردمی بودن باشد و استفاده از ظرفیت مسئولین تصریح و در خصوص ارتقا سطح امنیت اجتماعی کاهش اطاله دادرسی افزود: ارتقاع سطح امنیت اجتماعی نیز مورد تاکید است، در طول چهار سال، سالانه 150 هزار پرونده در استان تشکیل می‌شود و همچنین 160 هزار پرونده مختومه می‌شود، گاهی اوقات اطاله‌ی دادرسی در پرونده‌ها صورت می‌گیرد که در خصوص کاهش اطاله‌ی آن بسیار تلاش می‌کنیم و یکی از مهمترین کمیته‌های ماست، رتبه ما در بین استان‌های کشور از 1 تا 3 در رسیدگی به پرونده‌ها هستیم و اگر پرونده‌ای با اطاله دادرسی مواجه می‌شود، پرونده‌هایی با موضوع نقص عضو، سارق مسلح فراری و قاتل فراری است و یا اینکه جلب نظر کارشناسی تا نظر نهایی بعضی اوقات تا 6 ماه نیز زمان می‌برد.
مزارعی گفت: مهم‌ترین جلسات ما نشست کمیته‌ی رفع اطاله دادرسی است و شده یک قاضی 220 پروند را در یک ماه بررسی و یا یک بازپرس تا 260 پرونده را رسیدگی می‌کنند.
وی تصریح کرد دستگاه قضایی باید سرریز پرونده‌ها را رسیدگی کند و بقیه را با فرهنگ می‌توان جلویش را گرفت سازش بگیرد.
مزارعی ادامه داد: دست همه همکاران خود را می‌بوسم چرا که قاضی که تا 10 شب و حتی تا خود صبح در حال بررسی پرونده و یا تا اذان صبح مشغول انشاء رأی است، و آسان نیست و کاری سخت است و با همه‌ی این دقت باز تا نقطه‌ی مطلوب فاصله داریم.
این مقام قضایی با اشاره به رتبه‌ی دهم و یازدهم استان در خصوص زمان اطاله دادرسی رتبه افزود: کمترین مانده پرونده در دادگستری مربوط به شهرستان دنا است.
وی گفت: هر شعبه تجدیدنظر 220 پرونده را در ماه رسیدگی می‌نماید و در دادسرا میانگین 180 پرونده می‌باشد.
قاضی القضات استان با اظهار اینکه همکاران ضمن رعایت استقلال قضایی با داشتن تعامل با سایر ادارات و سازمان‌ها در ایجاد امنیت تلاش می نمایندگفت: برای اینکه یک قاضی را به استان بیاوریم کلی التماس می‌کنیم، ما مستقلاً عمل می‌کنیم اما در چارچوب قانون با سایر دستگاه‌ها همکاری داریم و ارتباط برقرار می‌کنیم، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و سربازان گمنام برای ایجاد امنیت تلاش بسیاری می‌کنند.
مزارعی خطاب به مجموعه قضایی دنا گفت: نظارت برحسن اجرای قوانین علاوه برسازمان بازرسی رئیس دادگستری و دادستان نظارت بر ادارات و حوزه‌های اطراف باید به خوبی صورت گیرد، یار کسی باشید که کسی را ندارد، از دادستان و رئیس دادگستری درخواست دارم با جدیت و بدون تعارف در چهارچوب قانون و عدالت پیش بروید، کرامت انسانی و حفظ حقوق شهروندی باید در همه موارد حفظ شود، هرچند بازپرس‌ها نیز اقتضائاتی دارند.
وی افزود: با جدیت، قاطعیت و قانون مدارانه برخورد قاطع و اثر گذار با مجرمین خطرناک و جرائم خشن و تکریم و حفط کرامت انسانی مردم را مد نظر قرار دهید و با کسی که با جان مال و آبروی مردم تعرض داشته با نباید با ملایمت برخورد کرد.
رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاری مشروع
حجت الاسلام والمسلمین مزارعی با توجه نامگذاری سال «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب بخش دیگری از سخنانش در اجتماع مسئولان قضایی و اداری و مرم شهرستان دنا را در جهت حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از «رونق تولید» در استان اختصاص داد و تصریح کرد: اگر خواهان آن هستیم که کشور از وضعیت کنونی خارج شود و دل امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری را شاد کنیم باید دست سرمایه گذار مشروع را بگیریم، سرمایه گذار مشروع، هر کسی که سرمایه گذاری مشروع انجام دهد کسی که سرمایه گذاری می‌کند دستش را می‌بوسیم هر کسی که می‌خواهد باشد
وی افزود: کمک کنید، بعضی به ما می گویند شما فضا را امنیتی کرده‌اید و بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند کجا ما فضا را امنیتی کرده‌ایم؟ در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کارگروه ما رفت و جلسه گرفت و 4 بانک را دعوت کرد و سرمایه گذاری که بدهکار بانکی بود، نمی‌توانست ادامه دهد و کارخانه و کارگاهش در حال تعطیل شدن بود، از بانک برای آن سرمایه گذار مهلت گرفتیم و صورت جلسه کردیم که بانک مهلت دهد تا آن کارخانه تعطیل نشود ما این کار را کردیم و الان هم همین کار را می‌کنیم.
مزارعی گفت: سازمان بازرسی استان هم رئیس یک کار گروه است و میدانی بررسی می‌کند که چه مجموعه‌های کارآفرینی و کارگاهی تولیدی مشکل دارند و این ستاد نسبت به رفع آن مشکل اقدام می‌کند و دنبال امنیتی کردن فضای کسب و کار و تولید نیستیم.
این مقام قضایی تصریح کرد: ما در بعضی از موردهایی که اخیراً در استان اتفاق افتاد؛ اول کسی که قدم حمایت را برداشت ما بودیم ما خودمان گفتیم بروید و پتروشیمی ایجاد کنید، ما خودمان رفتیم جلوی مردم معترض را گرفتیم و گفتیم آقا بیایید و پتروشیمی را برای اشتغال ایجاد کنید، ما اولین افراد بودیم و گفتیم اگر می‌خواهید کارخانه را احیاء کنید بیایید ما کمکتان می‌کنیم، هم دادستان و هم بنده حمایت کردیم اما انسان وقتی ببیند پشت بعضی قضایا چیز دیگری است نمی‌تواند حمایت کند. رئیس کل دادگستری استان گفت: حمایت تا حدی است که سرمایه گذاری مشروع باشد و منفعتی برای جامعه داشته باشد وقتی سرمایه گذاری منفعتش تو جیب من (مزارعی) برود باید جلویش را گرفت هر کسی که می‌خواهد باشد، من باشم یا فرد دیگری، اما اگر سرمایه گذاری مشروع باشد در مقابلش تواضع می‌کنیم و دستش را هم می‌بوسیم، اگر گرهی برایش ایجاد کردیم، مچ ما را گره بزند، قطعاً هم دین ما و هم رهبری حکیمانه انقلاب می گویند که در بحث رونق تولید برنامه ریزی کنید.
وی در پایان این بخش به مسئولان قضایی شهرستان دنا تأکید کرد و گفت: اگر یک کارگاه کوچک با 2 نفر کارگر می‌خواهد تعطیل شود به میدان بیایید و کمک کنید 2 نفر هم نباید بیکار شوند چون نان آور 2 خانواده هستند واین را سرلوحه‌ی کارتان قرار دهید.
انفال، منابع طبیعی و محیط زیست
مزارعی وضعیت خاص استان در زمینه‌های منابع طبیعی و محیط زیست را به همه مسئولان تذکر داد و افزود: انفال و عرصه‌ی محیط زیست منابع ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد حرف اول را می‌زنند نه شرکت صنعتی بزرگی داریم و نه استان صنعتی هستیم، صنعت ما طبیعت استان است نگذارید این طبیعت از بین برود اگر کسی خواست در عرصه‌ی ملی درخت بکارد با قانون جلویش را بگیرید این طبیعت و محیط زیست سرمایه ماست نباید آن کسی که زور دارد بتواند این طبیعت را تصرف کند. عدالت و حق محوری دستگاه قضایی برخورد با سود جویان و متعرضین به انفال، منابع ملی و محیط زیست است و دادگستری هم باید برخورد کند، اگر غیر از این باشد نامش عدلیه نیست.
مزارعی گفت: در سال 1397 مقدار 600 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و در همین چند مدت که از سال جدید گذشته قریب به 8 هکتار رفع تصرف شد.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استخدام‌ها نیز گفت: مراقبت کنید استان کوچک است و مردم همه چیز را می‌بینند برخوردهایی هم کرده‌ایم قاطع و در برخی جاها برخی قوانین مانع کار ما می‌شوند جای خودش را دارد.
رئیس دستگاه قضایی استان در خصوص بررسی مکان زندان سی سخت گفت: این موضوع را یادداشت کردم که بررسی کنم.
وی در خصوص سیل و کمک‌های مردم استان گفت: مردم این استان کمک‌های خوبی به سیل زدگان داشتند و در این خصوص از مسئولان و سپاه فتح استان تشکر می‌کنم.
مزارعی در پایان گفت: این میز و پست‌ها گذراست با مردم دوستی کنید و با مخلان آرامش مردم برخورد کنید. به ضعفا کمک کنید و به افراد سابقه دار و حرفه‌ای رحم نکنید. طوری استفاده کنید که خدا و خلق خدا راضی باشد.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت ضمن خیرم قدم حضور رئیس کل دادگستری استان و مسوولان استانی و شهرستانی و همه حاضرین در این آیین گفت: ما جز خوبی  از دکتر قاسمی ندیدیم، و ارتباطات و تعاملات خوبی در دادگستری دنا حاکم بود.
 وی ضمن تبریک به ملک حسینی دادستان سابق و رئیس جدید دادگستری شهرستان دنا گفت: توجه به مطالبات و گفتمان ولایت در عرصه عمومی و قضایی از نکته‌های مهمی است که قضات و مسوولان باید به آن توجه کنند.
 مصباح نژاد افزود: توجه به معنویت و اخلاق نیز از دیگر نکات مهم است که اگر از جامعه حذف شوند محیط به جهنم تبدیل می‌شود و جرائم زیاد می‌شود.
 وی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم در گام دوم انقلاب اخلاق و معنویت را در‌محیط های پیرامون خود و محیط کاری ترویج دهیم.
  مصباح نژاد با بیان اینکه برجسته سازی ارزشها های اخلاقی و معنوی و تقویت گفتمان انقلابی گری باید رونق یابد گفت: پرونده‌های مهم و اثر گذار که با امید و اعتقاد مردم سرو کار دارد با توجه کردن به این نکات قابل حل است.
 وی با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان و کودکان در استان رو به افزایش است گفت: به خشونت علیه زنان باید توجه بیشتری شود و از حقوق زن باید دفاع شود.
 مصباح نژاد با بیان اینکه نباید در پیچ و خم قانون‌های اداری حق و حقوق برخی‌ها ضایع شود، گفت: زمان رسیدگی به برخی پرونده‌ها زیاد است و باید کم شود و شورای صلح و آشتی باید رونق یابد تا برخی از پرونده‌ها به صورت ریش سفیدی و مداخله بزرگان حل شود و به پرونده‌های استخدام‌ها باید را رسیدگی شود.
 مصباح نژاد گفت: با ساخت و سازهای غیر مجاز باید بصورت یکسان برخورد شود، گاها دیده می‌شود در همین سی سخت و در بندان و باغات اطراف آن ویلا سازی می‌شود و با آن برخورد نمی‌شود ولی یک کشاورز وقتی می‌خواند اتاقکی یا انباری در باغ خود احداث کند با آن برخورد جدی می‌شود، باید برخوردها یا برای همه باشد یا با هیچکس.
 وی در پایان گفت: در برداشتن موانع تولید باید تلاش شود که یکی از موانع تولید همین بانک‌ها هستند.
 در این آئین علی قاسمی رئیس قبلی دادگستری شهرستان دنا نیز در سخنانی با اظهار اینکه در مدت 10 سال خدمت در این شهرستان در خصوص 10 هزار پرونده اظهارنظر قضایی کردم افزود: قانون را نشکسته، بلکه خم نمودم تا به کسی ظلم نشود.
وی گفت: ضمن رعایت کرامت انسانی شاکی، متشاکی و گواه، متهم و محکوم، بجزء تنبیه قانون، تنبیه و تحقیر دیگری تحمیل نکردم.
قاسمی در پایان تصریح کرد: قضاوت در زبان ساده اما در عمل سخت است و در اجرای قانون هیچ موقع کوتاه نیامدم.
امام جمعه سی سخت نیز در سخنانی از دادگستری شهرستان دنا در ایجاد امنیت و آرامش در این شهرستان تشکر کرد.
نادیا صداقت سرپرست فرمانداری دنا هم در سخنانی از دادگستری این شهرستان که در حمایت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و قاطعیت در خصوص پیگیری سانحه سقوط هواپیمای مسیر تهران-یاسوج قدردانی نمود.
سرهنگ ستوده فرمانده سپاه شهرستان نیز از حمایت دادگستری از گشت‌های محله محور بسیج و تکریم کارکنان نیروهای مسلح در شهرستان دنا سپاس گزار بودند.
وی گفت زندان شهر سی سخت در بافت مسکونی شهر احداث شده که زیبنده نیست.
پرندوار نیز از طرف اهالی شهر سی سخت گفت: دادگستری شهرستان منشاء اثرات خوبی شدند و با اقدام قاطع جلوی مواد مخدر را گرفت.
در این مراسم علی ملک حسینی دادستان سابق شهرستان دنا به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دنا و علی اکبر غریب پور جهان آباد نیز به سمت دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند و از تلاش‌های ارزنده علی قاسمی ده چشمه تقدیر بعمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1