تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۰۸۷۱۱
با حضور تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

رئیس جدید جهاد کشاورزی گچساران منصوب شد

۰
کبنا ؛
پیش از ظهر امروز (سه شنبه 27 فروردین 98) رئیس جدید اداره جهادکشاورزی گچساران با حضور فرماندار، رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی که در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد، معارفه شد.
 در این آیین عبدالوهاب پورالحسینی به عنوان رئیس اداره جهاد کشاورزی منصوب و از زحمات علی مرادی که بیش از 72 ماه به عنوان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان‌های باشت و گچساران خدمت می‌کرد، تقدیر شد.
 گفتنی است علی مرادی از سال 91 الی 95 به عنوان رئیس جهاد کشاورزی باشت و از مهرماه سال 95 تا به امروز به عنوان رئیس جهادکشاورزی شهرستان گچساران  مشغول به خدمت بود.
گچساران به صنایع تبدیلی نیاز دارد
 علی خوانپایه فرماندار گچساران در این آیین اظهار کرد: سازمان جهادکشاورزی به تبع ادارات در شهرستان دارای نمایندگی است که در شهرستان‌ها مستقر هستند و در راس آن مدیریت این سازمان در شهرستان است که علاوه بر وظیفه ذاتی، وظایف دیگری که از جمله تعامل و هماهنگی  بین دستگاه‌های دیگر به نحو مطلوب انجام می‌دهد.
 وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبری به سال رونق تولید گفت: جهادکشاورزی بخش اعظم وظایف آن تامین مواد غذایی را برعهده دارد که وظیفه بسیار مهمی است.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در بخش کشاورزی شهرستان در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار  صورت گرفته است، عنوان کرد:  در شهرستان گچساران قریب بر 12 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین اجرا و یا در حال اجرا است که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان شاهد افزایش بهره‌وری هستیم.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران با بیان اینکه کشاورزی شهرستان گچساران به نسبت سال‌های گذشته تغییرات یافته است، گفت:  در گذشته کشاورزان برای کشت محصول منتظر نزول الهی بودند که امروزه با ایجاد زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی و اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی شهرستان این مشکل مرتفع شده است.
 خوانپایه با بیان اینکه در آینده به صنایع تبدیلی نیاز خواهیم داشت که این امر در دستور کار قرار گرفته است، ابراز کرد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی موجود اقدامات خوبی در حال انجام است که جای بسی امیدواری دارد.
 وی خاطرنشان کرد: در سال جاری اداراتی که گزارش عملکرد پروژه‌های عمرانی خود را به فرمانداری ارجاع دهند، منابع مالی بهتری  در اختیار آنها  و مورد تشویق قرار می‌گیرند.
 الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین اظهار کرد: امسال به مانند سالهای گذشته از سوی مقام معظم رهبری  به سال رونق تولید نامگذاری شد.
 وی با بیان اینکه با توجه به نامگذاری سال و اینکه یکی از بخش‌های مهم و موثر در رونق بخش کشاورزی است، گفت: امسال با توجه به نزول رحمت الهی که موجب شد استان ما و برخی از استان‌های کشور دچار خسارت زیادی شوند لیکن این بارش‌ها از دیگر جهات نعمات زیادی برای بخش کشاورزی داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: براثر خشکسالی‌های چند سال گذشته بسیاری از منابع آبی کاهش و یا در معرض خشکسالی بودند که با بارش باران  مشکلات سنوات گذشته برطرف شد.
 این مسوول با اشاره به اینکه در سازمان جهاد کشاورزی با کمبود نیروی انسانی مواجه نیستیم، گفت: آن چه که امروز مهم است ارائه آموزش به نیروهای انسانی و کشاورزان است که نیاز به برنامه‌ریزی  دارد.
 تاج الدینی عنوان کرد: برنامه‌ها و سیاست‌های متفاوتی در وزارت جهادکشاورزی برای تحقق شعار سال  و اهداف آن دنبال می‌شود که از جمله اهداف وزارت جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه وبویراحمد توسعه باغات در سطح شیبدار، توسعه زنجیره غذایی که در 2 سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و همچنین توسعه اراضی کشت گیاهان دارویی است که شاهد کلنگ‌زنی کارخانه فرآوری گیاهان دارویی که هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است، هستیم.
 وی با بیان اینکه علاوه بر تولید محصولات استراتژیک نهضت‌های دیگری در دنبال خواهیم کرد، ابراز کرد:  در سالجاری توسعه مزارع کشت کلزا و بهر‌برداری از مراتع و تولید علوفه در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اجرای سیستم آبیاری نوین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه  در شهرستان گچساران بیش از 80 درصد از اراضی دیم به آبی تبدیل شده‌اند.
 تاج‌الدینی خاطرنشان کرد: تاکنون با حمایت مسوولان طرح‌های خوبی در سطح استان اجرا که در چند ماه آینده شاهد به بهره‌برداری رسیدن چند طرح در شهرستان گچساران از جمله اجرای سیستم آبیار نوین به اراضی باباکلان و دشت لیشتر خواهیم بود.
 وی ادامه داد: هم‌اکنون طرح‌هایی درمناطق مختلف شهرستان گچساران از جمله ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ آب در امامزاده جعفر، خان احمد، تنگ انگشترک و آبرزی هستیم  که این طرح‌ها در حال اجرا هستند.
 تاج الدینی اذعان کرد: با اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی گچساران الگوی کشت مناسب تعریف و به کشاورزان ارائه داده می‌شود.

اجرای 80 درصدی سیستم آبیاری نوین در اراضی گچساران/ توسعه مزارع کشت کلزا  در کهگیلویه وبویراحمد





 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا کار افتضاحی کردن ،هرچند فامیل پورالحسینی بودن ولی رای خود را به تاجگردون نخواهند داد
Iran, Islamic Republic of
افسوس ،افسوس حاج پورالحسینی ا پ بامدیریت قوی حیف شدن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1