کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد

جلسه شورای ورزش گچساران حاشیه ساز شد / ترک جلسه توسط مدیران شرکت نفت / واکنش فرماندار گچساران / بی مهری شورای شهر و شهردار دوگنبدان به ورزش (+ تصاویر )

25 فروردين 1398 ساعت 20:41

عبدالخانی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان گچساران به دلیل نبود اعتبارات با مشکلاتی روبرو شده است، اظهار کرد: نبود خوابگاه از دیگر مشکلات و معضلات ورزشکاران این شهرستان است.


اولین نشست شورای ورزش با حضور فرماندار، رئیس اداره امور ورزش و جوانان، پیشکسوتان ورزش، روسای هیات ورزشی و مسوولان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
رئیس اداره امور ورزش و جوانان با بیان اینکه  از سال 1390 تا کنون براساس مصوبه دولت یک درصد از اعتبارات ادارات به  توسعه و زیرساخت‌های ورزش همگانی اختصاص داده شده است، گفت: تاکنون در شهرستان گچساران  این اعتبارات پرداخت نشده است.
فریدون عبدالخانی با بیان اینکه شورای ورزش متشکل از ادارات است، عنوان کرد: در شهرستان گچساران 40 هیت ورزشی فعال وجود دارد که از این تعداد 23 هئیت ورزشی نائب رئیس آن بانوان وتعداد 5 رشته ورزشی رئیس آنها بانوان هستند.
 عبدالخانی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان گچساران به دلیل نبود اعتبارات با مشکلاتی روبرو شده است، اظهار کرد: نبود خوابگاه از دیگر مشکلات و معضلات ورزشکاران این شهرستان است.
وی عنوان کرد: از دیگر مشکلات موجود در امر ورزش نبود سالن تخصصی برای بانوان ورزشکار گچسارانی است.
عبدالخانی به افراد بیمه شده ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 15 هزار ورزشکار ساماندهی شده در گچساران وجود دارد.
رئیس امور ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 77 مکان ورزشی در مناطق مختلف این شهرستان وجود دارد، افزود:  تعداد 16 سالن چند منظوره،30 چمن مصنوعی، یک واحد زورخانه باستانی، سه استادیوم ورزشی، پنج واحد اماکن ورزشی، 18 باشگاه ورزشی بانوان و یک پیست موتورسواری در این شهرستان وجود دارد.
عبدالخانی خاطرنشان کرد: درحال حاضر شهرستان گچساران دارای  10 سالن ورزشی با زیربنای بیش از 12 هزار مترمربع و 2 استخر شنا به مساحت سه هزار مترمربع در گچساران فعال است.
فرماندار گچساران در ادامه  اظهار کرد: موضوعی که برای اولین بار در سالجاری جاری مطرح شد موضوع ورزش و جوانان است که می‌طلبد متولیان امر با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم  موضوعات را پیگیری کنند.
علی خوان پایه افزود: آنچه که  امروز نمایان است عدم همکاری مسوولان با یکدیگر که منجر شده تا مشکلاتی در توسعه ورزش به وجود آید.
خوان پایه با توجه به اینکه شهرستان گچساران دارای 40 هئیت ورزشی فعال است، گفت: قریب بر 20 رشته ورزشی در نفت گچساران در حال فعالیت هستند که این ظرفیت خوبی برای شهرستان به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه برای توسعه ورزش در شهرستان گچساران نیاز به پشتکار  و اولویت‌بندی برنامه دارد عنوان کرد: مسوولان ضرورت‌ها را تشخیص و با نگاه حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری خوب در پیشبرد اهداف ورزش گام‌های موثری بردارند.
 خوانپایه با اشاره به اینکه وزارت نفت بودجه ورزشی را کاهش داده است، تصریح کرد: با توجه به سرشماری‌هایی صورت گرفته یک سوم از جمعیت گچساران از  حوزه نفت هستندو از امکانات ورزشی این شرکت بهره می‌برند.
 فرماندار گچساران ابراز کرد: در حوزه ورزش‌های عمومی و همگانی انتظار می‌رود که با شهرهای همجوار مقایسه‌ای صورت گیرد که چگونه با امکانات کمتر در حال پیشرفت هستند.
وی با اشاره به پاداش دادن به ورزشکاران از سوی  شورای شهر و شهرداری عنوان کرد: بحث شورای شهر و شهرداری که مطرح می‌شود درد دل همه است و می‌گویند که  پاداش در کمیته انطباق تأیید نمی‌شود.
 خوانپایه افزود: برای اعطا پاداش به ورزشکاران بر اساس مصوبات و آیین نامه‌ها پرداخت می‌شود و بدون مستندات نمی‌توان به ورزشکاران پاداش داد.
فرماندار گچساران افزود: متاسفانه با یک درخواست ساده که مشخص نیست آن فرد رتبه کسب کرده و یا خیر به دنبال گرفتن پاداش هستند.
 وی عنوان کرد: اسناد را ارائه نمی‌دهند و می‌گویند که کمیته انطباق آن را رد کرده است.
خوانپایه با بیان اینکه یک مقایسه شود حجم منابعی که در شهرداری تزریق می‌شود به انواع مختلف آیا برای اعطا پاداش به ورزشکاران کمک نمی‌شود، گفت: برای مسائل دیگری اعتبارات هزینه می‌شود. وی با اشاره به اینکه  اگر به ورزش اهمیت داده شود دیگر مسائل حل خواهد شد، اظهار کرد: خواهشمندم هیئت‌های ورزشی را نامی نکنیم.
خوانپایه افزود: در زمینه ورزش پایه در حوزه نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد تا مشکلات مرتفع شوند.
پایگاه خبری کبنانیوز در راستای  تکریم مخاطبین پرتعداد خود و احترام به خواست وذائقه خبری اشان، در کنار تحلیل وتفسیرها و سرعت در انتشار و اشاعه اخبار، حاشیه نگاری جلسات و رویدادها را در رأس تولیدات خبری خود قرار داده است.
 لذا این رسانه ضمن انتشار خبر شورای ورزش شهرستان گچساران، نتوانست به راحتی از کنار حاشیه‌های این نشست عبور نماید.

 اما در این نشست  درد دل‌ها و انتقادات شدیداللحن پیشکسوتان ورزش گچساران (اسماعیل پناهپوری و نوروز حیدری) نسبت به علوی مدیرکل ورزش استان و شورای شهر و شهردار دوگنبدان شنیدنی بود.
پیشکسوتان اظهار کردند:
* مدیرکل ورزش و جوانان استان  کهگیلویه و بویراحمد ورزش گچساران را فراموش و رها کرده است بطوریکه بارها دیده شده ورزشکاری از گچساران مقام ملی و آسیایی کسب کرده است ولی مدیرکل استان اصلاً از این موضوع خبر ندارد.
* اگر مدیرکل ورزش استان گاها به گچساران سفر می‌کند صرفاً بخاطر گرفتن عکس سلفی با قهرمانان و تهیه گزارش عملکرد و فعالیت خود می‌باشد.
* مدیرکل تاکنون هبچ گونه نشستی با هئیت های ورزشی و پیشکسوتان ورزش گچساران برگزار نکرده است.
مدیرکل فقط به یک یا دو شهرستان توجه دارد.
* اینگونه برخورد و عملکرد مدیرکل باعث بی انگیزگی و دلسرد شدن ورزشکاران و قهرمانان شهرستان می‌شود.
* چرا به وضعیت بد اماکن ورزشی گچساران توجه ای نمی‌شود.
چرا مدیرکل توجه ای به مشکلات ورزش گچساران ندارد.
* در ادامه پیشکسوتان از عدم حضور شورای شهر و شهردار دوگنبدان و بی توجهی به ورزش و جوانان گلایه کردند و اظهار کردند:
* چطور می‌شود شهرداری‌های شهرستان‌های اطراف ما در بحث ورزش نگاه ویژه دارند اما شورای شهر و شهرداری دوگنبدان به ورزش توجه ای ندارد.
 * شورای شهر و شهرداری دوگنبدان سازمان بازرسی را بهانه قرار دادند، آیا سازمان بازرسی فقط شهرداری دوگنبدان را بازرسی می‌کند.
* آیا سازمان بازرسی مختص شهر دوگنبدان است و شهرهای دیگر سازمان بازرسی ندارد.
* شورای شهر و شهرداری دوگنبدان در خصوص پاداش به قهرمانان ملی کم توجه می‌باشد و تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
 اما این پایان حاشیه این نشست نبود.
*مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران (منابع انسانی و روابط عمومی نفت) با توجه به نقش ارزنده و جایگاه بالای نفت در ورزش شهرستان و استان نسبت به جایگاه (قرار گرفتن) خود در سالن
(پایین سالن) به نشانه اعتراض جلسه شورای ورزش را ترک کردند.
که در ادامه فرماندار گچساران نسبت به ترک جلسه توسط مدیران نفت، واکنش نشان داد و عنوان کرد: مدیران نفت به جلسه دیر آمدند و زود هم رفتند، اگر هدفشان آمدن به جلسه بود باید به موقع می‌آمدند و تا آخر جلسه هم حضور داشتند و اگر ضرورت داشت که جلسه را ترک کنند باید اجازه می‌گرفتند ولی این حرکت مدیران نفت بی احترامی به اعضای حاضر در جلسه بود.
گفتنی است: در این نشست عدم حضور مدیران ادارات کاملاً مشهود بودو همچنین عدم همکاری ادارات در برگزاری مسابقات ورزشی شهرستان یکی از گلایه‌های هئیت های ورزشی بود.
نوروز حیدری، اسماعیل پناهپوری، شهین باشتی از پیشکسوتان ورزش و مهدی صادقی، سعید پایاب، رضا پور، آموزگار، شاهرخ داوودی، هاشمی از هئیت های ورزشی در این نشست حضور داشت.


کد مطلب: 408664

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408664/2/جلسه-شورای-ورزش-گچساران-حاشیه-ساز-ترک-توسط-مدیران-شرکت-نفت-واکنش-فرماندار-بی-مهری-شهر-شهردار-دوگنبدان-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1