تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۰۸۶۵۱
در بازدید مدیرکل دامپزشکی استان به روستای «آبچندار » چاروسا مطرح شد

دامداران عفونت‌های دامی پس از سیل را جدی بگیرند (+تصاویر)

۰
کبنا ؛ مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد به همراه بخشدار چاروسا،مدیر و کارشناسان دامپزشکی شهرستان کهگیلویه از روستای محروم و سیل زده «آبچندار» از توابع بخش چاروسا بازدید کرد.
در این بازدید مدیر کل دامپزشکی استان از دامداران خواست تا عفونت های دامی پس از سیل را جدی بگیرند،همچنین مشکلات و درخواست های دامداران منطقه به صورت چهره به چهره با مسولان بررسی گردید و بسته های دارویی رایگان با توجه به نیاز دامداران به انها اهدا شد.
مدیر کل دامپزشکی استان در این سفر با بیان اینکه بازدیدهای مختلفی از مناطق محروم استان داریم عنوان کرد: پس از سیل اخیر امراض زیادی سبب مشکلاتی برای دامداران مناطق محروم شد چرا که سیل و رطوبت موجب عفونت‌های مختلف برای دام ها شده است.
عبدالله بهمنش عنوان کرد:تصمیم گرفتیم تا از نزدیک با حضور در روستاهای دور دست و مناطق محروم مشکلات دام های این روستاها را بررسی کنیم.
وی با بیان اینکه توصیه‌های لازم بهداشتی را ارائه دادیم تصریح کرد: در این روستا داروی رایگان و توصیه های لازم بر بهداشت دام‌ها را برای دامداران داشتیم.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه،رشته دامپزشکی در سطح دنیا،پایه و اساس بهداشت عمومی است و همچنین با حفاظت از سلامتی دام و طیور به عنوان سرمایه نقش مهمی در اشتغال دارد اظهار کرد:تآمین بهداشت و سلامت دام و کنترل دام و طیور،تآمین بهداشت و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت مرغ و...) و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (تب مالت و تب کریمه کنگو) از جمله وظایف اداره دامپزشکی است.
علی اکبر حسینی بازدید و سرکشی از روستاها و ارائه خدمات به دامداران را از جمله راه های تامین سلامت دام و دامدار دانست و گفت:در بازرسی از روستای «آبچندار» علاوه بر توزیع بسته های دارویی،مشکلات دامداران نیز در حضور مسئولان بررسی گردید.
علی محمودی بخشدار چاروسا هم در این سفر از تلاش ها مدیرکل دامپزشکی استان به دلیل توجه به به روستاهای این منطقه تقدیر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1