کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار استاندار با نماینده ولی‌فقیه

1000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارات سیل در کهگیلویه و بویراحمد/ قدردانی «آیت‌الله ملک‌حسینی» از «احمدی»

22 فروردين 1398 ساعت 17:42

بیش از 1000 میلیارد تومان خسارات اولیه سیل در کهگیلویه و بویراحمد برآورد شده است.


نماینده ولی‌فقیه در استان از استاندار و مجموعه مدیریتی استان در کنترل بحران سیلاب و جلوگیری از تخریب زیرساخت‌ها و به حداقل رساندن خسارات قدردانی کرد.
آیت‌الله ملک حسینی در دیدار عیدانه استاندار، معاونین و برخی مدیران کل گفت: هرچند این بحران طبیعی و غیرقابل‌پیش‌بینی و غیرمنتظره بود و سطح وسیعی از کشور را فراگرفت و باعث تخریب زیرساخت‌ها و ابنیه در برخی استان‌ها شد ولی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پای‌کار بودن مدیران و هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌ها درصد خسارات و مشکلات به حداقل رسید.
نماینده ولی‌فقیه در استان بابیان اینکه حضور مؤثر شخص استاندار از ابتدای بارش‌ها و سیلابی شدن روستاها و شهرها ‌خود کمک شایانی به پیشبرد درست امور و هماهنگی سریع دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان شد، افزود: این همت، تلاش و پشتکار جای تقدیر دارد.
وی با قدردانی از همه عوامل ستاد مدیریت بحران، دستگاه‌های امدادی و خدماتی که به‌صورت شبانه‌روزی به خدمت‌رسانی و بازگشایی محورها و کمک به روستاییان و عشایر پرداختند، گفت: مدیریت و نظارت دقیق در اختصاص منابع به خسارت دیدگان و جبران خسارات ناشی از سیل می‌تواند بخش اعظمی از آلام و مشکلات مردم را برطرف کند.
آیت‌الله ملک حسینی مردم استان را انسان‌هایی میهن‌دوست، خیر و غیور برشمرد و از همگان خواست پای به‌پای مسئولان در جهت کمک به مردم سیل‌زده استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان از هیچ کوششی دریغ نکنند.
استاندار در این دیدار ضمن تقدیر از همه دستگاه‌ها و همراهی و تلاش شبانه‌روزی برای مدیریت بحران سیل‌زدگی و بازگشایی مسیرها گفت: خسارات اولیه بیش از هزار میلیارد تومان برآورد شده و این خسارات به وزارت کشور، دفتر ریاست جمهوری و سازمان برنامه‌وبودجه اعلام‌شده است.
علی‌محمد احمدی افزود: در روزهای آتی در دیدار با دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه‌وبودجه کشور میزان خسارات و حجم تخریب در بخش‌های کشاورزی، خدمات، زیرساخت‌ها، ابنیه و راه‌ها تشریح خواهد شد.
احمدی بیشترین خسارات را در بخش کشاورزی، مزارع و شیلات برشمرد و گفت: در تلاشیم تا ضرر و زیان کشاورزان و روستاییان را در اسرع وقت و پس از اختصاص منابع از سوی دولت جبران کنیم.
استاندار افزود: از ابتدای بحران سیل در استان و شهرستان‌های مختلف هم معاون اول رییس‌جمهور، هم رییس دفتر رییس‌جمهور و هم وزیر کشور روزانه در تماس‌هایی وضعیت را جویا می‌شدند و بنده هم همه مسائل و موارد را با مسئولان ستاد مدیریت بحران، فرمانداران و مدیران رصد و از نزدیک بررسی می‌کردم.
استاندار مداخلات انسانی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و تخریب منابع طبیعی را از عوامل اصلی حرکت سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی‌ها دانست و افزود: با کسانی که بدون توجه به هشدارها به تخریب منابع طبیعی می‌پردازند برخورد جدی خواهد شد.


کد مطلب: 408583

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408583/2/1000-میلیارد-تومان-برآورد-خسارات-سیل-کهگیلویه-بویراحمد-قدردانی-آیت-الله-ملک-حسینی-احمدی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1