تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۰۸۵۰۶
گزارش و بررسی /

حاشیه سازی برای سفر کاری تاجگردون به آمریکا

۰
کبنا ؛غلام رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت به امریکا سفر کرد و نوشت: « امروز براي شركت در اجلاس پارلمان‌هاي جهان كه ختم مي‌شود به اجلاس بهاره بانك جهاني و صندوق بين المللي به واشنگتن اومدم. اين اجلاس سالي دو بار تشكيل ميشود كه بهار در آمريكاست. اگر چه اين روزها كشورم در مصيبت سيل ويرانگر درگير است ولي حضور در اين اجلاسها هم لازمه. البته پيرو جلسات پريروز با دولت و زحمتي كه برخي از همكاران ديگرم به عمل آوردند مقدمات اوليه براي طرحي در جهت جبران خسارت‌ها در كميسيون بودجه مطرح شده و همكارانم تلاش ميكنند به سرعت اقدامات لازم را به عمل آورند.»
سفر او با حاشیه‌های زیادی هم همراه و اینگونه آورده شد که؛ « صندوق بین المللی پول یکی از نهادهای بین المللی و مالی قدرتمند جهان است که بر اجرای سامانه پولی در جهان نظارت دارد.
این سازمان بعد از جنگ جهانی دوم تأسیس شد و اکثر کشورهای جهان عضو این صندوق هستند. هدف از تشکیل صندوق نیز:
 گسترش همکاری‌های پولی بین المللی و تسهیل رشد متوازن تجارت بیم الملل
ایجاد سامانه باثبات ارزی بین اعضا و پرهیز از رقابت در کاهش نرخ ارزها
تهیه منابع لازم از طریق منابع عمومی صندوق، به منظور کمک به کشورهای عضو دارای کسری تراز پرداخت ها
در همین راستا این صندوق با تمام کشورهای عضو ارتباط نزدیک دارد و سالانه نشست هایی با حضور نمایندگان اعضا برگزار می‌کند که در بسیاری از مواقع وزرای کشورها به نمایندگی از اعضا در کنفرانس‌های آن شرکت می‌کنند که آخرین مورد به حضور کرباسیان وزیر سابق اقتصاد و دارایی در نشست پاییزه این صندوق بر می‌گردد.
همزمان با نشست بهاره این صندوق برخی از دولتی‌ها و نمایندگان مجلس به نمایندگی از ایران در این کنفرانس حضور دارند که حضور غلام رضا تاجگردون در هیئت ایرانی با واکنش‌هایی از سوی برخی رسانه‌های استان مواجه شده است.
این طیف از منتقدین بیش از آن که به اصل سفر و هدف از آن و تعریف آن در ساختار مالی و اقتصادی کشور بپردازند مانند همیشه شخص تاجگردون را بهانه قرار داده‌اند و بدون از در نظر گرفتن جایگاه و مسئولیت وی به این سفر ایراد گرفته‌اند.
نیت مچ گیری از سفر حتی به تعریف و مقایسه میان اجلاس و کنفرانس نیز رسیده است و این اصطلاحات به صورت سلیقه‌ای تعریف شده‌اند و در نهایت نتیجه گیری شده است که این سفر ضرورتی نداشته است و کسی از هیئت ایرانی دعوت نکرده است.
بخشی از مسائل مروبط به این سفر در سطح کلان متوجه حضور محمد خزاعی به عنوان رئیس این هیئت دز سفر به واشنگتن است که معتقدند وی بازنشسته است و نباید به این سفر می‌رفت. اما در استان برخی‌ها به گونه‌ای مطلب نوشته‌اند که اصل سفر هیئت ایرانی را غیر ضروری جلوه داده اند.
کشور در یک شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و با توجه به تحریم‌ها و کارشکنی‌های امریکا تعامل سیاسی و مالی با دنیا یک ضرورت اساسی است و یقیناً باید از فرصت‌هایی از این دست استفاده کرد تا بتوان از منافع اقتصادی کشور و به تبع آن منافع ملی کشور به خوبی دفاع کرد.
همچنان که هر ساله سفر رئیس جمهور و هئیت همراه به نیویورک یک فرصت خوب و فرصت ساز برای دیپلماسی کشور بوده است سفر هیئت اقتصادی که متشکل از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، وزارت اقتصادی و دارایی و برخی نمایندگان مجلس است می‌تواند به این مهم کمک اساسی نماید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Romania
لابد جایی از معترضین و منتقدین به شرکت تاجگردون در این جلسات میسوزه . مگر سفر تاجگردون شخصی است ؟ ایشون و سایر افراد هیات ایرانی به نمایندگی کشور ایران در این اجلاس شرکت میکنند . کمتر نق بیخود بزنید.
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام انشالله این سفر پر خیر و برکت باشد برای ایران برکسی پوشیده نیست ، ولی و امای تمام فعالیتها ما حصل یا نتیجه ان فعالیت است ، انشالله تیم شرکت کننده در این سفر پس از بازگشت نتیجه کار را که با ترازهای علمی مطابقت داشته باشد را ارئه نمایند ، هیچ انسان عاقلی مخالف منفعت خود و کشورش نمی شود ، بعد باور کنیم که حق با کیست ، منتقدین یا مجریان ، تاریخ برگ شفاف می خواهد ، یا علی
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
میزنه این تاجگردون
عابدزاده
Iran, Islamic Republic of
نظر کوته فکران مهم نیست مهم تصمیم سران مملکته که دکتر تاجگردون توی این شرایط سخت اقتصادی بره امریکا و رایزنی کنه که به کوری چشم حسودان رفت و نشون داد امیرکبیر ایران همیشه پیروزه
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هرآن که نتواند دید
Iran, Islamic Republic of
رحمانی متاسفانه همین تنگ نظریها باعث مشکلات کشور و مردم شده است
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
انشااله این سفر کاری در رابطه با اقتصاد کشور تاثیر مثبت دارد
Iran, Islamic Republic of
تو استان مگه کسی از اقتصاد وشرایط اقتصادی کشور اطلاع دارد که بخاد نظر بده .لیدر انها دستور میدهد وبقیه هم تقلید میکنند وتخریب میکنند
نجات
Iran, Islamic Republic of
تمام این حاشیه هارادارودسته نماینده بویراحمدایجادمی کننداخه میگه کبوترباکبوتربازباباز.این دوتانماینده چه شباهتی باهم دارندکه براش حاشیه درست می کنید
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1