تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۳۹۴
گزارشی کامل سفر یکروزه مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به دیشموک:

نبود شغل، راه‌ ارتباطی و مسکن مشکلات اساسی دیشموکی‌ها (+تصاویر)

۰
کبنا ؛قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به دیشموک سفر و در روستاهای دیشموک با مردم دیدار و از نزدیک با درد مردم اشنا شد.
در حاشیه این سفر به دلیل قطعی راه ارتباطی ناشی از سیل و طغیان رودخانه؛ مردم نیازمند اذوقه بوده که بسته غذایی تحویل انها شد.
در ابتدا مردم به ارایه مشکلات پرداخته و در ادامه مبشری، راوند امام جمعه و حبییی بخشدار و ایزدی رییس کمیته و بینا عضو شورای شهر به ایراد سخن پرداختند
مردم با بیان اینکه از خدمات کمیته امداد و مدیریت و تلاش و زحمات و توجه رضا ایزدی رئیس کمیته امداد دیشموک راضی هستیم؛ خواستار برطرف کردن اساسی ترین مشکل روستا یعنی" قطعی راه ارتباطی"، شدند.
قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به روستاهای دیشموک عزیمت کرد.
مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: به روستاهای دیشموک سفری داشتیم و از روستاهای "رودسمه" و "پای پره" و "پای میل" بازدید و در این سفر به دلیل بارش باران و قطعی ارتباط، اذوقه مصرفی به اهالی تحویل داده شد.
وی افزود: بیش از 60 خانوار در این روستاها فاقد بسیاری از امکانات اولیه از جمله سرویس بهداشتی،  لوله کشی آب  و از فرسوده بودن منازل مسکونی و بیکاری رنج می برند.
مبشری با بیان اینکه؛ درد دل مردم را شنیدیم؛ تصریح کرد: انتظار داریم یک فکری اساسی شود.
وی گفت: منطقه مستعد دامپروری است
مبشری بیان کرد: قول دادیم درصورت همکاری مردم؛ وام اشتغالزایی به همه مردم تحت پوشش  و حتی نیازمندان غیرتحت پوشش، اعطاء شود.
وی اذعان کرد: انشعاب آب و برق رایگان به مددحویان تحت پوشش  و مردم غیرتحت پوشش کمک موردی و بلاعوض داده می شود تا آب بهداشتی داشته باشند.
مبشری به بحث مسکن اهالی اشاره کرد و گفت: برای بحث مسکن و سرویس بهداشتی و تعمیرات ساختمان ارزیابی میکنیم و برای همه کسانی که مددجوی ما هستند و مشکل مسکن دارند در طرح  ساخت مسکن  و سرویس بهداشتی، کمک می شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این راستا با بنیاد مسکن رایزنی می شود تا با هم هماهنگ باشیم.
مبشری بیان کرد: این مردم مستحق هستند که کمک شوند.
وی متذکر شد: ان شاءالله جاده ای که  تا اینجا امده، با همت مسوولان؛ ما بتوانیم و شاهد باشیم که مشکلشان حل شود.
مبشری به بیکاری و بحث اشتغال روستائیان اشاره کرد و گفت: جوانان گلایه داشتند ما میتوانیم شغل ایجاد کنیم ولی امیدی نیست که مشکلات را انتقال می دهیم.
وی تاکید کرد: به عنوان یکی از مسوولان در سطح استان در این منطقه حضور یافتم و مشکلات را انتقال می دهم که باید یک کار اساسی شود.
حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک هم ضمن قدردانی از مسوولانی که به فکر مردم هستند از مدیرکل کمیته قدردانی و از مردم خواست تا جهت حل مشکلات مسوولان را همکاری کنند.
سلمان بینا عضو جوان شورای شهر دیشموک در حاشیه این سفر ضمن قدردانی از مدیرکل کمیته امداد استان و هیئت همراه که در مناطق روستایی حضور بهم رسانده و مشکلات مردم را ار نزدیک رصد می کند؛ گفت: این مردم قدردان تلاش مسوولان هستند.
بینا به بحث اشتغالزایی و محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: از این نهاد انقلابی خواهشمندیم با اعطای تسهیلات ویژه به منطقه محروم دیشموک جهت رفع بیکاری جوانان؛ همت بیشتری شود.
وی بیان کرد: اشتعالزایی برای روستاییان  بسیار با اهمیت بوده و از مهاجرت مردم به شهر جلوگیری می کند.
عضو جوان شورای شهر دیشموک گفت: انتظار دارم به اعطای تسهیلات به طرح های زودبازده و شغل هایی که توجیه اقتصادی با توجه به شرایط منطقه دارا می باشد؛ توجه شود.
بینا به مشکلات روستائیان اشاره و متذکر شد: اهالی ساکن روستایی دیشموک محروم و حتی از سرویس بهداشتی و مسکن مناسب  محروم بوده که ملتمسانه خواهش داریم جهت رفع مشکلات؛ مساعدتی بیش از پیش شود.
--------------------------------------------------
گزارش و تصویر از وحید آهنگ
--------------------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

قلعه ریسی
Iran, Islamic Republic of
سلمان بینا میتواند کاندید دور بعدی مجلس باشد و مسائل لاینحل را در چاروسا و کشور حل کند.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1