تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۴۰۸۳۸۷
برای حفاظت و پاکسازی محیط زیست:

شهردار و فعالین زیست محیطی دوگنبدان دست به کار شدند (+ تصاویر)

۱
کبنا ؛

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست گچساران گفت: با همت مسوولان و اعضای سبزگامان مناطق گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه گچساران از زباله پاکسازی شد.
ولی رمضانی اظهار کرد: در روز سیزدهم فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده است در اقدامی از سوی مسوولان کیسه‌های جمع آوری زباله توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گچساران، شهرداری دوگنبدان، شبکه بهداشت، روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت گاز گچساران به صورت گسترده در ورودی خروجی‌های این شهرستان از ساعات اولیه صبح در بین مسافران نوروزی و گردشگران توزیع شد.
 وی با بیان اینکه برخی از مسافران نوروزی که در مناطق گردشگری حاشیه مناطق حفاظت شده مستقر بودند کیسه زباله  توزیع شد، افزود: همچنین در این زمینه توصیه‌های محیط زیستی به شهروندان  و گردشگران سفارش گردید.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست گچساران ادامه داد: در این رابطه از مهمانان و مسافران درخواست شد که پسماندهای خود را به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی در طبیعت رها نکنند و کیسه‌های حامل زباله خود را در محل جمع آوری که در ورودی شهر مستقر شده‌اند، تحویل دهند.
این مسوول ابراز کرد: هدف از این اقدام  جمع آوری صحیح زباله و آگاهی بخشی به مردم و گردشگران نوروزی گچساران در راستای صیانت از عرصه های منابع طبیعی و مکان های تفریحی شهرستان است.
رمضانی در آیین پاکسازی مناطق گردشگری قلات گناوه گچساران گفت: طرح پاکسازی مناطق گردشگری طبیعی شاخص گچساران با مشارکت سبزگامان طبیعت، اداره محیط زیست و دیگر ارگان‌ها  صورت گرفت.
 وی با بیان اینکه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بیشترین زباله جمع آوری شده در طبیعت مناطق گردشگری این شهرستان بوده است، اذعان کرد: رها سازی ظروف پلاستیکی و مواد غیرقابل تجزیه در طبیعت علاوه بر تخریب محیط زیست، سلامت انسان‌ها و حیات وحش را نیز تهدید می‌کند.
 رمضانی تصریح کرد:  همچنین نفوذ شیرابه مواد شیمایی در خاک و آلودگی آب با رهاسازی زباله‌ها از سوی گردشگران تهدید کننده جدی منابع طبیعی است.






اقدام تحسین برانگیز شهرداری دوگنبدان جمع‌آوری زباله در مناطق گردشگری گچساران/تصاویر
شهردار دوگنبدان گفت: برای دومین سال 800 کیلوگرم کیسه زباله در روز سیزدهم فروردین ماه در خروجی جاده دشتک دیل و قلات گناوه گچساران در بین شهروندان و مسافران نوروزی توزیع شد.
 جمع‌آوری زباله در مناطق گردشگری  گچساران/تصاویر
مسعود ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  اظهار کرد: در روز سیزدهم فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده است شهروندان و مسافران  در این روز به دامان طبیعت  برای استفاده از طبیعت خدادادی پناه می‌آورند.
 شهردار دوگنبدان با اشاره  به اینکه در این روز  بسیاری از مردم از طبیعت خدادادی استفاده  می‌کنند، گفت: در این زمینه از سوی شهرداری دوگنبدان و با همکاری پرسنل شهرداری و محیط زیست 800کیلوگرم کیسه زباله در خروجی   جاده دشتک دیل،  قلات گناوه  و فلکه فرودگاه در بین مسافران نوروزی  و شهروندان گچساران توزیع شد.
 وی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از طبیعت یک وظیفه همگانی است،  اذعان کرد: تعدادی دستگاه خودروهای ویژه حمل زباله در ورودی شهر دوگنبدان برای تحویل پسماند مسافران  و شهروندان گچسارانی که در روز سیزدهم فروردین ماه به طبیعت رفته بودند،  استقرار داده شده بود.
ظفری خاطرنشان کرد: پس از  توزیع کیسه زباله در بین مسافران و شهروندان گچسارانی که در روز گذشته به دامان طبیعت پناه برده بودند با همکاری 30 نفر از پرسنل شهرداری به جمع آوری و بارگیری زباله‌های روستای گناوه، قلات و دشتک دیل توسط پنج خودرو سنگین ویژه حمل زباله را آغاز  و طبیعت را پاکسازی کردند.
 وی با بیان اینکه میزان  زباله  تولید شده در روزهای عادی در شهر دوگنبدان 74 تن است، گفت: عمده زباله‌های جمع‌آوری شده در روز طبیعت ظروف یک بار مصرف بوده است.
شهردار دوگنبدان تصریح کرد: امسال برای دومین سال است که در روز سیزدهم فروردین که به نام روز طبیعت نامگذاری شده است از سوی شهرداری دوگنبدان کیسه زباله در بین شهروندان و مسافران نوروزی  توزیع می‌شود.
 به گزارش فارس، براساس آمار میراث فرهنگی دشت‌های دیل و گناوه دارای بیشترین بازدیدکننده در بین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در  ایام تعطیلات نوروزی است.









نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس ظفری شهردار محترم شهرستان گچساران زحمات بی بدیل و بی دریغتان برهیچ چشمی پوشیده نیست الا تنگ نظران....اجرتان با خدا....0ولی دکتر جان با نگاهی گذرا به سطح شهر و این همه مانع و دست انداز ریز و درشت بخصوص روکش آسفالتهایی که بدست توانمند دیگر نهادها و ادارات تخریب و به حال خود رها شده است همتی دوچندان میخواهد چراکه برازنده شهرمان نیست و زحمات حضرتعالی و پرسنل خدوم وزحمت کش شهرداری زیر سوال میرود...انشاله سبز و پاینده وپایار باشید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1