تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۰۸۲۵۳

گزارش تفصیلی همایش شب بلاد شاپور (+ تصاویر )

به همت انجمن هم اندیشی فرهیختگان
۱
کبنا ؛نخستین همایش شب بلاد شاپور با هدف برندسازی و معرفی پتانسیل های گردشگری-بوم گردی و تاریخی بلاد شاپور برگزار شد. نخستین همایش ملی شب بلاد شاپور باحضور جمع کثیری از مردم چهره های ملی، مشاهیر، نخبگان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی در محل کاروانسرای بلاد شاپور (دهدشت) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن هم اندیشی فرهیختگان؛ مهندس سید "فرزاد نجات نیا" دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان و مدیر همایش شب بلاد شاپور با اشاره به سلسله نشستهای دانشجویان و فرهیختگان در نخستین همایش عنوان کرد: تلاش برای معرفی بافت تاریخی شهر دهدشت (بلادشاپور) برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو از اهداف اصلی و بلند مدت این همایش هست.
سید فرزاد نجات نیا با اشاره به اینکه ۷۰ اثر تاریخی در نوبت فهرست ثبت جهانی یونسکو قرار دارند افزود: بافت تاریخی دهدشت در قدم اول می بایست با توجه بیشتر و پویش مردمی درفهرست نهایی دبیرخانه یونسکو در ایران قرار گیرد. این فعال فرهنگی با اشاره به وضعیت بیکاری و آسیبهای اجتماعی و مهاجرت بی رویه دهه هفتاد و هشتاد افزود؛ تلاش در راستای برندسازی و ثبت در میراث جهانی در آینده می تواند نقش مهمی را در رونق تولید، رونق اقتصادی و صنعت توریسم و گردشگری-بوم گردی شهرستان کهگیلویه ایفا نماید. دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان تصریح کرد؛ بلاد شاپور به عنوان بزرگترین شهر سنگ-گچی با معماری ایرانی اسلامی و مرکزیت قلمرو جنوب غربی کشور در ادوار گذشته شناخته شده نیست، و ظرفیت تمدنی دهدشت قدیم می تواند در مثلث (اصفهان-یزد-فارس) مورد توجه آژانس های گردشگری خارجی قرار گیرد.
دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان یادآور شد؛ چهاردهمین همایش تخصصی از سوی انجمن هم اندیشی فرهیختگان نشان از عزم جدی دست اندر کاران دارد، و در این بین شرکت ایرانسل می تواند بعنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران نقش اساسی در معرفی و برندینگ این ظرفیت عظیم در سطح ملی و بین المللی ایفا نماید.
نجات نیا به نقش جوانان و نوجوانان در چند روز منتهی به همایش یادآور شد استقبال خیلی خوب از فرخوان پوستر و هشتگ بلاد شاپور قریب به صد هزار لایک رو در پی داشت و این یک نمونه عملی از فرهنگ سازی مناسب در استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی بود و تیم مستند ساز حرفه ای تولید محتوا در ادامه نقش پر ثمرتری را ایفا خواهد نمود.
مدیر همایش شب بلاد شاپور افزود: از دستاوردهای بی نظیر و مهم، آئین رونمایی تمبر شب بلاد شاپور بود که در نوع خود برای اولین بار در کهگیلویه انجام شد، و در آینده به فوائد و پیامدهای آن بیشتر پرداخته خواهد شد.
در ادامه دکتر "بیژن عباسی آرند" ضمن بیان اینکه اشتعالزایی در کسب و کار اینترنتی عدد کمی نیست و ما باید ضمن ایجاد زمینه استقبال جوانان بدان رسمیت ببخشیم افزود؛ شرکت ایرانسل از ثبت بافت تاریخی بلاد شاپور و معرفی آن حمایت می کند.
در ادامه دکتر عباسی افزود؛ شرکت ایرانسل همچنین از کسب و کارهای نوین و اشتغالزایی جوانان کهگیلویه در زمینه اقتصاد دیجیتال حمایت خواهد کرد. از نکات قابل توجه در این همایش نوشتن یادداشت های یادبود توسط مشاهیر و مخاخر و عشایربر روی تمبر اختصاصی همایش بود.
این همایش با برگزاری پنل تخصصی پیرامون این بافت تاریخی و فرهنگی باحضور دکتر ابوالحسن دانشی، پژوهشگران و نویسندگان و ارائه گزارش مهندس رستمی دبیر کارگروه اکوسیستم کارآفرینی انجمن هم اندیشی فرهیختگان با محوریت کسب و کارهای نوپا ادامه یافت. لازم به ذکر است؛ در این همایش مدیرعامل شرکت ایرانسل، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اعضای اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد، اعضای شورای شهر و شهردار شهر دهدشت، مدیرکل پُست استان، مدیرکل ارشاد، مشاور منابع نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، روسای ادارات، ورزشکاران ، سازمانهای مردم نهاد، هیئت های ورزشی روستایی و بومی محلی استان، امور عشایر، نخبگان سیاسی شهرستان، پژوهشگران و نویسندگان، هنرمندان و ورزشکاران و جمع کثیری از مردم حضور داشتند.
در حاشیه این مراسم از موسسه ملی فرهنگی زیست محیطی کوه نور با همکاری امور عشایر با برپایی سیاه چادر و غذاهای بومی محلی و پوشیدن لباس های محلی آداب و سنن این منطقه را به نمایش گذاشتند.
در پایان همایش اهدای لوح سپاس و جوایز به سه نفر برگزیده فراخوان طراحی پوستر شب بلاد شاپور و تقدیر از نویسندگان، پژوهشگران و نخبگان فرهنگی، اجتماعی، علمی و کارآفرین و ورزشکاران صورت پذیرفت.
گفتنی است؛ از مصوبات این همایش می توان به برند سازی و معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری با هدف معرفی دهدشت، برنامه ریزی برای ثبت بافت قدیم منطقه تاریخی بلاد شاپور در فهرست جهانی، ساخت انیمیشن، اسپانسری در زمینه های ورزشی توسط شرکت ایرانسل، تشکیل کارگروه تخصصی حامیان بلاد شاپور، معرفی بلاد شاپور به عنوان منطقه توریستی و بوم گردی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد اکوسیستم کارآفرینی کسب و کارهای نوپا متناسب با زیست بوم منطقه را می توان نام برد. شایان ذکر است مدیر عامل ایرانسل از غرفه تیم پر افتخار هندبال فرازبام خائیز دیدن کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تابیعف
Iran, Islamic Republic of
احمد پایمرد و اسفندریار برخه چهره های ملی همابش.
United States
بهتر بگیم شوی انتخاباتی جناب نجات نیا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1