تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۰۸۲۵۲
کبنا گزارش می‌دهد

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل‌زاده / دستور ویژه احمدی به راه‌ و شهرسازی / مناطق خطرآفرین شناسنامه‌دار شوند (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛علی محمد احمدی روز چهارشنبه ( 7 فرودین ماه 98) در بازدید از برخی مناطق سیل زده، اظهار داشت: مردم و شهروندان در مناطق سیل زده نگران نباشند، دولت به طور یقین همراه آنان خواهد بود و خسارت ها جبران خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت ساز و کار و تمهیدات لازم برای جبران زیان های وارده به سیل زدگان را اندیشیده است و در قالب اعطای وام های بلاعوض و یا تسهیلات کم بهره سعی در بهبود اوضاع و جبران خسارت ها دارد.
احمدی تاکید کرد: بارش های سیل آسا در 2 روز گذشته علاوه بر تخریب و خسارت های سنگین به تاسیسات زیربنایی، برخی روستاها و مناطق عشایری را نیز با مشکل مواجه کرده است.
احمدی یادآور شد: همچنین کمیته ای با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری، فرمانداری ها و سایر دستگاه های نظارتی در حال بررسی ابعاد خسارت و برآورد زیان های وارد شده به منازل مسکونی در سطح روستاها و مناطق عشایری هستند.
وی با بیان اینکه هنوز بررسی و تخمین خسارات ناشی از سیل اخیر در استان مشخص نیست، گفت: البته با تخمین اولیه میزان خسارات حتی به بیش از پنج هزار میلیارد ریال می رسد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: سیل به بسیاری از تاسیسات حیاتی و زیربنایی از جمله راه، آب، برق و پل ها خسارات شدیدی وارد کرد.
احمدی در ادامه خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن، گفت: هرگونه ساخت و ساز در مناطق بحرانی ممنوع است.
احمدی با بیان اینکه باید مناطق خطر آفرین وبحرانی استان شناسنامه دار شوند، گفت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی نسبت به صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق خطر آفرین و حریم رودخانه ها را ممنوع کند.
استاندار ابراز داشت: دستگاه های اجرایی نیز صدور مجوز طرح های اقتصادی در مناطق بحرانی استان را ممنوع کنند.
وی با بیان اینکه، بسیاری از خسارات ناشی از طرح ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و یا بدون آینده نگری بوده است، تاکید کرد: این گونه حوادث باعث می شود تا بتوان با برنامه ریزی و دقت بیشتر به مسائل توجه گردد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین در بازدید از محور یاسوج –شیراز گفت: این محور در منطقه مله شوره به علت رانش زمین تا اطلاع ثانویه مسدود است و هیچگونه ترددی در آن صورت نمی گیرد.
علی محمد احمدی تاکید کرد: برای مسافرت از یاسوج به شیراز و یا بلعکس از جاده قدیم و یا جاده جایگزین یعنی محور شیراز- نورآباد- بابامیدان استفاده شود.
استاندار تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی هر چه زودتر نسبت به ایجاد یک مسیر فرعی در محل رانش جاده اقدام نماید.
وی بیان کرد: این اداره کل تلاش کند تا هرچه سریعتر این مسیر ترمیم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1