تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۰۸۲۲۹
کبنا مدیریت بارندگی‌های اخیر را به فرماندهی علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بررسی کرد

مدیریت پای‌کار و بحرانی که غافلگیر شد (+ فیلم و عکس)

۱
کبنا ؛باران 48 ساعت بدون توقف بر استان کهگیلویه و بویراحمد می‌بارد و با وجود آشکار شدن ضعف‌ها و کمبودها، الحمدالله اتفاق ناگواری در استان نیفتد.
بارش ۱۷۳ میلیمتری باران در یاسوج
بنا بر اعلام مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر تا ساعت 13:30 سه شنبه   6 فروردین در شهر یاسوج 173.4 میلیمتر باران بارید. بر اساس این اطلاعیه در سی سخت 164 میلیمتر، امامزاده جعفر 109.6، سرفاریاب 97، دوگنبدان 83.4، لیکک 82.5، سوق 79، دهدشت 70.5 و در شهر چرام  هم 65 میلیمتر باران بارید.بارش‌ها در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد.
از ابتدای بارش باران و هشدارهای سازمان هواشناسی، با فرمان علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و پای کار بودن تیم بحران استان، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و تشکیل جلسات هماهنگی ستاد بحران در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و حضور به موقع شهرداران و پرسنل از بحران‌های احتمالی عبور کرده‌ایم و تیم‌های امدادی و کمکی هم کاملاً در آماده باش هستند.
در شهر یاسوج حدود 170 میلیمتر بارندگی داشتیم، اما شهر مدیریت شد، احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باران آمد و مناطق سیل‌زده و حادثه‌خیز را بازدید کرد. شهردار یاسوج و نیروهایش با تمام توان پای کار هستند. مقدم ستاد بحران را در شهرداری یاسوج تشکیل داد. او بر قولش به مردم ایستاد و نوروز 98 در یاسوج ماند. مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد شبانه‌روز در محل کار و هماهنگی می‌کند، سایر مدیران‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیام‌های جداگانه آمادگی خود و ادارات مطبوعشان را برای هر نوع همکاری اعلام کردند. فرماندار بویراحمد وسط میدان. در سایر شهرستان‌ها هم فرمانداران، بخشداران و شهرداران، دهیاران و دستگاه‌های خدماتی در آمادگی کامل بودند. مدیران در کنار مردم هستند تا از هرگونه کمک و همکاری دریغ نکنند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (سه شنبه 6 فروردین ماه 98) به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار از برخی مناطق سیل زده یاسوج از جمله شرف آباد و نجف آباد، پل زردک، پل اول و دوم بشار، پل مهریان، پل جوشکاران و بیمارستان شهید رجایی بازدید کرد.
احمدی در این بازدید با بیان اینکه بارش باران‌ به شکل بی‌سابقه‌ای ادامه دارد، گفت: در قلعه رئیسی کهگیلویه شاهد بارش 340 میلی متری باران هستیم.
وی با تاکید بر اینکه قبل از آغاز بارش‌ها تدابیر لازم اندیشیده شد، افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در حال آماده باش بوده و امکانات را بسیج کردیم که شاهد کمترین میزان خسارت باشیم.
وی با بیان اینکه به فرمانداران اعلام شده که شبانه روز باید پای کار باشند، ادامه داد: با وجود آورد بسیار بالای دو روز اخیر اما تنها یک تلفات جانی داشته‌ایم که یک نوجوان هنگام عبور از رودخانه در باشت غرق شده است.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سیل خسارت فراوانی به زیرساخت‌ها، کشاورزی و دیگر بخش‌ها وارد کرده است، ادامه داد: دامداران نیز متحمل خسارت شده‌اند ولی هنوز برآورد دقیقی نداریم.
احمدی خاطرنشان کرد: بعد از پایان بارش‌ها اکیپ‌های لازم برای برآورد خسارت‌های وارده در بخش‌های مختلف به مناطق اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان تصریح کرد: تدابیر لازم برای اسکان مسافران و گردشگران اندیشیده شده و توصیه می‌کنیم گردشگران تا ثبات این سامانه بارشی در شهرهای که حضور دارند، مستقر باشند و در مسیر رودخانه‌ها قرار نگیرند زیرا حجم بارش به گونه‌ای بوده که به صورت آنی طغیان رودخانه‌ها را داریم.
استاندر کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به تمجید از مدیریت بحران استان پرداخت و اظهار کرد: بارش‌ها از چند روز قبل پیش بینی شده بود و مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اتخاذ تمهیدات ویژه مانع از بروز خسارات و غافلگیری بیشتر شد.
وی با بیان اینکه بارش در همه‌ی نقاط استان در 2 روز گذشته به برخی بخش‌ها خسارت وارد کرده است افزود: گروه‌هایی برای بررسی میزان خسارت‌ها به مناطق مختلف آماده شده اند.
احمدی با بیان اینکه در برخی نقاط استان بیش از 300 میلیمتر باران باریده است افزود: تاکنون خبری مبنی بر خسارات جانی گزارش نشده و مدیریت بحران استان تمام امکانات و ظرفیت‌ها را برای مقابله با خطرات احتمالی به کار گرفته است.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در محله ی شرف آباد، پل زردک، پل بشار، پل مهریان، یک طرح گلخانه ای در چنارستان و ورودی شهر یاسوج از نزدیک حجم سیلاب و خسارات ناشی از آن را بررسی کرد.
وی با بیان اینکه استان میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است از آنان خواست تا آرام شدن شرایط جوی در مکان‌های پیش بینی شده بمانند و از سفرهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000408/nf00408229-1.mp4
مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مدعی العمومی که تمام دغدغه‌اش مردم هست، در بازدید دو ساعته که از سطح شهر یاسوج داشت، گفت: همه مدیران با تمام توان و امکانات پای کار هستند و الحمدالله هیچ مشکلی وجود ندارد. اما حجم بالای بارندگی بالا است و مردم هم صبر و تحمل کنند.
به گزارش کبنا، مردم هم هشدارهای سازمان هواشناسی و مسوولان مربوطه را جدی بگیرند و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و به شایعات و حرف‌های بی‌اساس توجه نکنند و اخبار را از مجاری رسمی دنبال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا بنویس در این بحران رییس دانشگاه علوم پزشکی کجاست
خواهشا مصالح مردم را بر معاملات برخی مدیران ترجیح دهید
حیف این استان و مدیران معامله چر
محمد
Iran, Islamic Republic of
شما اقاي استاندار بفرماييد مديريت بحران چه كار توانست انجام بده اتفاقن خيلي ضعيف عمل كرد
Iran, Islamic Republic of
هدایت اکبری کجایی.خبری ازت نیست.مگه حرفات دیگه خریدار نداره
Iran, Islamic Republic of
کبنا شلوغش نکن هیچ بحرانی در کار نبود. تازه امسال بارشهای استان به حالت نرمال برگشت. قهرمان سازی نکنید. این گروه هیچ بحرانی را نتونسته مدیریت کنه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
فایل های مرتبط
1