تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۴۰۸۲۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

40 ساعت بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد / بازدید دادستان از شهر یاسوج / کرمی: مدیران پای کار هستند / مقدم: همه چیز مدیریت شده است / مردم برای مایحتاج خود به شهر هجوم نبرند (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛از روز دوشنبه تا لحظه انتشار این گزارش استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارش بی‌سابقه‌ای در این استان هستیم. اما با مدیریت خوبی که انجام گرفته، هیچ مشکلی مخابره نشده است. حجم بارندگی اینقدر بالا است که شاهد آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ها و به راه افتادن سیل در برخی از خیابان‌ها هستیم. بدون شک تدابیری باید اندیشیده شود که شهر یاسوج در هنگام بارش‌های اینچنینی مشکل پیدا نکند. ایجاد کانال‌ها، اجرای درست طرح تفصیلی و همچنین ایجاد سیل بند‌های مناسب می‌تواند شهر را از هر خطر احتمالی نجات یابد. اینکه شهر رها شود که هر کس هر طوری که دلش بخواهد، خانه یا ساختمانی بنا کند و به نظر مهندسین و کارشناسان هم توجه‌ی نشود، قطعاً مشکلات عدیده‌ای را برای آینده شهر ایجاد خواهد کرد.
در پی بارش شدید باران و احتمال سیل و آبگرفتگی‌های زیاد، مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از سطح شهر یاسوج بازدید کرد.
مهرداد کرمی صبح امروز (سه شنبه 6 فروردین ماه 98) دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدی که دو ساعت به طول انجامید، نقاط مختلف شهر یاسوج را مورد بررسی و بازدید قرار داد.
کرمی در حاشیه این بازدید به خبرنگار کبنا، گفت: همه دستگاه با تمام توان و امکانات پای کار هستند و اگر کم و کاستی‌هایی هم وجود دارد، مردم تحمل کنند.
وی افزود: در بازدید دو ساعته‌ای که با حضور شهردار یاسوج از سطح شهر داشتیم، از نزدیک مناطق مختلف یاسوج را مورد بررسی قرار دادیم و الحمدالله نیروها پای کار هستند و خوب کار می‌کنند. مشکلات کم کم مرتفع می‌شود.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: به یک سری امکانات و اقدامات جدی‌تر نیازمندیم که کار باید اساسی‌تر صورت بگیرد. مثلاً بعضی جاها باید کانال کشی انجام بگیرد و خانه‌های که در حریم هستند باید فکری به حال آنها شود.
وی افزود: حجم بارندگی زیاد است و الحمدالله هم مشکلی به وجود نیامده و از شهردار و پرسنل شهرداری یاسوج تشکر می‌کنم.
کرمی گفت: پای کار هستند و با تمام توان‌شان دارند، کار می‌کنند و شاید امکانات‌شان بیش از این کفاف خدمات بیشتری را ندهد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا می‌گوید: با وجود استمرار شدید بارندگی اما الحمدالله تاکنون مشکلی به وجود نیامده است.
وی افزود: رودخانه‌ها به شکل وحشی طغیان کرده‌اند و مخاطراتی را برای پل‌های جانبی شهر ایجاد کرده، اما خدا را شکر خطر جدی برای پل‌ها ایجاد نشده است.
شهردار یاسوج گفت: پل زردک با حضور آقای استاندار هم بازدید کردیم که با تدابیر صورت گرفته مسئله آن برطرف شده است. اما آبگرفتگی در محله شرف‌آباد، بختیاری‌ها و حاجتی‌ها و همچنین سه راه خلف‌آباد داریم و پارک ساحلی ما مشکل داشتیم. دبی آب در برخی مناطق زیاد هست و همکاران ما در حال خدمات دهی به شهروندان هستند.
وی افزود: واحدهای نقلیه، آتش‌نشانی و .. پای کار هستند که در صورت نیاز به کمک شهروندان بشتابند. خود بنده هم به طور مستقیم در صحنه‌ها حضور دارم و معمولاً در جریان جزء به جزء موارد هستم.
شهردار یاسوج گفت: تخلیه آب در منازل شهروندان را هم در دستور کار داریم. رفته رفته بارندگی هم شدتش کمتر شود، شاید مشکلات ما در سطح شهر هم کمتر شود. ما بیشترین مشکل را از ساعت 6 صبح امروز داشتیم تا 8 صبح که آبگرفتگی شدید بود.
وی افزود: بازدیدها مرتب انجام می‌گیرد که هر جا نیاز به کمک باشد، امدادرسانی شود.
مقدم گفت: ما مشکل خاصی در سطح شهر یاسوج نداریم، فقط آبگرفتگی وجود دارد که اگر شهروندان صبر و حوصله به خرج دهند این آب‌ها هم تخلیه می‌شود.
وی گفت: همه چیز در سطح شهر یاسوج مدیریت شده است و نیاز نیست که مردم برای مایحتاج خود و یا حتی بنزین هجوم ببرند. بارش رحمت الهی است و آبگرفتگی‌ها هم طبیعی است. واحدهای مختلف شهرداری هم در حال خدمات دهی هستند.
بنا بر این گزارش، حدود 40 ساعت هست که استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بارندگی شدید هست، خوشبختانه مشکل خاصی در استان پیش نیامده که این هم به مدیریت و پای کار بودن مدیران کهگیلویه و بویراحمد بر می‌گردد. شهر یاسوج هم با وجود حجم بالای بارندگی با مشکل خاصی مواجه نشد و شهر خوب مدیریت شد. این استان به امکانات و تجهیزات بیشتری برای مقابله با بحران‌های احتمالی دارد که امید می‌رود مسوولان در این باره هم چاره‌اندیشی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن پور
Iran, Islamic Republic of
ما اهالی سادات محمودی دوروزه که با ستاد حوادث با شماره 122 و اداره اتفاقات برق با شماره 121 تماس میگیریم ولی هیچکس پاسخگو نیست .مسولان شهرستان کجا تشریف دارند .چون تمام سیلابهایی که شما از ترس خرابکاری ان نگرانید از سادات محمودی گذشتند ولی دریغ از یک دستگاه لودر یا حتی یک دستگاه تراکتور که دراین بخش موجود باشه.اکثرجادها خراب شده دریغ از حظور حتی یکنفر از ارگانهای مربوطه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1