تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۲۱۳
در پی بارندگی‌ها:

خسارت سیل به 100 خانوار عشایری کهگیلویه/درخواست امداد رسانی عشایر گرفتار در سیل(+تصاویر)

۰
کبنا ؛بارش باران از صبح روز دوشنبه (5 فروردین 98) آغاز شد و بنا به گفته کارشناسان هواشناسی تا بامداد چهارشنبه 7 فروردین ماه ادامه پیدا می‌کند.
بنا بر این گزارش، بارش شدید باران در کهگیلویه موجب خسارت مالی به 100 خانوار عشایر کهگیلویه و مسدود شدن بیش از 300 کیلومتر جاده و راه مواصلاتی مناطق عشایر نشین شد.
رئیس امور عشایر کهگیلویه در گفت و گو با کبنا با بیان اینکه بارندگی سیل آسا امروز به 100 خانوار عشایری کهگیلویه خسارت وارد کرد و موجب تخریب سرپناه و پارگی و آبگرفتگی چادر و کومه و اتاقک های خشتی،گلی و چوبی  عشایر شد، تصریح کرد:
 عشایر گرفتار در سیل  تقاضای امداد رسانی  و تهیه نایلون و چادر،پتو وآذوقه جهت اسکان  کردند که انتظار می رود به هر طریق ممکن کار امداد رسانی بوسیله خودرو کمک دار به مناطق نیازمند با همکاری نهادها انجام شود.
خداداد اجتهادی همچنین عنوان کرد:بیش از 300 کیلومکتر از جاده های عشایری و مسیرهای مواصلاتی با وردهای عشایر،ابنیه فنی از جمله عشایر مناطق قلعه دژ،توف شیرین،لا اسبید،زیر گچ،بوا،کوه پات قشلاق،موگر،زیرگچ و...به دلیل کوهستانی بودن مسیرها وریزش کوه و بارش شدید مسدود و تردد در این مسیرها امکان پذیر نمی باشد که با اتمام بارش ها  بلافاصله  کار بازگشایی  ومرمت و عبور و مرور جاده های عشایر اغاز می شود.
اجتهادی ادامه داد:این اطمینان را به عشایر می دهیم با رصد تمامی حوادث و گزارشات،با هماهنگی با مسولان استانی و فرماندار کهگیلویه و مدیریت بحران شهرستان با عزم جدی و جهادی در خدمات رسانی به قشر مولد عشایر با  آمادگی کامل در جهت رفع مشکلات ایجاد شده تلاش کنیم.
وی افزود:طی دو روز گذشته تمامی هشدار ها و احتمال سیل نیز به عشایر اطلاع رسانی شد و با وجود خسارتهای مالی ولی خوشبختانه خطر جانی نداشتیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1