کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بارش شدید باران در دهدشت / نیکبخت خروج مدیران را ممنوع اعلام کرد / به راه افتادن آب‌های سطحی و فاضلاب در کوچه‌ها و خیابان‌های دهدشت ( + فیلم و عکس)

5 فروردين 1398 ساعت 15:48

همچنین به دلیل بارش شدید باران، آب‌های سطحی و فاضلاب در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر دهدشت به راه افتاده است.


بارش باران در شهرستان کهگیلویه از صبح روز دوشنبه 5 فروردین ماه 98 آغاز شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، صبح امروز دوشنبه 5 فروردین 98 باران در شهرستان کهگیلویه شروع به باردیدن کرد و همچنین بادهای شدیدی می‌وزد.
عبدالرحمن مدرس رئیس اداره هواشناسی کهگیلویه امروز در نشست ستاد بحران این شهرستان که به ریاست نیکبخت فرماندار برگزار شد، گفت: بر اساس پیش‌بینی  هواشناسی 100 میلی‌متر بارندگی در شهرستان کهگیلویه خواهیم داشت.
رئیس اداره هواشناسی کهگیلویه با بیان اینکه هشدارهای جوی جهت کاهش خسارات باید جدی گرفته شود، افزود: احتمال خسارت به تأسیسات ادارات وجود دارد.
مدرس تصریح کرد: دامنه فعالیت سامانه بارشی بیشتر در مناطق سردسیری و بخش‌های دیشموک و چاروسا است.
وی با بیان اینکه بارش‌های به صورت رگباری و تگرگ خواهد بود، ادامه داد: این بارندگی سیل‌آسا بخش‌های دیشموک و چاروسا را بیشتر در بر خواهد گرفت.
مدرس گفت: بارش‌های امروز و فردا با شدت زیاد و مدت زمان کم به وقوع می‌پیوندد بنابراین مردم باید مراقبت لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به موقعیت مکانی برخی از ادارات دهدشت و خطرات احتمالی در مواقع بارندگی زیاد گفت: اداره هواشناسی با کمترین میزان بارندگی زیر آب می‌رود.
جعفر نیکبخت فرماندار کهگیلویه نیز خروج مدیران را از شهرستان ممنوع اعلام کرد و گفت: برای احداث سیل‌بند کمربندی دهدشت شورای تأمین وارد عمل شد و با جلب رضایت مالکان و رفع معارض کار احداث سیل‌بند از امروز در حال انجام است.
وی افزود: مشکل تجهیزات و ماشین‌آلات کمرشکن برای احداث سیل‌بند در شهرستان وجود دارد که با هماهنگی و پیگیری اداره راهداری قرار است این دستگاه تا ساعتی دیگر از دیگر شهرستان‌ها در دهدشت مستقر شود.
رئیس ستاد هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه گفت: استفاده از بیل مکانیکی شخص هزینه‌هایی دارد که باید از طریق ادارات تأمین شود.
وی از مدیران خواست تا پایان بارندگی‌ها از شهرستان خارج نشوند و در آمادگی کامل برای مقابله با حوادث باشند.
نیکبخت تصریح کرد: مکان‌های مسقف همه ادارات، مدارس و مساجد باید آماده اسکان باشند، به شهروندان و مسافران نوروزی اطلاع‌رسانی لازم انجام شود تا در مکان‌هایی که احتمال سیل و طغیان آب وجود دارد مستقر نشوند.
وی با بیان اینکه ادارات راهداری، هلال‌احمر و شهرسازی موظفند آمادگی کامل داشته باشند، افزود: پیمانکاران پروژه‌های جاده دهدشت به چرام و پتروشیمی جهت در اختیار قرار دادن تجهیزات و ماشین‌آلات برای مقابله با حوادث اعلام آمادگی کردند.
به گزارش کبنا، بادهای شدید در شهرستان کهگیلویه سبب شد که بخشی از سقف کاذب جلوی درب اورژانس جدید دهدشت تخریب شود.
هنوز از خسارت‌های احتمالی ناشی از بارش باران و وزیدن باد در شهرستان کهگیلویه اطلاعاتی در دست نیست.
همچنین به دلیل بارش شدید باران، آب‌های سطحی و فاضلاب در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر دهدشت به راه افتاده است.


https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000408/nf00408197-1.mp4


کد مطلب: 408197

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408197/2/بارش-شدید-باران-دهدشت-نیکبخت-خروج-مدیران-ممنوع-اعلام-راه-افتادن-آب-های-سطحی-فاضلاب-کوچه-ها-خیابان-های-فیلم-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1