تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۴۰۸۱۸۲
با حضور فرماندار برگزار شد

نشست فوری ستاد مدیریت بحران گچساران/ مدیران در دسترس نیستند/جاده گچساران - بی بی حکیمه مسدود می‌شود(+تصاویر)

۱
کبنا ؛نشست فوری ستاد مدیریت بحران گچساران با حضور فرماندار گچساران، فرمانده سپاه ناحیه گچساران، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و دیگر اعضای ستاد بحران در فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز:سرپرست راهداری و حمل و نقل گچساران در این نشست اظهار داشت: این جاده به منظور جلوگیری از ریزش کوه و پرتاب سنگ بر اثر بارندگی های دو روز آینده از فردا دوشنبه از ساعت 12 بطور موقت مسدود می شود.
عبدالرسول حقیقت خو افزود: همه ساله بر اثر بارندگی های شدید «تنگ دربه» در مسیر جاده گچساران- بی بی حکیمه ، ریزش کوه و پرتاب سنگ صورت می گیرد.
حقیقت خو بیان کرذ: رانندگانی که قصد تردد به بارگاه بی بی حکیمه را دارند می توانند در این مدت از جاده جایگزین سردشت به زیدون استفاده کنند.
وی افزود: هم اکنون چهار اکیب راهداری در سطح جاده های این شهرستان فعال است.
رئیس اداره هواشناسی گچساران در این نشست از افزایش 32 درصدی حجم بارندگی طی سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه دوره آماری خبر داد.
احسان کوهکن افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 530 میلیمتر باران در گچساران باریده در حالی که سال زراعی گذشته 130 میلیمتر بوده است.
وی بیان کرد: در چند روز آینده یک سامانه بارشی شهرستان را تحت تاثیر قرار می دهد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
کوهکن تصریح کرد: پیش بینی بارندگی قابل ملاحظه همراه با تندباد لحظه ای و رعدو برق شدید و در نقاط مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات به صورت برف بارش باشد.
وی گفت: با پیش بینی های انجام گرفته، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در محورها و مناطق عشایرنشین شهرستان دور از انتظار نیست.
فرماندار گچساران در این نشست ضمن اعلام آمادگی ستاد مدیریت بحران گچساران برای خدمات رسانی به مردم شهرستان گفت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران با تجهیز امکانات و نیرو برای مقابله با هر نوع بحرانی آمادگی دارند.
علی خوان پایه افزود: آمادگی برای رهاسازی آب سد کوثر در هنگام سیلاب وجود دارد و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی و هشدارهای بارندگی احتمال سرازیر شدن آب سد کوثر وجود دارد.
خوان پایه ادامه داد: اخطارهای لازم به عشایر اسکان یافته در کنار رودخانه‌ها و پایین دست سد کوثر داده شده تا هنگام سیلاب و سرازیر شدن آب سد آسیبی به قشر مولد وارد نشود.
وی عنوان کرد: با توجه به اخطارهای هواشناسی احتمال آبگرفتگی و جریان سیلاب در این شهرستان وجود دارد به همین دلیل شهرداری نسبت به اسکان مسافران نوروزی و هدایت آنها به سمت محل های پیش بینی شده اقدام کنند.
سالن ورزشی پد خندق، حسینیه ثارالله و حسینیه امام جعفر صادق و سالن ورزشی بابا کلان برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.
 گفتنی است: این جلسه در حالی برگزار شد که دبیر و تعدادی از مدیران شهرستان عضو ستاد مدیریت بحران غایب بودند  و همچنین تعدادی از مدیران خارج شهرستان حضور داشتند که  نماینده خود را  به این جلسه فرستاده بودند.
فرماندار گچساران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: به مدیرانی که حضور ندارند تذکر کتبی داده خواهد شد .
خوان پایه  به مدیران هشدار جدی داد و در ادامه گفت:  فردا گوشی های همراه تان روشن و در دسترس و همچنین با تمام توان پای کار باشید با مدیرانی که دراین خصوص کوتاهی و سهل انگاری کنند برخورد جدی خواهد شد.
البته برخی مدیران در این نشست به مزاح گفتند ما برای اینکه به سرنوشت استاندار گلستان دچار نشویم در حالی که خارج از شهرستان بودیم اما خود را به این جلسه رساندیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدی
Iran, Islamic Republic of
یکی ازبخشهای مهم کشاورزی است ظاهرآ غیبت تشریف دارند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
یکی ازبخشهای مهم کشاورزی است ظاهرآ غیبت تشریف دارند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
یکی ازبخشهای مهم کشاورزی است ظاهرآ غیبت تشریف دارند
فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف هست که مسئول اورژانس115در شهرستان و جلسه حضور ندارن و اگه اتفاقی بیفته باید پاسخگو باشن،مدیریت رو گذاشتن در امان خدا
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1