تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۴۰۸۱۷۰
باحضور پرشور و باشکوه مردم کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برگزار شد:

جشنواره بومی‌ومحلی در روستای «علاء» خوزستان(+تصاویر)

۱
۵
کبنا ؛
جشنواره  بومی-محلی در روستای «علاء» از توابع بخش صیدون در شهرستان باغملک خوزستان با حضور پرشور مردم برگزار شد و نکته حائز اهمیت اینکه؛ فرماندار باغملک و امام جمعه صیدون و دیگر مسئوولان صیدون، بزرگان و حتی مردم ضمن ابراز رضایت کامل و خرسنی فراوان از این جشنواره ها؛ حمایت تمام‌قد خود را از استمرار برنامه های فرهنگی بومی و محلی اعلام کردند.
جشنواره  بومی-محلی در روستای «علاء» از توابع بخش صیدون در شهرستان باغملک خوزستان با حضور پرشور مردم برگزار شد و نکته حائز اهمیت اینکه؛ فرماندار باغملک و امام جمعه صیدون و دیگر مسئوولان صیدون، بزرگان و حتی مردم ضمن ابراز رضایت کامل و خرسنی فراوان از این جشنواره ها؛ حمایت تمام‌قد خود را از استمرار برنامه های فرهنگی بومی و محلی اعلام کردند.در این جشنواره بازی های بومی محلی اجرا؛ غذاهای سنتی پخت و به نمایش گذاشته شده و خوانندگان محلی هم با اجرای شاد؛ جوی سرشار از نشاط و شادابی را بوجود آوردند.
نجاتی پور فرماندر باغملک با بیان اینکه، این جشنواره با همکاری امام جمعه، بسیج و سپاه و دهیاری و بخشداری برگزار شد، گفت: به قصد جشن و سرور و ایجاد وحدت و همدلی این جشنواره برگزار شده است.
فرماندار باغملک با ابراز خرسندی از شادی و سرور مردم ناشی از برگزاری این جشنواره بومی و محلی، تصریح کرد: مردم صمیمی و متحد هستند و همیشه در صحنه حضور دارند.
حجت الاسلام مهدی بهمنی امام جمعه صیدون گفت: هدف از برگزاری این جشنواره را در این عید؛ وحدت و انسجام مردم و ایجاد شادی و سرور می باشد.
وی با بیان اینکه اسلحه ی ما باید مقابل دشمن باشد نه روبروی همدیگر؛ افزود: مردم ما همیشه ولایتمدار هستند و اسلحه ما مقابل دشمنان اهل البیت است.
امام جمعه صیدون تصریح کرد:  تاکید میکنیم برپوشش لباس محلی و غذاهای بومی محلی که مقدمه ی برای وحدت بیش از پیش باشد که مهمترین رمز بقای بشریت است.
ستار آژند رئیس اداره آموزش و پرورش صیدون گفت: برگزاری جشنواره های بومی و محلی وحدت افرین برای اقوام و طوایف مختلف هستند.
وی با بیان اینکه قوم لر غنای فرهنگی ویژه دارد، افزود: این جشنواره ها در جهت نمایش رسم و رسومات وزنده نگه داشتن فرهنگی غنی بومی منطقه، بسیار با ارزش است.
آژند تاکید کرد: همه مسوولان و دولت باید از این جشن ها حمایت کنند.
وی بیان کرد: به عنوان چهره فرهنگی از برگزاری جشنواره های بومی محلی که وحدت آفرین است؛ حمایت کامل می کنم.
حاج علی محمدخان ایزدپناه از بزرگان ایل بهمئی هم در اینخصوص با بیان اینکه؛ از برگزاری اینچنین جشنواره های بومی و محلی حمایت دارم، گفت: این برنامه ها در جهت صلح و صفا و صمیمیت و چنین وحدت نقش بسزایی دارد.
روستای علاء از توابع بخش صیدون و شهرستان باغملک و  قریب ۸۰۰ نفر جمعیت دارد و در فاصله ۵۰ کیلومتری از بخش دیشموک و هم مرز دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه وقع است.
گزارش و عکس از وحید آهنگ
































































نام شما

آدرس ايميل شما

کهگلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
درودایل بزرگ بویراحمدبر، بر برادران وخواهران ایل بزرگ بهمیی....
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1