تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : ۴۰۸۱۱۹
کبنا گزارش می‌دهد

توزیع میوه شب عید و صف‌های طولانی / مردم گلایه دارند

۰
کبنا ؛گرانی میوه‌ها و کالاهای اساسی در استان کهگیلویه و بویراحمد آنقدر زیاد است که به نظر نمی‌آید توزیع میوه شب عید تأثیر چندانی بر کنترل این گرانی بگذارد. اگر از کیفیت نچندان خوب این میوه‌ها صرف نظر کنیم، صف‌های طولانی برای میوه شب چندان هم زیبنده نیست. چرا نباید در استان کهگیلویه و بویراحمد که این همه مرکبات و باغات دارد و میوه‌های کاکان این استان از کیفیت بالایی هم برخوردار است به وفور میوه در اختیار مغازه‌داران قرار بگیرد. اصلاً این مسوولان که این همه شعار می‌دهند و از داریم داریم حرف می‌زنند. آیا نمی‌توانند میوه این مردم را هم فراهم کنند. هر چند آنچنان درگیر مسائل سیاسی و به صندلی چسبیده‌اند که در این بین مردم فراموش می‌شوند.
بنا بر این گزارش، روز ۲۵ اسفندماه کار توزیع میوه شب عید از طریق ۷۰ غرفه در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان آغاز شده است که بررسی‌ها حکایت از عدم مدیریت صحیح توزیع این میوه دارد.
بعضی از شهروندان در گفت‌وگو با کبنا از صف‌های طولانی در غرفه‌های توزیع میوه شب عید گلایه شدید دارند و می‌گویند: میوه‌ها آنچنان که می‌گویند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.
یکی از این شهروندان بیان کرد: عصر امروز (چهارشنبه 29 اسفندماه 97) بعضی از این غرفه‌ها میوه توزیع نمی‌کردند و گویا میوه شب عید در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد. آنها از ما خواستند که این مسئله را پیگیری کنیم.
تسنیم در این باره نوشت: از صبح مردم برای خرید یک سبد ۱۰ کیلویی سیب و پرتقال با قیمت ۶ و ۵ هزار تومان به صف شده و در برخی مواقع ایستادن در صف تا بعداظهر به طول می‌انجامد.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که حقوق یک کارگر در یک روز ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان است، یعنی اگر این فرد به جای معطل شدن در صف خرید میوه، کارگری کند در ‌‌نهایت بعد از تامین میوه مورد نیاز از بازار ۳۰ هزار تومان دیگر سود دارد و نیازی به صف کشیدن و معظل ماندن ندارد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل عدم نظارت کافی توسط متولیان امر از جمله سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت وضعیت توزیع میوه شب عید در این استان وضعیت خوبی ندارد به گونه‌ای که بخشی از این میوه کمی آن طرف‌تر از غرفه‌های توزیع میوه شب عید به قیمت ۹ هزار تومان فروش می‌شود.
این در حالی است که رئیس سازمان جهاد کشاورزی دلیل شلوغی و صفوف به هم فشره در جلوی غرفه‌های توزیع میوه شب عید را تاخیر در خروج میوه از سردخانه و شلوغی دانست و گفت: ۷۰ غرفه توزیع میوه شب عید در نقاط مختلف استان داریم تا بخواهیم میوه مورد نیاز این غرفه‌ها را از سردخانه بیرون کنیم طول می‌کشد.
الیاس تاج الدینی افزود: میوه مورد نیاز و سهمیه هر غرفه بعد از خارج شدن از سردخانه باید به محل دیگری برای وزن کردن برود که این امر در تاخیر پیش آمده نیز موثر است.
رئیس شورای راهبردی میوه شب عید کهگیلویه و بویراحمد کیفیت میوه شب عید را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: به همراه مدیرکل تعاون روستایی و مدیرعامل اتحادیه روستایی رفتیم و پرتقال مورد نیاز استان را در جنوب کرمان تامین کردیم.
تاج‌الدینی ابراز کرد: با توزیع میوه شب عید با کیفیت مناسب و قیمت مناسب شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار هستیم و این موضوع نیز از اهداف ما در توزیع این میوه بوده است زیرا نمی‌توانیم میوه ۵ هزار تومانی را به دست تمام مردم استان برسانیم ولی می‌توانیم با این کار تعادل قیمتی در بازار ایجاد کنیم.
بنا به گفته مسئولان و متولیان امر ۳۰۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال برای میوه شب عید مردم کهگیلویه و بویراحمد تامین و ذخیره شده که در واقع می‌توان سهم هر هم استانی را کمتر از یک کیلوگرم دانست و به طور حتم این میوه به دست درصد ناچیزی از جمعیت ۷۲۰ هزار نفری این استان می‌رسد که باید متولیان امر پاسخگو باشند.
آنطوری که مشخص است، در این وسط فقط عده‌ای سود بیشتر می‌برند و بر مردمی که توان مالی بالایی ندارند، فشار می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
United Kingdom
متاسفانه سوء مدیریت مردم رو بیچاره کرده مردم از دست مدیران نالایق مایوس شده اند هیچ نظارتی نیست میوه ها به جای اینکه به دست مردم برسد سر از بازار آزاد در میاره
حسن پور
Iran, Islamic Republic of
یک نفر بیاد یک کیلو میوه دولتی در شهر یاسوج به من نشون بده .مردم غرفه میوه فروشان ازاد را اشتباهی جای دولتی به حساب اوردند .چون بغل هر غرفه کاملا خالی از میوه دولتی یکی دوتا وانت یا غرفه ازاد پراز میوه با قیمت بالا وجود دارد .باور ندارین برید عکس و خبر تهیه کنید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1