تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۰۸۰۷۳
در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان گچساران مطرح شد:

کشیک نیروهای متخصص بهداشت و درمان در ایام عید/کمبود گوشت مسئله ای استانی است/ قصاب ها 12میلیون جریمه شده اند/مشکلات جاده آبریگون و عدم همکاری پیمانکار

۰
کبنا ؛آخرین جلسه شورای اداری شهرستان گچساران روز دوشنبه 27اسفندماه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار گردید. در این جلسه حجت الاسلام ملکوتی به سخنرانی در جهت انجام بهتر امور توسط مدیران پرداخت و پس از آن سجادپور معاون فرماندار از افراد حاضر خواست گزارش عملکرد خود را در زمینه خدمات سفرهای نوروزی تشریح کنند.
قبادی رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و دبیر کمیته اطلاع رسانی ضمن بیان اینکه رسانه ها باید با هماهنگی کمیته اطلاع رسانی مناطق گردشگری را معرفی کنند بیان داشت: سالهای گذشته منطقه ای با قابلیت استفاده از آب برای شنا معرفی شده بود که اتفاق ناگواری افتاد.
قبادی در این جلسه به مشکل جاده سرابننیز اشاره کرد و گفت: تقاطع سرابننیز هیچ علائم بازدارنده ای ندارد، خواهشمندیم دستوری داده شود و علائم نصب شود. همچنین بازارچه صنایع دستی روز بیست و نهم اسفندماه افتتاح می شود که جزو برنامه های نوروزی سازمان است.
در ادامه خوانپایه فرماندار شهرستان گچساران ضمن تاکید بر اینکه حضور نیروهای بهداشت و درمان بخصوص پزشکان در ایام عید ضروری می باشد از صیدی رئیس بهداشت و درمان در این مورد توضیح خواست.
صیدی رئیس اداره بهداشت و درمان در این باره بیان داشت: کشیک پزشکان متخصص را در این باره داریم، همچنین دفترچه ای صدصفحه ای از نیروهایی که باید «آن کال» باشند مشخص شده است. صیدی به بهداشت مواد غذایی اشاره کرد و گفت: در مورد بهداشت مواد غذایی طی این چند روز اکیپ بهداشت مواد غذایی شروع به کار خواهد کرد و تا روز 29 فروردین این اکیپ فعال است.
مسعود ظفری شهردار دوگنبدان به اقدامات شهرداری برای آمادگی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در جهت معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان گچساران برنامه همسفر از شبکه مستند را دعوت کردیم و به مدت 15 روز فعالیت داشتند و برنامه مستند از شبکه ملی پخش شد و این برنامه در ایام عید نیز بازپخش دارد.
ظفری به اقدامات دیگر شهرداری در جهت رفاه مسافران نوروزی اشاره کرد و بیان داشت: چهار آشپزخانه را در پارک ها فراهم کردیم، کیوسک از من بپرس برای اطلاع رسانی و معرفی شهر را فراهم کرده ایم، همچنین برای اولین بار نقشه مکان های عمومی به شکل سه بعدی را فراهم کرده ایم.
از موارد مهمی که در جلسه به آن پرداخته شد مسئله توزیع گوشت دولتی بود. مسئول اداره صمت در این باره گفت: گوشت گرم و سرد نیز طی این چند روزه از طریق مباشران در حال توزیع است. متاسفانه سهمیه گوشت شهرستان 15الی 16تن مصرف روزانه شهرستان است، متاسفانه مقدار کمی به شهرستان تخصیص داده شده و این کمبود جذب مشکل شهرستان فقط نیست و جذب استان کم بوده است که با در نظر داشتن جمعیت هر شهری این میزان جذب گوشت تعیین می شود ولی باز هم پیگیر جذب بیشتر هستیم.
وی در ادامه گفت: گوشت در سه نقطه توزیع شده و یک نقطه هم در شهرک نفت قرار هست طی امروز یا فردا توزیع شود. از 15 بهمن تا الان 63میلیون جریمه داشتیم، سه هزار و 438 مورد بازرسی مستقیم داشتیم، 109مورد گزارش مردمی داشتیم، نزدیک 15 نفر از قصاب ها را حدود 12میلیون جریمه کردیم، با توجه به تماس هایی که با شهرستان های مجاور داشتیم قیمت گوشت ما اختلاف زیادی با جاهای دیگر ندارد، حداکثر گوشتی که الان عرضه می شود 90هزار تومان و گوشت گوساله چندهزارتومان پایینتر عرضه می شود.
مسئول کمیته حمل و نقل در ابتدا به رفع نواقص و مشکلات جاده ها و قرار دادن علائم در جاده ها اشاره کرد و پس از آن به مشکلات جاده آبریگون اشاره کرد و گفت: این جاده مشکلاتی دارد، شیب تندی دارد و علائم هشدار دهنده ندارد.
خوانپایه بیان داشت: در صورتجلسه قبلی آورده شده در این جاده حجم تردد بالاست و یکی از اهداف این بود که پیچ های تند حذف شود، بحث زیرسازی و روسازی انجام گرفته و فقط بحث خط کشی و علائم هشداردهنده می ماند، به اضافه اینکه برخی نقاط پرتگاهی در جاده وجود دارد که همان شرکت پیمانکاری را موظف کنید که خاکریزی را انجام دهد.
خوانپایه و احمدی رئیس اداره راه و شهرسازی در خصوص محور آبریگون به بحث پرداختند. احمدی به مشکلات عدم همکاری مدیران در زمینه آماده سازی جاده اشاره کرد و گفت: در خصوص علائم و خط کشی این محور پیمانکار متاسفانه با توجه به بار مالی که داشت گفت در توانم نیست و در همین حد می توانم تحویل دهم، و طی مکاتباتی که داشتیم به ایشان گفتم می توانید جاده را باز کنید ولی عواقب آن به خود شما ربط دارد.
احمدی بیان داشت: در مورد بحث خاکریز به تمام رؤسا پیام دادم که جاده در حال آماده سازی است، پیمانکار نصب تابلو و خط کشی هم داریم، هیچکس پاسخی به ما نداد، این فیلم را همیشه آخر سال داریم، الان در روزهای آخر سال از کجا پیمانکار بیاوریم برای جاده خاکریزی کند. پیمانکار از کجا کارگرها را بیاورد تا کار کند.
موسوی رئیس نیروی انتظامی بیان داشت: باید در مسیر خدمت به مردم تلاش را سرلوحه قرار دهیم. اما در مورد چهارشنبه آخر سال مدیران ادارات همکاری های لازم را داشته باشند. سرایداران و مدیران در روز چهارشنبه آخر سال در ادارات حضور داشته باشند و همه موارد احتیاطی رعایت شود.
محمدی رئیس تعاون روستایی در خصوص میوه شب عید گفت: از روز بیست و پنجم تا امروز بالغ بر 8 تن در مکان های مشخص شده توزیع شده است. همچنین 8نقطه برای توزیع میوه شب عید مشخص شده است.
بهمنی رئیس اداره اوقاف به برگزاری جلسات با خدام و هیئت امنای 3 زیارتگاه شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی ادارات در خصوص تامین آب با ما همکاری نداشتند و حتی باعث شده است برای تامین آب به شهرستان های مجاور مراجعه کنیم.
جعفری روابط عمومی شرکت نفت و گاز بیان داشت: در خصوص برنامه های سفر، آب و برق مرقد بی بی حکیمه، همکاری ایستگاه های آتش نشانی، درمانگاه و ... اعلام آمادگی می کنیم، در خصوص آب مستحضرید که به علت مصرف زیاد آب نیاز هست که مدیریت آب توسط امور عشایر و دهیارها صورت بگیرد که در مصرف آب صرفه جویی شود.
فرماندار شهرستان گچساران در انتها به خدمات دولت در سال 97 اشاره کرد و گفت: سال 97 سالی بود که با تحریم ها شروع شد و دشمن حوزه های مختلف فرهنگی اجتماعی و اقتصادی به ویژه سفره های مردم را هدف قرار داد و تحریم ها را عملی کردند.
آثار تحریم ها را برای تحت تاثیر قرار دادن مردم در زمینه های جنگ روانی می خواستند ببینند ولی مردم در بزنگاه ها و به ویژه با حضور در راهپیمایی ها حضور یافتند و خواسته های آنها را وقعی ننهادند.
در سالی که گذشت قطعا مدیرانی خوب کار کردند که جا دارد از آنها تقدیر شود. در بخش هایی نیز برخی مدیران آنطور که باید و شاید حضور نیافتند که توقع این است که بیش از پیش فعالیت داشته باشند و کم کاری ها را جبران کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1