کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در حاشیه افتتاح زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج مطرح شد

درخشان‌ترین سال کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سلامت (+ تصاویر)

25 اسفند 1397 ساعت 20:05

احمدی با بیان اینکه بیش از 40 مورد از این طرح‌ها تنها در بخش درمان بوده است، افزود: با افتتاح طرح‌های درمانی در سطح استان حدود 500 تخت به تخت‌های فعال بیمارستانی در سطح استان اضافه شده، و سال 1397 درخشان‌ترین سال در حوزه بهداشت و درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.


استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سلامت و درمان پیشرفت‌های خوبی کرده است، به طوریکه احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: سال 97 درخشان‌ترین سال کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سلامت بود. ساخت خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی و بیمارستان‌های بزرگی همچون بیمارستان شهید جلیل یاسوج نشان دهنده این می‌باشد که پازل زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه در حال تکمیل شدن است.
زایشگاه جدید بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با حضور علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس داتشگاه علوم پزشکی استان، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، معاونین علوم پزشکی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح فاز دوم زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج اظهار کرد: در سالی که گذشت موفقیت‌های خوبی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در استان داشتیم.
وی با اشاره به افتتاح چندین مرکز درمانی و هزینه مبالغ زیادی در این حوزه افزود: یک قلم از این هزینه‌ها 4 میلیارد تومانی است که برای راه‌اندازی این زایشگاه هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی این زایشگاه افزود: تعداد مراجعه کنندگان بیش از گذشته شده است و باید امکانات بهتری برای خدمات‌دهی به مردم داشته باشیم برای مثال در ایام نوروز مراجعه به مراکز درمانی ما 5 برابر روزهای عادی سال است.
ایلامی به دستاوردهای خوب پزشکی کشور و استان در طول مدت اجرای طرح تحول سلامت هم اشاره کرد و گفت: برای مثال در سالی که گذشت هیچگونه مرگ مادر بارداری در استان نداشته‌ایم که شاخص بسیار خوبی به شمار می‌رود.
وی ریشه‌کن شدن برخی از بیماری‌ها را در کشور و استان از دستاوردهای پزشکی در طول دوره انقلاب دانست و گفت: در گذشته به یاد داریم که یک نوع بیماری مشترک میان انسان و حیوان از نوع سگ‌سانان وجود داشت و اکنون ریشه‌کن شده و یا تراخم و مالاریا که در آن دوره وجود داشت اما اکنون حتی یک مورد تراخم برای نشان دادن به دانشجویان رشته پزشکی هم وجود ندارد.
 علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از سه هزار میلیارد ریال طرح بهداشتی و درمانی در یک سال گذشته در مناطق مختلف این استان به بهره برداری رسیده است.
احمدی با بیان اینکه بیش از 40 مورد از این طرح‌ها تنها در بخش درمان بوده است، افزود: با افتتاح طرح‌های درمانی در سطح استان حدود 500 تخت به تخت‌های فعال بیمارستانی در سطح استان اضافه شده، و سال 1397 درخشان‌ترین سال در حوزه بهداشت و درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
احمدی یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد هم اینک در شاخص بهره مندی از تخت‌های بیمارستانی به سطح استانداردهای بین المللی رسیده و به ازای هر هزار نفر 2 تخت فعال بیمارستانی وجود دارد.
وی تاکید کرد که این افزایش میزان تخت‌ها، سطح خدمات درمانی به مردم و بیماران را نیز افزایش داده است.
احمدی با بیان اینکه ظرف 2 سال گذشته بیش از 60 نفر پزشک متخصص به پزشکان استان اضافه شده، گفت: هم اینک افزون بر 350 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف مشغول خدمت به مردم در اقصی نقاط استان هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین تقویت و صیانت از تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی در سطح بیمارستان‌ها را ضرورتی غیرقابل انکار دانست و گفت: تامین تجهیزات پزشکی و درمانی در شرایط موجود تحریم‌ها و کمبود شدید منابع یکی از اقدام‌های ارزشمند دولت در این استان بوده که باید قدردان این خدمت ارزشمند باشیم.
وی همچنین برخی مشکلات موجود در نحوه اجرای طرح تحول سلامت را یادآور شد و گفت: تمرکز بیش از حد بر روی حوزه درمان یکی از ضعف‌ها و مشکلات مهم در این راستا از نظر کارشناسان است.
وی ادامه داد: آنچه که امروزه مبنای کارآمدی این حوزه به شمار می‌رود تاکید و تمرکز بر تقویت نظام ارجاع و پزشک خانواده است که به نظر می‌رسد هم اینک اجرای ناقص آن همچنان مهمترین حلقه مفقوده در بخش بهداشت و درمان محسوب می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری در استان بر ضرورت تامین زیرساخت‌ها و تدابیر و تمیهدات لازم در زمینه توریسم سلامت نیز تاکید کرد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین دستاوردها و خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید در این سالها بدون شک اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت بوده است.
غلام محمد زارعی افزود: نتایج و دستاوردهای این طرح اکنون و به خوبی برای مردم مناطق محرومی همچون این استان رضایت‌بخش و قابل ملموس است.
وی گفت: همواره یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مسئولان و مردم ارجاع روزافزون بیماران به استان‌های همجوار به دلیل نبود امکانات، تجهیزات و پزشکان متخصص بود.
نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: شمار بیماران ارجاعی از این استان به استان‌های همجوار از 30 نفر به ازای هر یک هزار نفر تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت اینک به کمتر از سه نفر نفر به ازای این میزان رسیده است.
زارعی گفت: در برخی بخش‌های بیمارستانی همچون بخش زنان و زایمان هم اینک ارجاع به صفر رسیده است.
وی افتتاح زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) به عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازها و دغدغه‌های مردم و مسئولان در استان و شهرستان بویراحمد را یادآور شد و گفت: این زایشگاه از مجهزترین و به روز ترین بخش‌های زایشگاهی حتی در جنوب کشور است.
وی گفت: از سال 93 و با شروع عملیات اجرایی آن وعده بهره برداری از آن در سال 98 داده شد که اکنون با پیگیری‌ها، و اهتمام ویژه وزارت بهداشت و همچنین تلاش فراوان از سوی مسئولان اجرایی استان این مهم محقق شد.


کد مطلب: 408028

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/408028/2/درخشان-ترین-سال-کهگیلویه-بویراحمد-حوزه-سلامت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1